ekur Postat 14 augusti 2007 Postat 14 augusti 2007 Jag har köpt ett GarageKey midi-klaviatur men Cubase hittar det inte. Enligt instruktionerna skall inga drivrutiner behövas (inte ens till windows, bara ren plug & play). När jag stoppar i kabeln så installeras min GarageKey och enheten hittas i enhetshanteraren som USB Audio Device och det står att den fungerar korrekt. Väl inne i Cubase när jag tittar under Device Setup så dyker inte GarageKey midi-klaviaturen upp under Midi Input, varför inte? Mvh Erik
DrHans Postat 14 augusti 2007 Postat 14 augusti 2007 Ger Cubase någon utslag när du trycker ner en tangent på klaviaturet? Testa skapa ett midispår, väl "Any" sim ingång. Tryck rec och spela på klaviaturet.
ekur Postat 14 augusti 2007 Trådstartare Postat 14 augusti 2007 Nej inget utslag alls. Testade att sätta in: All MIDI inputs men inget händer... Borde inte klaviaturen poppa upp under default MIDI ports i device setupen? Ger Cubase någon utslag när du trycker ner en tangent på klaviaturet? Testa skapa ett midispår, väl "Any" sim ingång. Tryck rec och spela på klaviaturet.
warsaw Postat 14 augusti 2007 Postat 14 augusti 2007 Umm, jag har egentligen ingen aning om vad det kan vara för fel men jag reagerade på en sak i ditt inlägg. Du säger att det hittas i enhetshanteraren som "USB Audio Device" men att det inte hittas i Cubase som MIDI Input, kan det ha något med det att göra? Att det egentligen är en USB-klaviatur och inte MIDI? 🙂
ekur Postat 15 augusti 2007 Trådstartare Postat 15 augusti 2007 Men även om det inte är ett vanligt MIDI-klaviatur (eftersom det går via USB), borde inte Cubase hitta det ändå eller behövs det något plug-in eller liknande för att få det att fungera? Några drivrutiner till själva keyboarden behövs inte och det står i windows att enheten fungerar som den skall.
ekur Postat 18 augusti 2007 Trådstartare Postat 18 augusti 2007 Troligtvis är det inte Cubase det är fel på för jag har testat MIDI-ox och ett annat program också men GarageKeyn dyker inte upp där heller. Så trots att den är installerad och det står att enheten fungerar så hittar inga program den som MIDI-in. Vad kan det bero på? Förutom ljudkortet som jag fick till datorn har jag ett externt ljudkort installerad som jag använder när jag spelar in. Dock har det ingen midi-ingång så det borde väl inte störa GarageKeyn?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.