Twilight_Zound Postat 12 augusti 2007 Dela Postat 12 augusti 2007 Jaha... Vilka ställen i Kalmar erbjuder demoband spelningar mot betalning?? Alltså betalar demoband att spela.. Och vilka personer ska man kontakta?? Någon...Please... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 12 augusti 2007 Dela Postat 12 augusti 2007 (redigerat) Är det inte du som är kalmariten på det här stället? 😛 Har iofs inte letat skallen av mig, men det verkar inte finnas så jättemycket att välja på i den här lilla stan. Beror väl iofs lite på genre också... -Det finns ju en hårdrocksklubb mellan O'learys och Ernesto om man är lagd åt det hållet, och en liten synthklubb (turbine.nu) om man spelar sånt. Och så var det ju en liten trevlig popklubb på Vallen ett tag, vet inte om den återkommer men jag hoppas! Det säkraste kortet är nog förresten Söderport, där kör de ju livemusik lite då och då. Signert har garanterat bättre koll på det här än jag förresten, de har ju spelat lite överallt här... Annars kan man väl gå ihop ett gäng och hyra in sig nånstans.... 😆 Redigerat 12 augusti 2007 av android Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 12 augusti 2007 Trådstartare Dela Postat 12 augusti 2007 Mmm...Jag tänkte skicka ett P.M till Signert... Sen är jag inte Kalmarit 🙂 jag är skauning. Imigrant till Kalmar Län...Har "bott" i Kalmar ja... Men det är oxå allt... Synthklubben får man kolla upp..Det är ju lite mer åt det hållet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 12 augusti 2007 Dela Postat 12 augusti 2007 Ok, där ser man. Du har bott här längre än mig iallafall skulle jag tro... 🙂 Aha, så det är åt det synthiga hållet, ska bli kul att höra! Då finns det iallafall minst 3 synthband i Kalmar då... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 12 augusti 2007 Trådstartare Dela Postat 12 augusti 2007 Hehehe...Band och band...Nåja.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 12 augusti 2007 Dela Postat 12 augusti 2007 Ok, ja vi är väl iofs inte direkt nåt band heller... 🙂 Kör du solo alltså, eller menar du att ni precis är i uppstarten? *nyfiken i en struuuut* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 12 augusti 2007 Trådstartare Dela Postat 12 augusti 2007 Njae...Jag jobbar som producent...Låtskrivare.... Jag kommer ALDRIG stå på scen...Jag skulle kunna sträcka mig till att stå med ryggen emot publicen med svarta kannor... "inget ljus" alltså... 🙂 Nåja kanske inte ska säga aldrig, men jag jobbar helst bakom scen eller vid mixern...Det är där jag bor... 🙂 Men anledningen till att jag undrar är väl mest för kommande bruk... Sondera terrängen lite... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 12 augusti 2007 Dela Postat 12 augusti 2007 Aha, då förstår jag. Men det är ju tokkul att spela live ju! Fast du får väl tycka som du vill... 🙂 Lycka till! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 12 augusti 2007 Trådstartare Dela Postat 12 augusti 2007 Jag har fått min dos av "live" tro mig... Som dels musiker, dels scenarbetare, till ensam ljudtekniker på Bjärnums Musikteaterutbildning under 8 mån. Så jag har erfarenhet men jag känner mer när jag kan studera publiken from behind och se deras reaktioner osv. Uppe på scen har man fullt sjå med att spela sin roll. Visst man upplever publiken men inte till den grad som du gör när du står bakom scen och verkligen studerar dem.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.