Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Om det inte är din version av Windows som är problemet har jag själv upplevt "knäpp-ljud" och då berodde dessa inte på Latency utan på att ljudkortet (RME Hammerfall HDSP9652) inte var syncat (pratade i samma hastighet) med min mixer (Yamaha 03D) via ADAT.

Drar ett kort exempel: En möjlig källa till knäppljudet kan vara om du i Cubase har följande inställningar: 24Bit / 44,1kHz medans ditt ljudkort kör med 24Bit / 48Khz eller någon annan variant. För att ljudkortet och din dator skall prata samma "språk" krävs att båda använder samma inställningar och jag hade rekomenderat dig att köra med 24Bit / 44,1KHz. Ett fördtdligande bara, med 24Bit menas bitdjup och med 44,1kHz menas samplingsfrekvens 😳

• 2 veckor senare...
Annons
  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.