Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Ska jag säga sanningen så har jag inte använt EZdrummer så mycket med pads även om jag har en M-audio triggerfinger. Men jag provade mig fram och fick det att fungera i stort sett som jag ville. Jag är ingen expert på detta och jag känner inte till din triggerenhet. Ljuden kan du inte ändra på men jag antar att du menar hur du får olika ljud till dina pads. Om jag inte mins fel finns det ett tilläggsprogram som man kan ladda ner från toontrack som heter enigma eller någonting liknande som innehåller presets från olika midienheter. Och det är ju en bra start. Kolla där.

Postat

Sitter med samma grejor som du, har kommit fram till att det enklaste är att ändra vilka miditoner triggmodulen skickar till datorn. Det gör du i Edit->Control->Note på modulen.

Tänk på också att ställa in känslighet och sånt inne på Setup->Trig Basic, det spelar stor roll för hur det låter sen när du spelar med EZ, sitt och pilla och banka till det känns/låter naturligt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.