emil90 Postat 22 augusti 2007 Postat 22 augusti 2007 (redigerat) Har gjort en liten låt som jag skulle vilja höra lite åsikter om 😉 Första låten som jag lagt ut här så det ska bli spännande att se vad ni tycker 😄 Låttitel: Transfer Kategori: Trance (eller nått) Producent: Emil Kristoffersson http://www.speedyshare.com/863993568.html Redigerat 22 augusti 2007 av emil90
Taner Postat 22 augusti 2007 Postat 22 augusti 2007 Har gjort en liten låt som jag skulle vilja höra lite åsikter om 😉 Första låten som jag lagt ut här så det ska bli spännande att se vad ni tycker 😲 Låttitel: Transfer Kategori: Trance (eller nått) Producent: Emil Kristoffersson http://www.speedyshare.com/863993568.html Grym låt 😉. Gillar den. Får jag fråga vad för sound du använda för att göra melodin? och vad för kick du använder 🙂?
Lonian Postat 22 augusti 2007 Postat 22 augusti 2007 (redigerat) Har gjort en liten låt som jag skulle vilja höra lite åsikter om 😆 Första låten som jag lagt ut här så det ska bli spännande att se vad ni tycker 😄 Låttitel: Transfer Kategori: Trance (eller nått) Producent: Emil Kristoffersson http://www.speedyshare.com/863993568.html Grym låt 🙂. Gillar den. Får jag fråga vad för sound du använda för att göra melodin? och vad för kick du använder 🙂? Förstår du inte att även om det här är FL studio avdelningen och du nu gjort en låt med FL spelar ingen roll!!! Du skall ändå inte posta upp dina hemmagjorda låtar HÄR utan i Låtar/Demo avdelningen! Dessutom var låten inget att hoppa höjdhopp över. Kan du spela något instrument i verkligheten? Redigerat 22 augusti 2007 av Lonian
emil90 Postat 22 augusti 2007 Trådstartare Postat 22 augusti 2007 Ledsen att jag gjorde dig upprörd då Lonian, det var absolut inte meningen 😆 . Ska genast flytta över tråden till den rätta avdelningen. PS. Nej, kan inte spela något instrument, men vad fasen har det med saken att göra? Måste man det för att få göra musik i FL eller? Alla är inte lika otroligt duktiga som dig.
Piccazzo Postat 22 augusti 2007 Postat 22 augusti 2007 Låter precis som dom flesta låtar som är gjorda i FL Studio. Tråkig och upprepande , vidare var mixen ingen höjdare heller men det e sånt man lär sig med tiden. Du borde försöka lära dig något instrument , då lär du dig automatisk harmonilära m.m m.m och det blir enklare att skriva mer interessanta och varienrande låtar samt du lär dig att kommunicera med adra musiker. Ej nödvändigt men det hjälper att kunna spela upp det man tänker istället för att försöka förklara det med ord. Låten = Ej bäst , Ej sämst Vi har gjort om låthanteringen. Numera laddar du upp alla låtar under menyn Låtar, där allt material kategoriseras och kan betygsättas.Beakta Forumregel 9 innan du laddar upp: När du postar demolåtar på forumet, ska det vara dina egna och inte en cover eller remix på någon utgiven låt. Inga delar av låten får tillhöra en annan upphovsman. Undantaget är om låten är en mycket tydlig parodi på en existerande låt.
Lonian Postat 22 augusti 2007 Postat 22 augusti 2007 Låter precis som dom flesta låtar som är gjorda i FL Studio.Tråkig och upprepande , vidare var mixen ingen höjdare heller men det e sånt man lär sig med tiden. Du borde försöka lära dig något instrument , då lär du dig automatisk harmonilära m.m m.m och det blir enklare att skriva mer interessanta och varienrande låtar samt du lär dig att kommunicera med adra musiker. Ej nödvändigt men det hjälper att kunna spela upp det man tänker istället för att försöka förklara det med ord. Låten = Ej bäst , Ej sämst Vi har gjort om låthanteringen. Numera laddar du upp alla låtar under menyn Låtar, där allt material kategoriseras och kan betygsättas.Beakta Forumregel 9 innan du laddar upp: När du postar demolåtar på forumet, ska det vara dina egna och inte en cover eller remix på någon utgiven låt. Inga delar av låten får tillhöra en annan upphovsman. Undantaget är om låten är en mycket tydlig parodi på en existerande låt. Precis som Piccazzo säger Det är stor skillnad att rita en streckgubbe på ett papper än att kunna måla en tavla. Nu menar jag inte att man måsste vara jätteduktig på ett instrument för att det skall bli bra, men fördelen är ju om man vet hur man bygger upp melodier och förstår sig på musik än att öppna fruityloops och trycka ut några patterns.
emil90 Postat 22 augusti 2007 Trådstartare Postat 22 augusti 2007 Precis som Piccazzo säger Det är stor skillnad att rita en streckgubbe på ett papper än att kunna måla en tavla. Nu menar jag inte att man måsste vara jätteduktig på ett instrument för att det skall bli bra, men fördelen är ju om man vet hur man bygger upp melodier och förstår sig på musik än att öppna fruityloops och trycka ut några patterns. Har försökt lära mig lite piano men det är ju inget man lär sig på en dag precis. Gjorde däremot den här låten på en dag. Gjorde melodin idag på morgonen innan skolan och fixade med lite effekter och sådant senare på eftermiddagen/kvällen. Hade nog iof inte blivit så jätte mycket bättre om jag suttit lite längre med den 😛. Kan lägga upp den igen om jag gjort några markanta ändringar i den så kan ni ju säga vad ni tycker sen efter det. Är ganska ny med FL, kanske har pillat med det i ett år eller så men jag tycker allt att det blir bättre och bättre. Tack för råden iallafall 🙂
Björn Olsberg Postat 22 augusti 2007 Postat 22 augusti 2007 Korrekt länk till låten: https://www.studio.se/index.php?showtopic=41728 Stänger denna tråd.
Recommended Posts