nikespike Postat 23 augusti 2007 Postat 23 augusti 2007 Hejsan! Jag är 34 år och har inte alls hållit på med musik de senaste 15 åren. (spelade mycket med mina kompisar i högstadiet/gymnasiet) Jag satt och bläddrade i ett par nummer av Studio när jag var på biblioteket. Tidningarna inspirerade mig att förverkliga min ungdoms dröm om en egen liten hemmastudio. Sagt och gjort, nu har jag dammat av min gamla synt (Korg M1) som har legat i sin case i förrådet, sedan har jag tagit en tur ner på den lokala musikaffären och köpt en liten mixer och en mikrofon, så nu har jag det jag behöver för att komma igång och spela in lite material. Beställde några av specialnumren av Studio och tycker att dom är toppen. Jättebra samlingar med kunskap för en sån som mig som inte har haft så stor koll på hur det tekniska ska hänga ihop. 😮 Det ska bli spännande att försöka göra något på egen hand, sitter och nynnar melodier när jag åker till och från jobbet, om något låter ok spelar jag in på mobilen. En av melodierna kanske blir en hit. Vem vet? 😮
Majken Postat 23 augusti 2007 Postat 23 augusti 2007 Roligt att du gillar tidningen och varmt välkommen till forumet! 😮
Sonefors Postat 23 augusti 2007 Postat 23 augusti 2007 Välkommen! Roligt att du blivit inspirerad och satt igång igen med: "En av livets viktigaste energikällor" som jag brukar säga 😮 Mvh Fredrik
Emulator Postat 23 augusti 2007 Postat 23 augusti 2007 33åringen här..lite samma bakgrund som du har. Oxo återfallsmusiker. välkommen hit!
sixties Postat 23 augusti 2007 Postat 23 augusti 2007 välkommen! utan musik så vore livet ganska trist. ska bli kul att höra dina hits. glöm inte att du kan få hjälp av oss andra på forumet om du behever en gitarr, bas eller vad det kan saknas i dina låtar. skriv ett inlägg under sammarbeten bara.
nikespike Postat 23 augusti 2007 Trådstartare Postat 23 augusti 2007 Ha ha ha, ni kanske tror att jag ska komma här och leverera en massa tralliga låtar. 😲 Vi får väl se. 😕 Ni verkar vara ett glatt och trevligt gäng så jag hör nog av mig om jag behöver lite hjälp. See ya!
Emulator Postat 23 augusti 2007 Postat 23 augusti 2007 så brukar ju nya nmedlemmar häålsa på alla i deras trådar. blir väl inte mer än åtta nio tio tusen stycken? Nåja, som du ser har vi rätt dålig humor oxo. välkommen iallafall!
Fredrik Karlsson Postat 23 augusti 2007 Postat 23 augusti 2007 Välkommen och skönt att höra att du hittat tillbaka till musiken igen!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.