Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ska sitta med Cubase 4 i en lånad studio i helgen och funderar på vilka alternativen är för att få in projektet i SX3 sen. Går det att spara i bakåtkompatibla format i 4:an eller blir det till att köra "ogg" eller vad det heter?

Redigerat av Olsberg
Tydliggjorde rubrik
Annons
Postat

Efter att jag läst en del om OMF så hade jag föredragit att spara ner i wavefiler istället, tror att Majken även har skrivit om detta i något av Studios nummer!

Postat

Det stämmer (Studio 11-06 samt Mixologi), och det finns flera trådar i ämnet här. Främst finns inkompatibilitet om man flyttar mellan olika program. I detta fall hade jag exporterat till wav OCH en omf. Därefte börjat med att importera OMF för att ha wav att falla tillbaka på om det strular. För trots allt så är det samma program - om än olika versioner - som projektet ska flyttas mellan.

Postat

Ja, självklart är det OMF jag menar. 😕

Så det är opålitligt? Trodde det tog respektive ljudfiler och visade var dom skulle placeras. Gör det nya filer oxå? Hängde inte riktigt med där.

OMF sköter väl bara placering och utesluter väl eventuella mixningar?

Postat
Ja, självklart är det OMF jag menar. 😕

Så det är opålitligt? Trodde det tog respektive ljudfiler och visade var dom skulle placeras. Gör det nya filer oxå? Hängde inte riktigt med där.

OMF sköter väl bara placering och utesluter väl eventuella mixningar?

Opåltligt är kanske att ta i, men det kan hända att det missar vissa saker ibland så därför är det bättre att spara ner wavefilerna men som Olsberg menar så kan man göra båda och i så fall endast behöva lägga till nån wavefil som omf missat (om den missat)!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.