Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej ska köpa en nosie gate men vet inte vilken som är bäst av Boss NS2 eller Behringer Noise Reducer NR100.

Hade en Behringer distpedal som lätt skit. Så jag är mycket skeptisk till Behringer.

Har någon något förslag?

Tacksam för svar.

Annons
Postat

Behringers nya pedalserie har ibland exakta imitationer av pedaler från de stora märkena och innehåller precis samma delar och komponenter i ett ytterhölje av hårdplast istället för metall. De tillverkas på samma fabrik. Jag har hört flera Behringerpedaler som låter exakt som sin tvilling så det är definitivt värt att gå till din lokala musikaffär och prova. Jag skulle känna mig blåst på slantarna annars.

Kolla gärna upp tester på harmony-central.com.

Behringer är billigt, men det betyder inte att det alltid är sämre, som i detta fall med deras pedalserie.

Naturligtvis ska man köpa tåligare pedaler om man är klumpfot och spelar live på stökiga tillställningar, men annars funkar behringerkopian precis lika bra.

• 3 veckor senare...
dr.kaufman (oregistrerad)
Postat
Hej ska köpa en nosie gate men vet inte vilken som är bäst av Boss NS2 eller Behringer Noise Reducer NR100.

Hade en Behringer distpedal som lätt skit. Så jag är mycket skeptisk till Behringer.

Har någon något förslag?

Tacksam för svar.

Jag har inte testat just dom två pedalerna, men överlag så tycker jag att dom behringer pedalerna jag testat inte alls vart nåt att ha.. Brusar väldigt när man drar på lite dist eller komprimerar lite och tar även bort en del botten. Men jag vet som sagt inte hur just dom här två pedalerna är så håller med magpie om att du borde testa dom båda och se om behringer håller boss klass, isåfall så skulle iaf inte jag tveka..

/isak

Postat

Jag har hört att behringerpedalerna bygger på V-Amp teknologi, dvs modelling.

Huruvida det är sant eller ej har jag ingen aning om men jag vet däremot av egen erfarenhet att behringerpedalerna förstör gitarrljudet på tok för mycket, även i bypass-läge, för att ens vara värda 220:-

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.