Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

...spin off till tråden om samlingsskivor. Man kan ju kalla Best Of och Greatest Hits för en sorts samlingskivor oxå. Själv tycker jag det är ett höjdarkomplement till vanliga album, iallafall när det gäller schyssta gamla artister där man antingen vill lyssna in sig på en ny eller ha en grejt samling på CD. Värre är det med dårar som gett ut typ 2 plattor och sen släpper en Best Of.

Min all time favorit är Queen Greatest Hits (den första), som innehåller material INNAN Radio Gaga, dvs deras fantastiska 70-talsproduktion.

Annons
Postat

Ja, jag gillar ju live-skivor! Som en greatest hits, men eftersom man ju oftast redan har alla låtarna blir det lite roligare att få dem i live-versioner istället...

Den bästa är nog helt klart:

Das Ich "Feuer"

(Jasså dom, säger ni allihop nu va?? 😉 )

Underbar tysk symfonisk synth...

Postat

Har två självskrivna.

The pretenders Greatest hits. Alla hennes bästa och utan några av de sämsta. Cowork med UB40 ingår tyvärr, men man har ju en spola knapp.

Jethro Tull: Essential 1968-74, vilken gjorde att jag återupptäckte Tull. Med Aqualung, Locomotive breath, Thick as a brick mfl. De kommer i remastrad form nu. Hmmm en del skivor man vill äga.

captain nemo (oregistrerad)
Postat

1:a plats

Kiss Alive I. Fy f-n vilka bra versioner av samtliga från Dressed to Kill...

När jag långt senare fick höra studioversionen av de låtarna blev jag grymt besviken... Vilket tönt-sound.

2:a plats

Queen Greatest Hits del I & II

3:e plats

Taube-samlingen med artister som Jacob Hellman etc

//Nemo

Postat

Just det jag höll på att glömma den viktigaste av dem alla

WORKSHOP OF THE TELESCOPES med Blue Öyster Cult.

Alla som tror att de bara gjort en låt (Don´t fear the reaper) är sorligt omedvetna om ett av de viktigaste och mest stilbildande hårdrockbanden genom tiderna.

Eller vad sägs om följande lysande rocklåtar:

The Red and The Black

E.T.I. (Extra Terrestrial Intelligence)

Cities on Flame with Rock and Roll

Flaming Telepaths

We Gotta Get Out of this Place

Köp köp köp, ett måste i skivsamlingen

captain nemo (oregistrerad)
Postat
Björks greatest hits är faktiskt alldeles speciellt bra.

Finns det några ?

//Nemo

Postat

Finns det några ?

//Nemo

Det kanske är en singel!? 😉

Allvarligt, jag var helt kär i Björk på hennes Debut. Tårar i ögonen på omslaget knäcker väl dom flesta:

album.bjork.debut.93.jpg

Human behaviour och Play dead är otroliga låtar, men som sagt dom skulle rymts på den där grejtest hits-singeln. Sen började hon köra papiljotter i huvudet och klä sig som DiLeva och idag har hon väl mer gemensamt med Regina Lund än nån annan....

Postat

Finns det några ?

Ja, oväntat många. Men smaken är som baken, en del har ingen fin. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.