Henrlk Postat 20 augusti 2007 Postat 20 augusti 2007 Soundblaster x-fi Elite Pro THD så låg som 0.008% (fast det är numera bortagna uppgifter från Creatives hemsida). Det är Creative:s flaggskepp, men är det verkligen så bra som man skriver om det? Duger det till att bygga en MVG hemma biograf med, eller borde jag rentav välja något annat kort? Skulle uppskatta kvalificerade råd i de här frågorna som gäckat mig senaste tiden. Tack på förhand.
Björn Olsberg Postat 21 augusti 2007 Postat 21 augusti 2007 Vi testade kortet i Studio 1-06 (+ pdf-länk) och det fick ok betyg. Att ha det till en hemmabiograf duger alldeles utmärkt, även om det var ur musikerperspektiv vi testade det. Se även tråden Soundblaster X-fi Music Xtreme.
Henrlk Postat 21 augusti 2007 Trådstartare Postat 21 augusti 2007 Tack för ditt svar Admin Olsberg. Om det duger både från musikerperspektiv och för hemmabioentusiaster så är det ju ett givet val för mig. Funderar på att införskaffa det där nummret av tidiningen, men är tyvärr inte så förälskad i PDF alls. 32" widescreen LCD 1360x768 gör att det blir aningen "platt". PDF blir svårare att läsa i den upplösningen (man får bläddra upp/ner mycket mer). Jag litar hellre på ditt svar och köper nästa tidning istället. Jag har blivit mycket inspirerad av det här forumet. Så mycket samlad kunskap gör läsningen jätterolig. Och så många kan inte ha fel, måste vara en bra tidining. Nästa gång jag passerar affärn tar jag en koll om de har en.
Björn Olsberg Postat 22 augusti 2007 Postat 22 augusti 2007 Hej Henrik, kul att du gillar forumet! Mest för sakens skull, du kanske är intresserad av att veta att tidningen även finns att köpa i pappersform. Tycker att priset är lite högt, det var därför jag tipsade om pdf:en istället 🙂 http://stutjanster.idg.se/komplettera/
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.