Implasticyde Postat 11 oktober 2007 Postat 11 oktober 2007 Om det inte är din version av Windows som är problemet har jag själv upplevt "knäpp-ljud" och då berodde dessa inte på Latency utan på att ljudkortet (RME Hammerfall HDSP9652) inte var syncat (pratade i samma hastighet) med min mixer (Yamaha 03D) via ADAT. Drar ett kort exempel: En möjlig källa till knäppljudet kan vara om du i Cubase har följande inställningar: 24Bit / 44,1kHz medans ditt ljudkort kör med 24Bit / 48Khz eller någon annan variant. För att ljudkortet och din dator skall prata samma "språk" krävs att båda använder samma inställningar och jag hade rekomenderat dig att köra med 24Bit / 44,1KHz. Ett fördtdligande bara, med 24Bit menas bitdjup och med 44,1kHz menas samplingsfrekvens 😳
Tant Fransa Postat 22 oktober 2007 Trådstartare Postat 22 oktober 2007 Nu har jag fått tag på "vanliga" XP och installerat. Det blev skillnad! Nu kan jag inte spela in MIDI heller. 😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.