King-Size (oregistrerad) Postat 11 augusti 2007 Dela Postat 11 augusti 2007 Tjo på er. Nu är det så att jag har ett par beats som jag vill mastra och mixa i Cubase som jag har gjort i reason. Jag vet att man kan länka ihop kanalerna så jag kan mixa det i Cubase men hur jag än försöker ställa in det så blir det ialdrig som det ska. Någon som kan berätta utförligt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
YellowStudio Postat 11 augusti 2007 Dela Postat 11 augusti 2007 Gå in i menyn devices (Cubase), välj show panel, reason rewire och välj kanaler. Antingen då mix 1&2 eller olika kanaler beroende på hur du kopplat i Reason, där du också kan välja outputen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 11 augusti 2007 Dela Postat 11 augusti 2007 Mixa kan du väl göra i Reason. Men följ rådet av Lindpop. Vill du ha mer en masterkanalerna från mixern i Reason kopplar du bara upp de olika syntarna i Reasons Hardware Interface. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
King-Size (oregistrerad) Postat 11 augusti 2007 Dela Postat 11 augusti 2007 tack grabbar ska testa det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 11 augusti 2007 Dela Postat 11 augusti 2007 Glöm inte starta Cubase först och därefter Reason. Det program som startar först blir master när man kör Rewire. Men Reason klarar inte av att vara master. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 11 augusti 2007 Dela Postat 11 augusti 2007 När jag jobbar med Reason rewirat.. SX2 och Reason 2.5 så kör jag hardware från reason och mixar i Cubase.. Enklare att jobba i ett program... Både midi och mix i ett och samma prog. Men det är jag... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.