Tilly Postat 15 augusti 2007 Postat 15 augusti 2007 Hejsan alla! Sitter och jobbar lite med en låt under mitt andra projekt "MTD" där jag inte gör någon trance, utan mer annorlunda musik från min sida. Allt från Acid jazz till övrig space konstig musik. Sitter nu (ja denna tid, har semester och tjejen inte hemma 🙂) och jobbar med en låt som jag hemskt gärna skulle vilja ha gitarr på. En distad gura! Jag vet att det finns grymt många duktiga gitarrister här på forumet. Som sagt så är jag ute efter någon som kan lägga gitarr på min låt som ni kan höra Your browser does not support the HTML5 audio tag Ni märker vart gitarren ska komma in. Tänk inte på mixningen bara. Det är väldigt omixat! Ser fram emot förslag 🙂
funky monk Postat 15 augusti 2007 Postat 15 augusti 2007 Hejhej Hur mycket gitarr hade du tänkt dig? lite i bakgrunden eller en orgie? *snälla säg orgie* 🙂
funky monk Postat 15 augusti 2007 Postat 15 augusti 2007 ok, nu har jag lekt lite. Tog mig friheten att förlänga låten lite också. Behövs lite melodyne här och var... test.mp3 mvh
Ken Kängström Postat 15 augusti 2007 Postat 15 augusti 2007 Morsning! Provade lite lätt. Amplitube med en icke intonerad gitarr. http://www.speedyshare.com/216320350.html Mvh Ken
Tilly Postat 15 augusti 2007 Trådstartare Postat 15 augusti 2007 Skit bra jobba båda 2! Blev ruskigt imponerad! 😳 Det som dock föll mig i smaken, är Addics riff 😉 Skulle du kunna tänka lägga mera gitarr på senare när låten är klar Addic?
Gain Postat 15 augusti 2007 Postat 15 augusti 2007 Skit bra jobba båda 2! Blev ruskigt imponerad! 😳 Det som dock föll mig i smaken, är Addics riff 😉 Skulle du kunna tänka lägga mera gitarr på senare när låten är klar Addic? Kul att höra påläggen direkt i tråden (brukar väl landa via pm annars) Bra av bägge och ditt val blir nog riktigt bra 😛
Dejjvid Postat 15 augusti 2007 Postat 15 augusti 2007 Tjenare. Provade en liten grej på din låt. Hoppas det är nånting. Your browser does not support the HTML5 audio tag
Gain Postat 15 augusti 2007 Postat 15 augusti 2007 (redigerat) Tjenare. Provade en liten grej på din låt. Hoppas det är nånting. Your browser does not support the HTML5 audio tag ..Dejjvid kompar och Addic solar - så blir det 😳 Redigerat 15 augusti 2007 av Gain
Tilly Postat 15 augusti 2007 Trådstartare Postat 15 augusti 2007 Gain : Ja fan jävlar va tungt det hade varit! Vilket tungt riff Dejjvid! Jag gillar det 😳
4Trax Postat 15 augusti 2007 Postat 15 augusti 2007 Det glädjer mig att höra! Det finns alltså musiker på forumet! 😳
Tilly Postat 15 augusti 2007 Trådstartare Postat 15 augusti 2007 klart det finns musiker här. Duktiga sådana dessutom 😳
Ken Kängström Postat 15 augusti 2007 Postat 15 augusti 2007 Skit bra jobba båda 2! Blev ruskigt imponerad! 😳 Det som dock föll mig i smaken, är Addics riff 😄 Skulle du kunna tänka lägga mera gitarr på senare när låten är klar Addic? Absolut kan jag det! Vore skoj som attan. Det är bara att PMa mig när det är dags så! 🙂
Tilly Postat 15 augusti 2007 Trådstartare Postat 15 augusti 2007 Fan va gött Addic! 😄 Jag fortsätter jobba med låten inatt och förhoppningsvis ha den klar tills imorron 😳
Ken Kängström Postat 15 augusti 2007 Postat 15 augusti 2007 Fan va gött Addic! 😄Jag fortsätter jobba med låten inatt och förhoppningsvis ha den klar tills imorron 😳 Det låter prima julskinka! =) Då polerar jag upp VOX stacken och plockar fram farsgubbens Gibson Les Paul och letar efter 57:an. 🙂
Dejjvid Postat 15 augusti 2007 Postat 15 augusti 2007 Gain : Ja fan jävlar va tungt det hade varit! Vilket tungt riff Dejjvid! Jag gillar det 😳 Tackar så mycket! Håller med också om att addics solospel var bättre. Jag märkte själv när jag varklar med låten att solot inte blev sådär bra, känner mig inte i form, har känt mig förkyld hela dan, ber om ursäkt för solot, det var under all kritik! Men vad kul att du tyckte om kompet! Diggade din låt också!!
Tilly Postat 15 augusti 2007 Trådstartare Postat 15 augusti 2007 Tyckte om ditt solo också! 🙂 Vi kanske kan göra 2 versioner! En med ditt och en med Addics. Jag gillade din tunga gura grymt mycket! Påminde lite om Rammsteins guror, i love 😄
Dejjvid Postat 16 augusti 2007 Postat 16 augusti 2007 Tyckte om ditt solo också! 😆Vi kanske kan göra 2 versioner! En med ditt och en med Addics. Jag gillade din tunga gura grymt mycket! Påminde lite om Rammsteins guror, i love 😆 Vad kul! Lite lustigt, var precis ett sådant sound jag var ute efter, lite industriaktigt. Bra idé med 2 versioner!
Gain Postat 16 augusti 2007 Postat 16 augusti 2007 Tyckte om ditt solo också! 🙂Vi kanske kan göra 2 versioner! En med ditt och en med Addics. Jag gillade din tunga gura grymt mycket! Påminde lite om Rammsteins guror, i love 😄 Vad kul! Lite lustigt, var precis ett sådant sound jag var ute efter, lite industriaktigt. Bra idé med 2 versioner! Hur rattade du, prylar? Kul att höra när soundet blev så grymt 😉
Dejjvid Postat 16 augusti 2007 Postat 16 augusti 2007 Tyckte om ditt solo också! 🙂Vi kanske kan göra 2 versioner! En med ditt och en med Addics. Jag gillade din tunga gura grymt mycket! Påminde lite om Rammsteins guror, i love 😄 Vad kul! Lite lustigt, var precis ett sådant sound jag var ute efter, lite industriaktigt. Bra idé med 2 versioner! Hur rattade du, prylar? Kul att höra när soundet blev så grymt 😉 Droppade en Ibanez SZ2020FM till C och A strängen till G så de två översta strängarna blev ett C ackord. Körde sedan genom en Mesa Boogie Express 5:50. Jag rattade inte så värst mycket i Cubase. Tog bort liiiite lite mid bra, och la till lite diskant.
Tilly Postat 16 augusti 2007 Trådstartare Postat 16 augusti 2007 Nice Dejjvid! Låten är inte klar än! Fick förhinder både inatt och idag. Men jag ska försöka fixa klar låten inatt och så skickar jag en länk till er så kan ni få lägga på varsitt gitarriff 😆
Gain Postat 16 augusti 2007 Postat 16 augusti 2007 Droppade en Ibanez SZ2020FM till C och A strängen till G så de två översta strängarna blev ett C ackord. Körde sedan genom en Mesa Boogie Express 5:50. Jag rattade inte så värst mycket i Cubase. Tog bort liiiite lite mid bra, och la till lite diskant. Häpp 😆
Dejjvid Postat 17 augusti 2007 Postat 17 augusti 2007 Nice Dejjvid! Låten är inte klar än! Fick förhinder både inatt och idag. Men jag ska försöka fixa klar låten inatt och så skickar jag en länk till er så kan ni få lägga på varsitt gitarriff 😉 Gött!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.