Jump to content
Annons

Pianist af fan (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Hej !

Jag har två stora problem med Logic som någon kanske kan hjälpa mig med. När jag jobbar i Score och redigerar noter, insertar text och symboler av alla de slag så rasar allting. Vad som händer är att jag får upp ett meddelande med texten TRY TO SAVE YOUR SONG. Oavsätt om jag väljer avbryt eller ok så avbryts Logic. När jag försöker att öppna låten igen så kommer samma meddelande upp igen och Logic kraschar gång på gång. Låten går inte att öppna men finns kvar på hårddisken. Mitt andra problem är när jag byter tempo och taktart i Logic. Det som händer är precis som Bambi på hal is att det haltar och hoppar okontrollerat vid dom takter som jag gör bytena på. Jag har uppgraderat allt som går att uppgradera ända sedan OS9, men problemen kvarstår. Jag har även försökt att få hjälp från Emagic support, men ingen där har kunnat reda ut problemen. Det känns ju onekligen väldigt surt när man som yrkesverksam musiker har köpt ett proffisionellt program som man inte får proffisionell support på. Därför så vänder jag mig hit i hopp om att någon/några Logic användare som råkat ut för samma saker och kanske har någon bra lösning.

Min utrustning är följande

Dual 867 MHz PowerPC G4

OSX 10.2.8

Minne 1.5 GB

Logic Pro 6.4.1

Digi001

Med vänliga hälsningar

Staffan Stavert (Pianist af fan)

Annons
Postat

Tack Spaceman för hjälpen.

Jag kom en liten bit närmare lösningen på mitt första problem.

Mvh

Pianist af fan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.