Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Jag har nyss köpt Magix Music Maker och tänkte remixa en låt (ändra tonart tempo osv) Har ni några tips och förslag snälla skriv dom här 😉

Ha det bra / Gummiboll

Annons
Postat

Jag ska remixa The Funeral, och jag tänkte ändra pitchen lite och göra den lite mer "technoigare" och jag vet inte hur jag ska göra det 😉

Postat

jag vet inget om att remixa & sådant..men Acid är väl ett bra program för att tempo ändra & pith korrekta loopar..fick jag intrycket av då jag hade det för några år sedan..

😉

Postat

Utan att ha hört låten och vara insatt i techno så kan man väl säga följande: ta fram papper och penna och stäng av skärmen på datorn. Skriv upp några definerande ord för låten, försök beskriva den så kortfattat som möjligt (snabb, glad, melodisk o.s.v.). Skriv sedan ner vad du tycker är "techno" och jämför de två. Borde den gå snabbare eller långsammare? Mer bas? Tydligare komp? Enbart elektroniska instrument? Sätt dig sedan i programmet och beta av alla dessa bitar en efter en med hjälp av manualen och att klicka runt. Klicka runt är det bästa tipsen, testa och funkar det inte så tryck bara ctrl+z och klicka på något annat.

Postat
Okej men det jag mest vill är att få den mer "technogiare"

jag har ingen aning om ifall funreal är en grupp.en låt eller någonting..

men jag antar att om det är oprogrammerad musik som inte följer en specifik bpm

så måste du jobba till den så att den gör det..för att den ska passa ihop med ett typiskt techno beat

och det är det jag rekomenderar Acid till..

därefter kanske fruity loops är ett bra program att göra techno grunden i

eller om du tänker köra på färdiga loopar så kan du göra allt i Acid

och att det ska låta techno är ju svårt att säga något konkret tips på

antingen så gör du ett eget techno komp som är mer eller mindre avancerat

och passar in den samplingen du vill ha till din egen musik

eller så får du din sampling att ligga i en jämn takt & lägger på ett 2-takts beat

& voilá en remix är gjord..

😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.