hammagrella Postat 8 september 2004 Postat 8 september 2004 ...spin off till tråden om samlingsskivor. Man kan ju kalla Best Of och Greatest Hits för en sorts samlingskivor oxå. Själv tycker jag det är ett höjdarkomplement till vanliga album, iallafall när det gäller schyssta gamla artister där man antingen vill lyssna in sig på en ny eller ha en grejt samling på CD. Värre är det med dårar som gett ut typ 2 plattor och sen släpper en Best Of. Min all time favorit är Queen Greatest Hits (den första), som innehåller material INNAN Radio Gaga, dvs deras fantastiska 70-talsproduktion.
punkrockdude Postat 8 september 2004 Postat 8 september 2004 Försök hitta Vandals nya punk version utav Don't Stop Me Now. http://www.vandals.com /MvH Rickard Gerthsson
android Postat 8 september 2004 Postat 8 september 2004 Ja, jag gillar ju live-skivor! Som en greatest hits, men eftersom man ju oftast redan har alla låtarna blir det lite roligare att få dem i live-versioner istället... Den bästa är nog helt klart: Das Ich "Feuer" (Jasså dom, säger ni allihop nu va?? 😉 ) Underbar tysk symfonisk synth...
Egghuvud Postat 8 september 2004 Postat 8 september 2004 Har två självskrivna. The pretenders Greatest hits. Alla hennes bästa och utan några av de sämsta. Cowork med UB40 ingår tyvärr, men man har ju en spola knapp. Jethro Tull: Essential 1968-74, vilken gjorde att jag återupptäckte Tull. Med Aqualung, Locomotive breath, Thick as a brick mfl. De kommer i remastrad form nu. Hmmm en del skivor man vill äga.
captain nemo (oregistrerad) Postat 8 september 2004 Postat 8 september 2004 1:a plats Kiss Alive I. Fy f-n vilka bra versioner av samtliga från Dressed to Kill... När jag långt senare fick höra studioversionen av de låtarna blev jag grymt besviken... Vilket tönt-sound. 2:a plats Queen Greatest Hits del I & II 3:e plats Taube-samlingen med artister som Jacob Hellman etc //Nemo
lodger Postat 8 september 2004 Postat 8 september 2004 "Changesbowie" och"The Best of the Velvet Underground"
Egghuvud Postat 9 september 2004 Postat 9 september 2004 Just det jag höll på att glömma den viktigaste av dem alla WORKSHOP OF THE TELESCOPES med Blue Öyster Cult. Alla som tror att de bara gjort en låt (Don´t fear the reaper) är sorligt omedvetna om ett av de viktigaste och mest stilbildande hårdrockbanden genom tiderna. Eller vad sägs om följande lysande rocklåtar: The Red and The Black E.T.I. (Extra Terrestrial Intelligence) Cities on Flame with Rock and Roll Flaming Telepaths We Gotta Get Out of this Place Köp köp köp, ett måste i skivsamlingen
speed-focus Postat 9 september 2004 Postat 9 september 2004 Björks greatest hits är faktiskt alldeles speciellt bra.
captain nemo (oregistrerad) Postat 10 september 2004 Postat 10 september 2004 Björks greatest hits är faktiskt alldeles speciellt bra. Finns det några ? //Nemo
hammagrella Postat 10 september 2004 Trådstartare Postat 10 september 2004 Björks greatest hits är faktiskt alldeles speciellt bra. Finns det några ? //Nemo Det kanske är en singel!? 😉 Allvarligt, jag var helt kär i Björk på hennes Debut. Tårar i ögonen på omslaget knäcker väl dom flesta: Human behaviour och Play dead är otroliga låtar, men som sagt dom skulle rymts på den där grejtest hits-singeln. Sen började hon köra papiljotter i huvudet och klä sig som DiLeva och idag har hon väl mer gemensamt med Regina Lund än nån annan....
speed-focus Postat 11 september 2004 Postat 11 september 2004 Björks greatest hits är faktiskt alldeles speciellt bra. Finns det några ? Ja, oväntat många. Men smaken är som baken, en del har ingen fin. 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.