Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan alla!

Sitter och jobbar lite med en låt under mitt andra projekt "MTD" där jag inte gör någon trance, utan mer annorlunda musik från min sida.

Allt från Acid jazz till övrig space konstig musik.

Sitter nu (ja denna tid, har semester och tjejen inte hemma 🙂) och jobbar med en låt som jag hemskt gärna skulle vilja ha gitarr på.

En distad gura!

Jag vet att det finns grymt många duktiga gitarrister här på forumet.

Som sagt så är jag ute efter någon som kan lägga gitarr på min låt som ni kan höra

Ni märker vart gitarren ska komma in.

Tänk inte på mixningen bara. Det är väldigt omixat!

Ser fram emot förslag 🙂

Annons
Postat

Skit bra jobba båda 2!

Blev ruskigt imponerad! 😳

Det som dock föll mig i smaken, är Addics riff 😉

Skulle du kunna tänka lägga mera gitarr på senare när låten är klar Addic?

Postat
Skit bra jobba båda 2!

Det som dock föll mig i smaken, är Addics riff 😉

Kul att höra påläggen direkt i tråden (brukar väl landa via pm annars) Bra av bägge och ditt val blir nog riktigt bra 😛

Postat

Tjenare. Provade en liten grej på din låt. Hoppas det är nånting.

Postat (redigerat)
Tjenare. Provade en liten grej på din låt. Hoppas det är nånting.

..Dejjvid kompar och Addic solar - så blir det 😳

Redigerat av Gain
Postat

Gain : Ja fan jävlar va tungt det hade varit!

Vilket tungt riff Dejjvid! Jag gillar det 😳

Postat
Skit bra jobba båda 2!

Det som dock föll mig i smaken, är Addics riff 😄

Absolut kan jag det! Vore skoj som attan. Det är bara att PMa mig när det är dags så! 🙂

Postat

Fan va gött Addic! 😄

Jag fortsätter jobba med låten inatt och förhoppningsvis ha den klar tills imorron 😳

Postat
Fan va gött Addic! 😄

Jag fortsätter jobba med låten inatt och förhoppningsvis ha den klar tills imorron 😳

Det låter prima julskinka! =) Då polerar jag upp VOX stacken och plockar fram farsgubbens Gibson Les Paul och letar efter 57:an. 🙂

Postat
Gain : Ja fan jävlar va tungt det hade varit!

Vilket tungt riff Dejjvid! Jag gillar det 😳

Tackar så mycket! Håller med också om att addics solospel var bättre. Jag märkte själv när jag varklar med låten att solot inte blev sådär bra, känner mig inte i form, har känt mig förkyld hela dan, ber om ursäkt för solot, det var under all kritik! Men vad kul att du tyckte om kompet! Diggade din låt också!!

Postat

Tyckte om ditt solo också! 🙂

Vi kanske kan göra 2 versioner! En med ditt och en med Addics. Jag gillade din tunga gura grymt mycket!

Påminde lite om Rammsteins guror, i love 😄

Postat
Tyckte om ditt solo också! 😆

Vi kanske kan göra 2 versioner! En med ditt och en med Addics. Jag gillade din tunga gura grymt mycket!

Påminde lite om Rammsteins guror, i love 😆

Vad kul! Lite lustigt, var precis ett sådant sound jag var ute efter, lite industriaktigt.

Bra idé med 2 versioner!

Postat

Vad kul! Lite lustigt, var precis ett sådant sound jag var ute efter, lite industriaktigt.

Bra idé med 2 versioner!

Hur rattade du, prylar? Kul att höra när soundet blev så grymt 😉

Postat

Bra idé med 2 versioner!

Hur rattade du, prylar? Kul att höra när soundet blev så grymt 😉

Droppade en Ibanez SZ2020FM till C och A strängen till G så de två översta strängarna blev ett C ackord. Körde sedan genom en Mesa Boogie Express 5:50. Jag rattade inte så värst mycket i Cubase. Tog bort liiiite lite mid bra, och la till lite diskant.

Postat

Nice Dejjvid!

Låten är inte klar än! Fick förhinder både inatt och idag.

Men jag ska försöka fixa klar låten inatt och så skickar jag en länk till er så kan ni få lägga på varsitt gitarriff 😆

Postat
Droppade en Ibanez SZ2020FM till C och A strängen till G så de två översta strängarna blev ett C ackord. Körde sedan genom en Mesa Boogie Express 5:50. Jag rattade inte så värst mycket i Cubase. Tog bort liiiite lite mid bra, och la till lite diskant.

Häpp 😆

Postat
Nice Dejjvid!

Låten är inte klar än! Fick förhinder både inatt och idag.

Men jag ska försöka fixa klar låten inatt och så skickar jag en länk till er så kan ni få lägga på varsitt gitarriff 😉

Gött!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.