Jump to content
Annons

Era pinsammaste skivor


Henke

Recommended Posts

Cloud (oregistrerad)

håller med musicgene lite. va faan?? metallica, per gessle, gyllene tider. alltihop artister som jag tycker är grymt bra!!!

men ok, plattor jag har som ja skäms lite över:

E-types andra (min första cd, kan inte med att slänga den)

Shaggy - Hotshot

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

nattvaktaren (oregistrerad)
många artister ni nämner som pinsamma tycker jag inte alls skulle vara pinsamt att ha i min skivsamling...

PS. Nattvaktaren: Du behöver inte kommentera detta inlägg. tack på förhand DS

Du kan få min Carola-platta om det var den du menade?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men.....skulle jag skämmas för något 🙂 så är det nog diverse svenska plattor från tidigt 90-tal: Lili&susie, Alban, Midi maxi efti, etc...

Lägg av!

Midi, Maxi & Efti var grymma!

Mest underskattade i svensk pophistoria.

Yep.

Spelas fortfarande på klubbar i London & NY.

Alexander Bard är dessutom en av våra största låtskrivare & producenter. Min MM&E LP har jag i hyllan för mintconditionskivor. Och ett sönderspelat ex.

Hmmm jag vet inte. Att Bard är en cool snubbe håller jag med om, men MME tycker jag bara luktar gammal surströmming, hur många klubbar i NY och London som än har den tveksamma smaken att spela deras skivor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mini, Miine, Moe & Eftie, varför tänker jag bara på baklängesbyxpojkarna i Kris Kross? 🙂

Bard däremot är ju fantastisk - så länge han håller munnen stängd och inte sitter med hitler-musche och kortbrallor i kändispaneler och häller ur sig löpsedelåsikter. "My army of lovers", "I am (remix)" och "Ride the bullet" är grymma favoriter hos mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Men.....skulle jag skämmas för något 😉 så är det nog diverse svenska plattor från tidigt 90-tal: Lili&susie, Alban, Midi maxi efti, etc...

Lägg av!

Midi, Maxi & Efti var grymma!

Mest underskattade i svensk pophistoria.

Yep.

Spelas fortfarande på klubbar i London & NY.

Alexander Bard är dessutom en av våra största låtskrivare & producenter. Min MM&E LP har jag i hyllan för mintconditionskivor. Och ett sönderspelat ex.

Hmmm jag vet inte. Att Bard är en cool snubbe håller jag med om, men MME tycker jag bara luktar gammal surströmming, hur många klubbar i NY och London som än har den tveksamma smaken att spela deras skivor.

Visst.

& du har Alfons Åberg som avatar.

Du skulle ha varit med under Emil Hellman's storhetstid. Då & först då hade jag respekterat din åsikt.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Mini, Miine, Moe & Eftie, varför tänker jag bara på baklängesbyxpojkarna i Kris Kross? 😉

Därför att du inte har nån koll.

& därför att du inte jockade under Swemix-eran.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mini, Miine, Moe & Eftie, varför tänker jag bara på baklängesbyxpojkarna i Kris Kross?  😉

Därför att du inte har nån koll.

& därför att du inte jockade under Swemix-eran.

Skönt, då tillhör jag åtminstone 99,9 % av befolkningen 😉 !

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst.

& du har Alfons Åberg som avatar.

Du skulle ha varit med under Emil Hellman's storhetstid. Då & först då hade jag respekterat din åsikt.

Klampat på en öm tå? Är du typ Eftis pojkvän eller? 😉

Vet inte vilka år du definierar som Emil Hellmans storhetstid, men det finns risk för att det är dags att börja respektera min åsikt 😉 . Jag var aktiv som DJ från slutet av 80-talet, några år in på 90-talet. Fick under en period faktiskt promoskivor från Swemix. Dom gjorde en del bra saker, även om inte allt har åldrats med värdighet.

Observera att jag inte har sagt ett endaste dugg om Emil Hellmans kvalitet som DJ eller producent.

Föresten vad har min Alfons-bild med saken att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har några riktigt sorgliga skivor i min samling. Men!, jag har inte en enda Dana Dragomir eller någon annan panflöjtsplatta för den delen. Dessutom sitter jag heller inte och håller på någon hjalle & heavy, brandsta city släckers, gregorian chants, sahara hotnights, backyard babies, melody club, nickelback, ken, norah jones eller något liknande. (Jag trampade väl inte måhända på några ömma tår nu va? 😉)

Meat Loaf (ni vet den med hitlåten), ERA, Raindance och lite annat smått och gott är man väl inte direkt stolt över att äga. Enya - Box Of Dreams känns också en smula överdrivet. Men vadfasen, en vacker dag dyker det upp nån hemma hos en som säger "Åhhhh kan inte jag få höra Sail Away? Jag älskar Enya!". Risken är väl att det är en 45årig trebarnsmamma som är vit häxa och sysslar med medical healing. Men det är smällar man får ta.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken är väl att det är en 45årig trebarnsmamma som är vit häxa och sysslar med medical healing. Men det är smällar man får ta.

😉

Förresten är ju Todd Rundgren-plattan med MeatLoaf inte alldeles oäven.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Visst.

& du har Alfons Åberg som avatar.

Du skulle ha varit med under Emil Hellman's storhetstid. Då & först då hade jag respekterat din åsikt.

Klampat på en öm tå? Är du typ Eftis pojkvän eller? 😉

Vet inte vilka år du definierar som Emil Hellmans storhetstid, men det finns risk för att det är dags att börja respektera min åsikt 😉 . Jag var aktiv som DJ från slutet av 80-talet, några år in på 90-talet. Fick under en period faktiskt promoskivor från Swemix. Dom gjorde en del bra saker, även om inte allt har åldrats med värdighet.

Observera att jag inte har sagt ett endaste dugg om Emil Hellmans kvalitet som DJ eller producent.

Föresten vad har min Alfons-bild med saken att göra?

Omvärderar.

Återkommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Mini, Miine, Moe & Eftie, varför tänker jag bara på baklängesbyxpojkarna i Kris Kross?  😉

Därför att du inte har nån koll.

& därför att du inte jockade under Swemix-eran.

Skönt, då tillhör jag åtminstone 99,9 % av befolkningen 😉 !

hehe. Du har då svar på allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Kanske "Disco Duck" från 1977 med dj-aren (gammal räv som väl fortfarande håller på) Rick Dees. Men han gjorde den i och för sig på skämt. Härmar dåvarande presidenten James Carters tveksamma stämma. Och Elvis (som på plattan fiser ihjäl sig -- smaklöst kanske med tanke på hur han dog).

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok !

Lets get ready to ruuuumbleeeeeeee: 😆

- Grete & Malou (erkänn att ni inte har en aning om vad jag snackar om?) 🙂

- Towa Carson (Hallåååååå, någon hemma???) 😮

- Har nyligen dessutom köpt Swedanes på cd. (öhh?) 😳

- Tomas Ledin, "knivhuggarrock" 😆 (inatt-är-jag-din-Tomas-va?)

Fast när jag ska lista skivorna som pinsamma så blir det ju ur ett perspektiv av vad andra skulle tracka mig för, inte för vad jag själv, i min ensamhet skäms för.

Grete & Malou, för att ta ett exempel, är väl en utmärkt hake att pressa mig på pengar för? Men å andra sidan så var det för tjugo år sedan, utifrån den musiksmak och de preferenser jag hade då. Om jag ska skämmas för det så är det dags att kasta alla kort där jag hade mjölktänder också, eller hur?

Musik har tyvärr en särställning i pinsamhetsmedvetandet. Ingen skäms för att dom sket i byxorna när dom var 3½, hur pinsamt är det inte att skita på sig?

Ingen skäms över att ha tyckt att Saltkråkan/Kullamannen/High Chaparall (inte med tv5-nissarna) / var bra tv-serier?

Ingen skäms över att ha älskat mamma-Mu böckerna när man va liten.

Men har man lyssnat på Smurfhits 4 så ska man dö!

Varför är det så? 😳

Dessutom, som någon så klokt skrev i ett annat inlägg, smaken är som framstjärten, delad, och det som är pinsamt för en, är ståpäls för en annan, och där kan man ALDRIG mötas, begrips? Det blir som en fotbollslagsdiskussion... 🙁

Ja, det var lite pastorala genmälen på torsdagsnatten... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Min lätt sämsta är "Gregorian chants rock anthems". För övrigt så håller jag fast vid att Metalicas svarta är ett grymt bra album även om det är rätt sönderspelat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok !

Lets get ready to ruuuumbleeeeeeee: 😳

- Grete & Malou (erkänn att ni inte har en aning om vad jag snackar om?) 🙂

- Towa Carson (Hallåååååå, någon hemma???) 😮

- Har nyligen dessutom köpt Swedanes på cd. (öhh?) 😳

- Tomas Ledin, "knivhuggarrock" 😆 (inatt-är-jag-din-Tomas-va?)

Fast när jag ska lista skivorna som pinsamma så blir det ju ur ett perspektiv av vad andra skulle tracka mig för, inte för vad jag själv, i min ensamhet skäms för.

Grete & Malou, för att ta ett exempel, är väl en utmärkt hake att pressa mig på pengar för? Men å andra sidan så var det för tjugo år sedan, utifrån den musiksmak och de preferenser jag hade då. Om jag ska skämmas för det så är det dags att kasta alla kort där jag hade mjölktänder också, eller hur?

Musik har tyvärr en särställning i pinsamhetsmedvetandet. Ingen skäms för att dom sket i byxorna när dom var 3½, hur pinsamt är det inte att skita på sig?

Ingen skäms över att ha tyckt att Saltkråkan/Kullamannen/High Chaparall (inte med tv5-nissarna) / var bra tv-serier?

Ingen skäms över att ha älskat mamma-Mu böckerna när man va liten.

Men har man lyssnat på Smurfhits 4 så ska man dö!

Varför är det så? 😆

Dessutom, som någon så klokt skrev i ett annat inlägg, smaken är som framstjärten, delad, och det som är pinsamt för en, är ståpäls för en annan, och där kan man ALDRIG mötas, begrips? Det blir som en fotbollslagsdiskussion... 🙁

Ja, det var lite pastorala genmälen på torsdagsnatten... 🙁

Intressant perspektiv av den gode ®offe här.

Kanske är det så att just musiksmaken är så starkt förknippad med den bild man har av sig själv.

Hörde nån gång en teori om att alla människor har en bild av sig själv som den person dom vill vara och sen finns det en verklig bild som är den personen man i själva verket ÄR. Teorin gick ut på att ju längre avstånd mellan sin idealbild och det faktiska läget - desto större köpkraft...ja fan det var nåt jäkla reklamseminarium det där. (Jag tror ju snarare - ju större avstånd, desto större depression...! )

😮

Nå, jag svamlar, men för att landa tillbax i ämnet, man har nog en förmodligen rätt cool 😆 ) önskebild av sig själv, som är på ett speciellt sätt och diggar en viss sorts musik. Då är det klart man inte vill bli tagen på bar gärning med att ha cd-växlaren full av Tommy Nilsson, Smokie och Las Ketchups när polarna kommer hem, det är lixom helt fel attribut för den bilden...

Jag är förstås helt annorlunda själv....😄

/Dr Phil

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner en kompis som hade en bror som kännde en som ägde Dr Alban's singel med Brolin och Björn Borg: "ALLA VI".

... jag ryser...

Hahaha! Jo den gamla stänkaren minns man ju! Den spelades ju till och med på radio... Det är i sådana lägen man börjar undrar om det verkligen inte finns någon lägsta ribba för vad branschen har samvete att utsätta oskyldiga människor för.

Dr Alban måste vara den fullkomliga definitionen av dekadans...

Link to comment
Dela på andra sajter

Min lätt sämsta är "Gregorian chants rock anthems". För övrigt så håller jag fast vid att Metalicas svarta är ett grymt bra album även om det är rätt sönderspelat.

ja, asså..."gregorian chant"... hdae jag haft någon med "dem" skulle det vara mitt val, helt klart...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner en kompis som hade en bror som kännde en som ägde Dr Alban's singel med Brolin och Björn Borg: "ALLA VI".

... jag ryser...

Hahaha! Jo den gamla stänkaren minns man ju! Den spelades ju till och med på radio... Det är i sådana lägen man börjar undrar om det verkligen inte finns någon lägsta ribba för vad branschen har samvete att utsätta oskyldiga människor för.

Dr Alban måste vara den fullkomliga definitionen av dekadans...

Jag var på maskerad en gång och då var ett gäng utklädda till det här bandet, Alban i princip med en ananas på skallen, Brolin med gristryne och Borg med jättelarvigt hårband. Men störst succé gjorde han/hon som inte var utklädd.

"Vem är du?"

"Mattias Frisk!" 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en skiva med egna inspelningar, med sånginsatser från vänner. Den spelades in och mixade under samma natt när vodkaflaskan aldrig var utom en armslängd. Den är verkligen förskräcklig. 😄

Annars är väl Green Days CD inget jag lämnar framme på köksbordet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

Fick skiva av en "snäll" moster en gång i tiden med "Echo and the Bunnymen" vilken inte var så rolig alls då jag nästan enbart lyssnade på "konstig" musik a'la Yes, Gentle Giant och fusion på den tiden, man skämdes så när folk tittade i ens skivback att jag var tvungen att slänga den och förneka att jag haft den även inför mig själv.

Korken på för den plattan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner en kompis som hade en bror som kännde en som ägde Dr Alban's singel med Brolin och Björn Borg: "ALLA VI".

... jag ryser...

Hahaha! Jo den gamla stänkaren minns man ju! Den spelades ju till och med på radio... Det är i sådana lägen man börjar undrar om det verkligen inte finns någon lägsta ribba för vad branschen har samvete att utsätta oskyldiga människor för.

Dr Alban måste vara den fullkomliga definitionen av dekadans...

Jag var på maskerad en gång och då var ett gäng utklädda till det här bandet, Alban i princip med en ananas på skallen, Brolin med gristryne och Borg med jättelarvigt hårband. Men störst succé gjorde han/hon som inte var utklädd.

"Vem är du?"

"Mattias Frisk!" 😉

Mattias Frisk!? HAHAHA! Känner du honom???

Link to comment
Dela på andra sajter

=,7 September 2004, 18:44]Har en riktig höjdare vid namn "Mega-Core". Den är från tiden jag gick på högstadiet och lyssnade på Gabber/Happy HC. Nu kan man tycka att vaddå jag gillade ju sån musik och gör faktiskt till viss del fortfarande, så varför gnälla. Jo på den här skivan finns inga häftiga brutala gabber-oväsen till låtar utan den består mest av dunkadunka blandat med dragspel och galna holländare som med över-glada röster ropar en massa konstiga holländska saker. Om ni någonsin kollat på simpsons, tänk er då musiken från itchy & scratchy show med holländsk sång + en distad 909-kick, och ett dragspel förstås. På framsidan av skivan har vi en kyckling/demon med mussepigg-handskar och lite bling-bling som surfar på en stålskiva med raketer på.

Detta är min absolut sämsta skiva.

PS. Hade även E-Type´s första skiva förut (urgha) men som tur är sålde jag den ihop med en massa andra skivor till en second-hand butik 😉

"Edit: Skivan hette Mega-core inte fun-core"

Haha! Den köper jag av dig! Cheese är bäst! Håller på med att göra dragspels-core själv för tillfället :9

Allvarligt, skicka den till Brobyvägen 3a, 28063 Sibbhult, så kanske jag skickar en hundralapp eller tusenlapp, har 2:an!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mattias Frisk!? HAHAHA! Känner du honom???

Nej! Det var det som var grejen - han var UTKLÄDD till Mattias Frisk (den fjärde medlemmen i Alban/Brolin/Borg-gänget).

Påminner om en annan gång jag var på julmaskerad, alla skulle vara utklädda till något med julattribut, typ tomte, lucia, pepparkaksgubbe - you nejm it.

En snubbe var uppenbarligen inte utklädd utan stod i slipover och skjorta och såg nöjd ut.

"Är du inte utklädd?"

Varpå snubben pekar på den ihoprullade Expressen i bakfickan:

"Jo, jag är farsan som är ute och köper tidningen!" 😄😆

Eh, vi är grymt O.T. nu va.....?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jerry Williams - Did I tell you

Saken är inte den att jag skäms över skivan. (Det är ju lätt att kassera den.)

Jag skäms för att jag tycker den är bra 😱

Jag är värre än du! Jag gillar David D'Ors I believe (Israels låt i melodifestivalen 2004) Man kan verkligen få skämmas för mindre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror nog att INGEN änsålänge klår min....

Blond - Bara hon älskar mig (singel)

....Om ni kommer ihåg de där tre käcka blonda killarna med långt hår som vann melodifestivalen i mitten/slutet av 90-talet. Inget man pratar högt om direkt ... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske "Disco Duck" från 1977 med dj-aren (gammal räv som väl fortfarande håller på) Rick Dees. Men han gjorde den i och för sig på skämt. Härmar dåvarande presidenten James Carters tveksamma stämma. Och Elvis (som på plattan fiser ihjäl sig -- smaklöst kanske med tanke på hur han dog).

Nej nu blommar asfalten...jag måste citera mig själv. Det är klart att jag har en värre platta än Disco Duck...! Det är definitivt Helmut Lotti goes Classic III. Jag fick den och har inte kastat den för den är så fruktansvärt usel. Synd att göra sig av med (kalkonsyndromet ni vet). Någon borde köra en rostig bult i hjärnan på honom -- han är ju redan hjärndöd. Bara tanken att skirva en patetisk text à la My Way (dåligt maskerad kopia, dessutom) till ett stycke av J.S. Bach kvalificerar honom till vilken påföljd som helst. Vilket kräk!

Beträffande Disco Duck kom jag nog att tänka på den eftersom Christer Sandelin (Freestyle, Style, lång solokarriär och ny platta i joint venture ute nu) nämde den plattan som svar på en journalists fråga om vilken platta som aldrig borde ha gjorts. Men jag tror att Sandelin missade att det var en skämtplatta. Nåja, den sålde i stora mängder och folk dansade till den på disco, inte för att den var på skoj, utan för att den var COOL!!??! Ja, se så var det svängiga disco 70-talet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...