Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har precis skaffat mig två stycken skärmar men får det inte att funka som jag vill.

Det jag vill:

-Att när jag öppnar protools så ska det lägga sig över båda skärmarna.

-När jag öppnar Arr fönstret så ska det ligga i den ena skärmen

-När jag öppnar Mix fönstert så ska det ligga i den Andra skärmen.

Jag vill men inte protools

Det funkar helt utmärkt i Cubase *humpf* :rolleyes: Cubase får inte göra saker som inte Protools gör, borde inte det vara lagstadgat?

E det nån som kan knepet?

Jocke

Annons
Postat

Du skriver inte om du har pc eller mac.

jag anvönder 2skärmar på mina mac, och har ingen som helst problem med att lägga mix i ena och edit/arr på den andra. det är bara att dra de dit man vill spå sparas det när man sparar en session.

menyn kan bara ligga överst i en skärm.

Postat

Har för mig att du lär ha pro tools version 6.4 för att det ska "komma ihåg" din fönsterplacering på pc, annars lär du använda dig av ett litet program som gör det åt dit (kommer inte ihåg vad det heter, eller var man får tag på det)...

Men du kan hitta det här:

Digidesign User Conference

Postat
Har för mig att du lär ha pro tools version 6.4 för att det ska "komma ihåg" din fönsterplacering på pc, annars lär du använda dig av ett litet program som gör det åt dit (kommer inte ihåg vad det heter, eller var man får tag på det)...

Men du kan hitta det här:

Digidesign User Conference

Kan inte säga om/hur det fungerar på en Pc, tyvärr.

PT på Mac kommer ihåg skärminställning sedan vers 3. 😉

kanske har det med ditt grafikkort att göra?

Men en sök på DUC är ett bra tips.

Postat

Innan jag uppgraderade till Pro Tools 6.4 kunde jag inte "savea" fönster öppningen men i 6.4 är det inga problem. Uppgradera till 6.4 så slipper du tro

att Cubase är bättre och kan pusta ut....

Postat

Hehe ProTools Rockar fortfarande Cubase.

Uppgraderade till 6,4 och nu funkar det som jag vill!!!

Man Tackar Och Bockar

Nian

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.