Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Har precis börjat använda FL studio. Det fungerar fint förutom ett omfattande problem.

När jag spelar in ljud med mikrofon så dubblas trummor så att varje trumslag följs av ett likadant väääldigt kort efter. Ungefär som en superkort delay. Så fort det inspelade ljudspåret tar slut så blir det normalt igen.

Jag spelar in med hörlurar så jag tror inte att det är där problemet ligger.

Är väldigt tacksam till all sorts hjälp! 😆

Redigerat av Dejavo
Annons
Postat (redigerat)

Har du testat att spela in utan lyssningen över huvud taget? Även hörlurar läcker lite om man har väldigt hög volym. Är ju värt ett försök innan man börjar fundera över andra problem och så har du ju i så fall uteslutit läckage helt och hållet från problemlistan 😆

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Postat

Vissa ljudkort har funktioner för att spela in allt som hörs på datorn, tex om du spelar in "Wave" kanlen. På "Creative" korten finns där en funktion som kallas "What u hear" kanalen som ska spelas in heter "Mic" eller "Line in".

//Nexustwins - mgm

Postat

Beskriv hur du har kopplat allt, vad du har för mixer, preamp osv. så går det mycket lättare att hjälpa dig 😏 .

Postat (redigerat)

Hej. Har testat och uteslutit att lurarna läcker ljud till mikrofonen.

Om jag drar ner volymen på alla kanaler förutom själva mikrofonkanalen där min inspelning ligger så hör jag fortfarande trumkomp, med perfekt ljud. Inte som att det gått in i mikrofonen utan man hör att det är direkt ifrån datorn.

Nexustwins: Jag har ett creative-kort. Så jag kan tänka mig att det är något sådant. Hittade ingen inställning som hette "What u hear" i Creatives Play Control ialafall. 😏

Redigerat av Dejavo
Postat (redigerat)

Phobos:

Ehm. Vet inte exakt vad som menas med de orden men jag försöker förklara. Jag har dels en bordsmikrofon inkopplad direkt till ljudkortet. Creative xtreme music. Vilket jag också kopplar in gitarren i ibland. Och så har jag en usb-mikrofon. Vilken av dessa jag än använder så uppstår problemet.

Med preamp antar jag att du menar något slags ljudkort eller? Det är vad jag fick ut av wikipedia ialafall.

Påpeka gärna om jag missade någon information!

Redigerat av Dejavo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.