Lilla P Postat 16 augusti 2007 Postat 16 augusti 2007 Är det någon som vet varför det inte blir något ljud när jag försöker importera en mp3 fil till ett spår i Sonar 5pe. Jag har ju gjort det förr.....Vissa mp3:or funkar men inte andra. Samma bitrate mm. Det ser ut som att sonar importerar men det blir inget ljud på filen, inte ens grafiskt. Om jag försöker spela filen i import fönstret så står det att filen inte kan spelas. Nån som vet??
Eternal Postat 16 augusti 2007 Postat 16 augusti 2007 (redigerat) Chansar på att vissa har copyright på sig... Ren gissning. Redigerat 16 augusti 2007 av Eternal
android Postat 16 augusti 2007 Postat 16 augusti 2007 Har inte upplevt det med Sonar, men vissa webbsidor fixar inte mp3s med speciella taggar eller kodade med vissa encoders, så kolla så att det inte är nåt sånt som strular.
Lilla P Postat 16 augusti 2007 Trådstartare Postat 16 augusti 2007 Jag tror att jag rippat med itunes. Det mesta av min skivsamling är rippat med itunes. Dock brukar jag rippa till AAC. Det skulle inte förvåna mig om det är nåt fuffens pga. det. Ska prova att rippa med nåt annat program. Tack så länge!
Emil Postat 16 augusti 2007 Postat 16 augusti 2007 Jag tror att jag rippat med itunes. Det mesta av min skivsamling är rippat med itunes. Dock brukar jag rippa till AAC. Det skulle inte förvåna mig om det är nåt fuffens pga. det. Ska prova att rippa med nåt annat program. Tack så länge! AAC och mp3 är inte samma format. Kan mycket väl vara så att Sonar inte stödjer AAC som är Apples egna format.
Lilla P Postat 16 augusti 2007 Trådstartare Postat 16 augusti 2007 Jag tror att jag rippat med itunes. Det mesta av min skivsamling är rippat med itunes. Dock brukar jag rippa till AAC. Det skulle inte förvåna mig om det är nåt fuffens pga. det. Ska prova att rippa med nåt annat program. Tack så länge! AAC och mp3 är inte samma format. Kan mycket väl vara så att Sonar inte stödjer AAC som är Apples egna format. Ah.. jag borde ha varit tydligare! Jag menar att jag brukar rippa till AAC därför att jag tycker att det formatet låter bättre. Dom filerna jag försöker importera är dock mp3. Det kan dock vara så att jag har använt itunes även i detta fall. Annars använder jag ExactAudioCopy till mp3. 😆
Lilla P Postat 19 augusti 2007 Trådstartare Postat 19 augusti 2007 Nu har jag pillat lite. Det var inte iTunes fel... mp3:or rippade med itunes funkar. Mp3:or rippade med ExactAudioCopy och kodade med Lame funkar inte. Hmmm...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.