Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har 4 låtar som är färdiginspelade men som inte låter bra ljudmässigt. Jag vet ej om det är för att de inte är mastrade men jag antar att det är mixens fel (läst här att fallet brukar vara så). Jag skulle vara mycket tacksam om någon (måste vara duktig) skulle ha har lust att förbättra mixningen som jag gjort i Reason. Det är 4 låtar och intresserade kan få mp3:or skickade till sig med de färdiginspelade men dåligt mixade låtarna samt Reason-dokumenten.

Detta är inget dravel som man hör massor av t.ex. på detta forum utan riktigt seriösa och bra låtar. Tack på förhand!

Edit: Du behöver inte mixa alla fyra, en eller två bra mixningar gör mig också glad! 😉

Redigerat av Thir13teen
Annons
Postat
Jag har 4 låtar som är färdiginspelade men som inte låter bra ljudmässigt. Jag vet ej om det är för att de inte är mastrade men jag antar att det är mixens fel (läst här att fallet brukar vara så). Jag skulle vara mycket tacksam om någon (måste vara duktig) skulle ha har lust att förbättra mixningen som jag gjort i Reason. Det är 4 låtar och intresserade kan få mp3:or skickade till sig med de färdiginspelade men dåligt mixade låtarna samt Reason-dokumenten.

Detta är inget dravel som man hör massor av t.ex. på detta forum utan riktigt seriösa och bra låtar. Tack på förhand!

Edit: Du behöver inte mixa alla fyra, en eller två bra mixningar gör mig också glad! 😉

Om du exporterar varje instrument för sig blir det säkert fler som kan hjälpa dig då du även kan få hjälp av Cubase, logic och protools användare.

Postat

Edit: Du behöver inte mixa alla fyra, en eller två bra mixningar gör mig också glad! 😆

Om du exporterar varje instrument för sig blir det säkert fler som kan hjälpa dig då du även kan få hjälp av Cubase, logic och protools användare.

Det har du antagligen rätt i. Jag har gjort som du sagt och exporterat låtarna till 24-bitars .wav nu, zippat är det typ 200mb per låt. Kan skickas via MSN eller om någon har en bättre lösning.

Nu kan alltså cubase:are och andra som känner sig manade också ge ett försök (snälla)!

Måste försöka få moderator att ändra rubriken ...

Postat (redigerat)
Det har du antagligen rätt i. Jag har gjort som du sagt och exporterat låtarna till 24-bitars .wav nu, zippat är det typ 200mb per låt. Kan skickas via MSN eller om någon har en bättre lösning.

Har för mig att 24bit Wav inte fungerar i Pro Tools men kan ja fel.

Filecentral.se är ett bra sätt att skicka filer

Sedan kan det vara bra att lägga upp ett smakprov här så att man kan bilda sig en uppfattninginig om

Detta är dravel eller riktigt seriösa och bra låtar
Redigerat av Piccazzo
  • 3 veckor senare...
westportproductions (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tja!

Jag gör gärna ett försök och mixar dina låtar!

Använder Pro Tools LE 7

Du kan kolla in www.myspace.com/westportproductions för mer info.

Ta gärna kontakt med mig genom msn.. westportproductions@hotmail.com

Peace!

Redigerat av westportproductions
Postat

Jag har en kompis som heter David Harty som har producerat musik till bland annat Eamon. Ett av hans beat kan kosta upp till 1500 dollar.

Jag kan få honom att mixa till dig. Men han vill kanske ha en liten peng för det också... men å andra sidan... han är ju professionell ju.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.