Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har bekymer med att min M-box inte hittar Midit från mina digitaltrummor (Yamaha DT Xpress). Jag har den gamla M-boxen med Pro Tools 6.7. Kör med ett M-audio one midi/usb interface som fungerar utmärkt.

Jag lånade igår ett annat ljudkort av märket M-audio någonting och Midit från trummorna registrerades (dock med mycket latency..) men inte när jag kör via mboxen.

Har även testat trummodulen med andra datorer och ljudkort och då funkar det som det ska.

Vad göra?? Uppgradera mjukvaran? Har version 6.7 kännda brister vad gällande midihantering?

Har gnuggat hjärncellerna blodiga sen i våras och behöver all hjälp jag kan få.

Annons
Postat
Jag har bekymer med att min M-box inte hittar Midit från mina digitaltrummor (Yamaha DT Xpress). Jag har den gamla M-boxen med Pro Tools 6.7. Kör med ett M-audio one midi/usb interface som fungerar utmärkt.

Jag lånade igår ett annat ljudkort av märket M-audio någonting och Midit från trummorna registrerades (dock med mycket latency..) men inte när jag kör via mboxen.

Har även testat trummodulen med andra datorer och ljudkort och då funkar det som det ska.

Vad göra?? Uppgradera mjukvaran? Har version 6.7 kännda brister vad gällande midihantering?

midihantering är något PT aldrig vart bra på, men som förbättrats avsevärt vid 6.9 o uppåt!

Det finns en som är duktig på 6.7 här på forumet, har dock glömt bort hans nick

Postat
Det finns en som är duktig på 6.7 här på forumet, har dock glömt bort hans nick

Kan det vara Bobogura du menar. Om inte så vet jag att han e väldigt duktig på alla PTsystem. Skicka du ett PM till honom.

MVH

Anders

Postat

Har du testat något annat MIDI interface i ditt system?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.