Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det känns som att det är mycket Fire and forget frågor nu ett tag. Folk ställer en fråga. Man svarar och sedan hör frågaren aldrig av sig igen. Jag tycker att det tillhör god ton att man bejakar att man fått ett svar på sin fråga. Inte nödvändigtvis att man böjer sitt huvud i tacksamhet, men att man bara konfirmerar att man fått ett svar på sin fråga., feedback på sin låt eller vad det nu månde vara. 😕

Annons
Postat
Det känns som att det är mycket Fire and forget frågor nu ett tag. Folk ställer en fråga. Man svarar och sedan hör frågaren aldrig av sig igen. Jag tycker att det tillhör god ton att man bejakar att man fått ett svar på sin fråga. Inte nödvändigtvis att man böjer sitt huvud i tacksamhet, men att man bara konfirmerar att man fått ett svar på sin fråga., feedback på sin låt eller vad det nu månde vara. 🙂

Kan bara hålla med, men detta är inget unikt för just Studioforum - det är så på flera andra forum jag besöker också och vi har haft samma diskusion där, utan synbart resultat.

Postat

Skönt att någon tycker likaledes. Vet inte om det går att göra något åt. JAg kanske mest är ett gnällhuvud, men det borde ju gå att tala till folks samveten. Lägger man ut en tråd så borde man ju i ärlighetens namn följa upp den eller?

🙂

Postat

Kan inget annat än att hålla med. Jag svarar hellre i trådar och besvarar frågor om man får sig ett "tack" eller något form av svar som du säger. Tror att bara denna lilla gest kan göra forumet mycket aktivare och roligare på alla sätt.

Postat

Det är ju god nätikett att skriva ett svar o tacka men lycka till med att få folk i allmänhet att göra det. Det finns väl massor med snubbar som bara söker efter ett snabbt svar, hittar ett forum, reggar sig, får svar på sitt inlägg och återvänder aldrig mer. Tror inte att det är så mycket att göra åt det.

Postat

Drygt av Egghuvud att inte återvända till den här tråden och tacka... 🙂

Nejdå, jag håller med! Det händer ju att man kommer med förslag på lösning på problem och sedan är man såklart nyfiken på om det fungerade. Det minsta frågeställaren kan göra är att skriva ett kort "tack" eller "det funkade".

Postat

Relevant observation! Jag har nu ställt in att alla nya medlemmar automatiskt bli meddelade via e-post när någon svarar i den tråd man diskuterar i + att alla gamla medlemmar som har postat under fem inlägg får samma inställning.

Meddelandet som skickas ut har kompletterats med information om att det tillhör god sed att vara delaktig i den tråd man har skapat och tacka de som ställer upp med hjälp - samt ange om hjälpen fungerade!

Den som vill hantera detta manuellt, gör det under Kontrollpanelen > E-postinställningar. Titta på det understa valet "Aktivera automatisk e-post notifiering?".

Postat
Relevant observation! Jag har nu ställt in att alla nya medlemmar automatiskt bli meddelade via e-post när någon svarar i den tråd man diskuterar i + att alla gamla medlemmar som har postat under fem inlägg får samma inställning.

Meddelandet som skickas ut har kompletterats med information om att det tillhör god sed att vara delaktig i den tråd man har skapat och tacka de som ställer upp med hjälp - samt ange om hjälpen fungerade!

Den som vill hantera detta manuellt, gör det under Kontrollpanelen > E-postinställningar. Titta på det understa valet "Aktivera automatisk e-post notifiering?".

Smart tänkt! Tror det kan få en och annan att återvända och tacka, men långtifrån alla... 😱

Postat

Vettig lösning Olsberg. Vill bara förtydliga att det egentligen inte nödvändigtvis är ett tack jag är ute efter utan mer att samtalet inte bara dör så att säga. Fungerade tipset eller rådet? Var det relevant information jag gav? Hade jag förstått din fråga rätt? Hade du någon nytta av min feedback? Osv.. 🙂

Postat

Tack 😳 Jag formulerade mig lite för snabbt i inlägget men plockade förhoppningsvis upp essensen av vad du tänkte. Följande skrev jag in i går i det brev som skicaks ut vid svar på bevakad tråd:

Det tillhör god sed att vara delaktig i den tråd man har skapat och även följa upp de kommentarer eller svar du får - till exempel med ett tack till de som ställer upp med hjälp, eller berätta om hjälpen fungerade. På det viset är det lätt för andra med samma problem som du att veta om hjälpen kan fungera för dem. Så som ett levande diskussionsforum ska fungera 😛
Postat
Smart lösning måste jag säga, bara folk som inte är så aktiva ser detta som spamm eller något sånt dumt :rolleyes:

Titeln på e-brevet är i stil med "Bevakning: Svar på tråd"

I brevet finns även info om hur man hanterar bevakningar samt stänger av autobevakningen.

Postat

Om du nu är inne och pillar på mailinställningar, så kan du väl också ta en titt på en liten irriterande detalj; nämligen att länken som man får i ett mail, till nytt PM fungerar - men "Med" i "Med vängliga hälsningar" (jodå inklusive felstavning... :rolleyes: ) finns med i länken, i stället för att det bryts till ny rad före "Med"...

Postat

Bra initiativ med den här tråden tycker jag! Hade själv funderat på att starta en om samma ämne...

Alltså det är väl inte frågan om att tacka. Det här är väl ett diskussions forum!! Det är ju inte något orakel som besvarar alla dina frågor.

Syftet måste ju vara att ge och ta. Det är ju inte säkert att du håller med om kritiken du får och den är ju kanske också helt felaktig, men svara tillbaka och förklara varför du har gjort på detta sätt och hur du ser på det hela. Den som tycker till är också intresserad av att lära sig något nytt antar jag. Detta kan ju aldrig hända om man inte öppnar upp en dialog.

Den som skapar en tråd är i min mening ansvarig för att driva den framåt. Gå inte hemma och grubbla över varför du bara får en eller två svar när du är sluten som en mussla. Det är ju inte kul att prata med någon som inte säger ett jota.

Postat
Om du nu är inne och pillar på mailinställningar, så kan du väl också ta en titt på en liten irriterande detalj; nämligen att länken som man får i ett mail, till nytt PM fungerar - men "Med" i "Med vängliga hälsningar" (jodå inklusive felstavning... :rolleyes: ) finns med i länken, i stället för att det bryts till ny rad före "Med"...

Jag såg idag att felstavningen är fixad, men en radbrytning före "Med..." saknas fortfarande, så "Med" är fortfarande en del av länken...

Postat
Tack 🙂 Jag formulerade mig lite för snabbt i inlägget men plockade förhoppningsvis upp essensen av vad du tänkte. Följande skrev jag in i går i det brev som skicaks ut vid svar på bevakad tråd:
Det tillhör god sed att vara delaktig i den tråd man har skapat och även följa upp de kommentarer eller svar du får - till exempel med ett tack till de som ställer upp med hjälp, eller berätta om hjälpen fungerade. På det viset är det lätt för andra med samma problem som du att veta om hjälpen kan fungera för dem. Så som ett levande diskussionsforum ska fungera 😆

Säger man inte; På detta vis, istäler för; På det viset? Har aldrig hört någon säga viset. Itne frö att jga rä någon hejljjare på garmmatki ellre öfr dne delen stvaa, men rätt ska väl vara rätt?

Men jag kan ha fel 😄

Postat
Tack 🙂 Jag formulerade mig lite för snabbt i inlägget men plockade förhoppningsvis upp essensen av vad du tänkte. Följande skrev jag in i går i det brev som skicaks ut vid svar på bevakad tråd:
Det tillhör god sed att vara delaktig i den tråd man har skapat och även följa upp de kommentarer eller svar du får - till exempel med ett tack till de som ställer upp med hjälp, eller berätta om hjälpen fungerade. På det viset är det lätt för andra med samma problem som du att veta om hjälpen kan fungera för dem. Så som ett levande diskussionsforum ska fungera 😆

Säger man inte; På detta vis, istället för; På det viset? Har aldrig hört någon säga viset. Itne frö att jga rä någon hejljjare på garmmatki ellre öfr dne delen stvaa, men rätt ska väl vara rätt?

Men jag kan ha fel 😄

Postat

Du har nog fel. Bägge formerna funkar, framförallt tror jag att de flesta förstår innebörden oavsett 😉

en tredje; på det här viset

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.