Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej allihop!

Jag har en del tråkiga problem när jag försöker använda mitt cubase SX 3. Det värsta problemet är att jag inte kan exportera mitt projekt till en ljudfil. Varken wav eller mp3 eller något annat. Det kommer inte fram något felmeddelande alls, utan när du trycker på audiomixdown så händer ingenting. Det är oerhört frustrerande, eftersom jag haft så mycket problem med cubase hittils att jag håller på att bli galen. Därför skulle jag bli jätteglad ifall ni kan hjälpa mig med mitt problem. Tack så mycket! :rolleyes:

Annons
Postat

Nej, jag har satt ut locaters, så att allt täcks in. Det är blå remsa över hela låten hehe. Hmm vet du något annat det kan bero på?

Postat

Får du inte upp filväljaren där du ställer in allt, när du har valt "audio mixdown" - eller kommer felet efter att du har valt filnamn etc...?

Det är inte så, att du har MUTE:at några spår? Har du ställt alla spår som ska vara med i din mixdown, till samma utgång - och valt den utgången i filväljaren?

Postat

Filväljaren kommer upp när jag trycker audio mixdown, men när jag trycker "save", så händer ingenting.

Ah det hade nog med outputs att göra som du sa! Tack så hemskt mycket! Hmm, jag har spelat in rätt mycket med MIDI som går till olika VST, men om alla ska gå till samma output, hur går man smidigast till väga då?

Tack så hemskt mycket verkligen 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.