Novembernatt Postat 20 augusti 2007 Postat 20 augusti 2007 (redigerat) . Redigerat 31 augusti 2022 av Novembernatt
Anders F Postat 20 augusti 2007 Postat 20 augusti 2007 (redigerat) Om du absolut vill ha mixerbord så skall du ha ett med firewireanslutning. Vet att Phonic har gjort en billigare serie, men har inte testat dessa så jag vet inte hur mickförstärkarna är i dem, kanske nån som kan fylla på med det. Ett annat alternativ är att du skippar mixerbordet och köper en pre-amp istället. Om du vill ha mixerbordet för att bara mixa så skulle jag hellre köpa en pre-amp då all mixning görs inne i programmet. Ett tips på en pre-amp som fått god kritik på detta forum är studioprojects VTB-1. Sen handlar det ju om hur mycket pengar du vill slänga ut, men om vi säger såhär. En pre-amp för 1300kr låter garanterat bättre än ett mixerbord för 1300kr då du betalar för så mycket annat på mixerbordet också. Din uppsättning blir då istället Shure sm57 ---- pre-amp---ljudkort läs om VTB-1: http://www.emusic.se/default.asp?do=&t...amp;info=11579# MVH Anders Redigerat 20 augusti 2007 av Gizmozis
Novembernatt Postat 20 augusti 2007 Trådstartare Postat 20 augusti 2007 (redigerat) . Redigerat 31 augusti 2022 av Novembernatt
Emil Postat 20 augusti 2007 Postat 20 augusti 2007 Det enklaste är att skaffa ett litet Firewire-ljudkort med inbyggda preamps som exempelvis Presonus Firebox. Då blir det lättare att ansluta monitorer och hörlurar samt få volymkontroller till dessa. Bra låter det dessutom.
3millimetersPlektrum Postat 20 augusti 2007 Postat 20 augusti 2007 Håller med Phobos till 100%! Jag har ett Presonus Firepod-ljudkort och är hur nöjd som helst. Pris på 4Sound: 4295:-
Novembernatt Postat 21 augusti 2007 Trådstartare Postat 21 augusti 2007 (redigerat) . Redigerat 31 augusti 2022 av Novembernatt
kireslin Postat 21 augusti 2007 Postat 21 augusti 2007 (redigerat) Det finns Firewire-kontrollerkort, som man monterar på en ledig PCI-plats, att köpa för 200:-. Rekommenderas starkt! Är dessutom bra att ha den dagen man vill lägga över inspelad video från dv-band till datorn... Själv har jag ett Hercules 16/12 Firewire-ljudkort kopplat till ett firewire-kontrollerkort i min dator. Är hur nöjd som helst! Redigerat 21 augusti 2007 av kireslin
Novembernatt Postat 21 augusti 2007 Trådstartare Postat 21 augusti 2007 (redigerat) . Redigerat 31 augusti 2022 av Novembernatt
jros Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 efterssom det är ett ljudkort i Presonus Firebox, ska jag då avaktivera mitt gamla ljudkort som är ett Creative bla bla som följde med datorn etc. och kommer då fireboxen att fungera till vanlig musik på datorn/film etc och även när jag håller på med drumkit from hell? MvH Viktor detta undrar jag också, dock att jag inte har creative bla bla, utan min MBP's integrerade.
klasho Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 efterssom det är ett ljudkort i Presonus Firebox, ska jag då avaktivera mitt gamla ljudkort som är ett Creative bla bla som följde med datorn etc. och kommer då fireboxen att fungera till vanlig musik på datorn/film etc och även när jag håller på med drumkit from hell? MvH Viktor detta undrar jag också, dock att jag inte har creative bla bla, utan min MBP's integrerade. Svar ja. Om du väljer det alternativet. Har inte nämnda ljudkort men det borde bara va att gå in i ljudkortets kontrollpanel> sound> output, och välja presonusen som default output.. Annars borde det stå i manualen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.