Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag är 34 år och har inte alls hållit på med musik de senaste 15 åren. (spelade mycket med mina kompisar i högstadiet/gymnasiet)

Jag satt och bläddrade i ett par nummer av Studio när jag var på biblioteket. Tidningarna inspirerade mig att förverkliga min ungdoms dröm om en egen liten hemmastudio. Sagt och gjort, nu har jag dammat av min gamla synt (Korg M1) som har legat i sin case i förrådet, sedan har jag tagit en tur ner på den lokala musikaffären och köpt en liten mixer och en mikrofon, så nu har jag det jag behöver för att komma igång och spela in lite material.

Beställde några av specialnumren av Studio och tycker att dom är toppen. Jättebra samlingar med kunskap för en sån som mig som inte har haft så stor koll på hur det tekniska ska hänga ihop. 😮

Det ska bli spännande att försöka göra något på egen hand, sitter och nynnar melodier när jag åker till och från jobbet, om något låter ok spelar jag in på mobilen. En av melodierna kanske blir en hit. Vem vet? 😮

Annons
Postat

Välkommen!

Roligt att du blivit inspirerad och satt igång igen med: "En av livets viktigaste energikällor" som jag brukar säga 😮

Mvh

Fredrik

Postat

Tack för de vänliga orden 😮

Postat

Riktigt trevligt att läsa, välkommen hitomåt.

Postat

välkommen! utan musik så vore livet ganska trist.

ska bli kul att höra dina hits.

glöm inte att du kan få hjälp av oss andra på forumet om du behever en gitarr, bas eller vad det kan saknas i dina låtar. skriv ett inlägg under sammarbeten bara.

Postat

Ha ha ha, ni kanske tror att jag ska komma här och leverera en massa tralliga låtar. 😲

Vi får väl se. 😕

Ni verkar vara ett glatt och trevligt gäng så jag hör nog av mig om jag behöver lite hjälp.

See ya!

Postat

så brukar ju nya nmedlemmar häålsa på alla i deras trådar. blir väl inte mer än åtta nio tio tusen stycken?

Nåja, som du ser har vi rätt dålig humor oxo.

välkommen iallafall!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.