Giannis Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Jag jobbade tidigare under dagen med ett projekt i Sonar. Nu på eftermiddagen när jag ville öppna det igen får jag meddelandet från Avast! Antivirus att Kontakt2 innhåller en Trojan. Trots att jag har avinstallerat hela Kontakt2 från originalskivorna samt att jag har placerat viruset i karantän får jag upp detta meddelande vvarje gång jag försöker installera Kontakt2 på nytt. Finns det någon hjälp att få möjligtvis? Det råkar brådska lite tyvärr också...
Björn Olsberg Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 (redigerat) Då och då händer det att antivirusprogram felaktigt rapporterar helt legitima program som virus- eller virussmittade. Jag säger inte att det är vad som har hänt i ditt fall. Men vad du skulle kunna prova med är att avinstallera Avast, installera Kontakt 2, och därefter göra en online-avsökning för virus på förslagsvis * Panda ActiveScan * McAfee FreeScan Om inget av dem rapporterar något, kan du anta att det är Avast som felaktigt anger Kontakt 2 som virussmittat. Om även dessa rapporterar viruset, bör du göra en virusavsökning som sker innan Windows har startat - förslagsvis från en uppdaterad cd-skiva som du kan boota ifrån. EDIT: Flyttade tråd från avdelning "Datorer/tillbehör" Redigerat 10 augusti 2007 av Olsberg
Giannis Postat 10 augusti 2007 Trådstartare Postat 10 augusti 2007 Tackar Olsberg! Jag testar det direkt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.