Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Funderar på om det kan tänkas finnas några problem med att köra fler än ett program på samma dator? Är det möjligt att köra så eller får man räkna med en massa problem? Det vore kul att kunna få det bästa av åtminstone två världar 😉

Annons
Postat

Kör du Mac eller PC?

Min rekomendation är att om du ska jobba med annat än musik också på din dator, typ web , bilder mm mm är att ha 2 partitioner med ett operativ på varje. Använd ett rent operativ till din musik för att slipp massa onödigt strul.

Min erfarenhet är att PC är känsligare än Mac på den frågan... men det är bara min åsikt. 😉

/Magnus

Postat

Hej och tack för svaret!

Jag kör Mac. Det jag funderar på nu är egentligen Ableton Live som i och för sig följde med när jag köpte en Mbox, tillsammans med PT LE. Det kan ju tyckas tyda på att man ska våga köra båda på samma, men jag är så jävla okunnig vad gäller den biten så jag vill inte kliva in och förstöra nåt. Jag har EZ drummer, bland annat, och skulle gärna vilja kunna göra trumspår på samma dator, även om jag måste köra via ett annat program än PT.

Postat
Hej och tack för svaret!

Jag kör Mac. Det jag funderar på nu är egentligen Ableton Live som i och för sig följde med när jag köpte en Mbox, tillsammans med PT LE. Det kan ju tyckas tyda på att man ska våga köra båda på samma, men jag är så jävla okunnig vad gäller den biten så jag vill inte kliva in och förstöra nåt. Jag har EZ drummer, bland annat, och skulle gärna vilja kunna göra trumspår på samma dator, även om jag måste köra via ett annat program än PT.

Inga problem överhuvudtaget.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.