Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hoi!

Jag har Protools på en Macbook 2Ghz, 2 Gb RAM. Det funkar finfint för vad jag gör hittills, men jag försökte installera medföljande pluggar (Ignition pack) och installationen verkade gå felfritt. Men jag har inte greppat hur jag får fram dessa pluggar i Protools. Under Audiosuite kommer dom inte upp alls. Det handlar om Sampletank och T-racks (bland annat).

Något väldigt självklart som jag missar?

Annons
Postat

Sampletank är mig veterligen inte audiosuite-plugg så den borde du isåfall hitta bland rtas-pluggarna i mixerfönstret på insertplats. Om T-racks är lika vet jag inte. Har den hamnat på rätt plats? På PC kan vissa pluggar ligga på ett annat ställe.

Postat

Tack för svaret!

Jag har kollat i plugnifoldern och där ligger både Sampletank och T-racks. Ingen av dom dyker upp under inserts.

Postat

Gå in på digi´s hemsida och ladda ner senaste versionen av PT.

Det är en bökig hemsida så se till att få rätt uppdatering till ditt ljudkort.

Det brukar fixa problem.

Postat

Jag gjorde en uppgradering för någon vecka sedan eftersom den version som följde med inte var kompatibel med mitt OS. Kanske kan löna sig att prova ändå.

Tack!

• 2 veckor senare...
Postat
Jag gjorde en uppgradering för någon vecka sedan eftersom den version som följde med inte var kompatibel med mitt OS. Kanske kan löna sig att prova ändå.

Tack!

Det låter mest som om du har installerat pluggar som inte är kompatibla med Intel Macarna, det är separata Installers för det.

Postat

sampletank funkar ändast på stereo-instrument spår!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.