softishkompis (oregistrerad) Postat 14 augusti 2007 Postat 14 augusti 2007 Om man vill spela in säg massor av röster, vilket är det smidigaste sättet att spara filerna på om dom är många? Måste jag bounca ut varje kanal för att få ut en fil eller? Finns det något sätt att bounca ut alla kanaler på en gång separat? Tacksam för svar 😳
MLundkvist Postat 14 augusti 2007 Postat 14 augusti 2007 Om man vill spela in säg massor av röster, vilket är det smidigaste sättet att spara filerna på om dom är många? Måste jag bounca ut varje kanal för att få ut en fil eller? Finns det något sätt att bounca ut alla kanaler på en gång separat? Tacksam för svar 😳 I PT så är det realtids bounce som gäller. Men man kan även köra Consolidate region så att du får en ny fil som du kan döpa till vad du vill. Men då kommer inte effekter som eq mm med som ligger på insert. Är det bara röster eller flera spår kör du spelar in? Skriv lite mer om vad det är du gör. Musik? Ljudläggning? /Magnus
Björn Olsberg Postat 14 augusti 2007 Postat 14 augusti 2007 För arkivering när du har fått ut dina spår, läs mina förslag i följande inlägg: https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=248374
softishkompis (oregistrerad) Postat 14 augusti 2007 Postat 14 augusti 2007 Om man vill spela in säg massor av röster, vilket är det smidigaste sättet att spara filerna på om dom är många? Måste jag bounca ut varje kanal för att få ut en fil eller? Finns det något sätt att bounca ut alla kanaler på en gång separat? Tacksam för svar I PT så är det realtids bounce som gäller. Men man kan även köra Consolidate region så att du får en ny fil som du kan döpa till vad du vill. Men då kommer inte effekter som eq mm med som ligger på insert. Är det bara röster eller flera spår kör du spelar in? Skriv lite mer om vad det är du gör. Musik? Ljudläggning? /Magnus Tack för svaret, jo vad jag ska göra är att spela in skådespelares röster till en telefontjänst... det kommer vara flera veckors inspelningstid, kanske consolidate region sparar tid? Hur gör jag?
MLundkvist Postat 14 augusti 2007 Postat 14 augusti 2007 Om man vill spela in säg massor av röster, vilket är det smidigaste sättet att spara filerna på om dom är många? Måste jag bounca ut varje kanal för att få ut en fil eller? Finns det något sätt att bounca ut alla kanaler på en gång separat? Tacksam för svar I PT så är det realtids bounce som gäller. Men man kan även köra Consolidate region så att du får en ny fil som du kan döpa till vad du vill. Men då kommer inte effekter som eq mm med som ligger på insert. Är det bara röster eller flera spår kör du spelar in? Skriv lite mer om vad det är du gör. Musik? Ljudläggning? /Magnus Tack för svaret, jo vad jag ska göra är att spela in skådespelares röster till en telefontjänst... det kommer vara flera veckors inspelningstid, kanske consolidate region sparar tid? Hur gör jag? Du spelar in rösten, låt oss säga tex en mening så du har en liten region eller flera regioner (meningar) och vill ha 1 eller alla till en fil. Markera regionerna som du vill ha och kör alt option/shift + 3 eller väljer consolidate region i edit fönstret. då får du en fin fil av alla meningar eller av en. Döp den tillvad du vill och den finns i din audio mapp för sessionen. /M
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.