dizlo Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Hej.. Jag har köpt en ESI KeyControl 25.. Jag har kopplat in den via USB.. Har aldrig haft nåt liknande förut.. Så hur får jag igång den i Sonar 6?
android Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Kolla klaviaturets manual först och installera eventuella drivrutiner enligt instruktionerna (om du nu inte redan gjort det). Kika sedan i Options->MIDI devices i Sonar och se till att klaviaturen är markerad som MIDI input device där. Därefter ska det bara vara att tuta och köra hoppas jag... 🙂
dizlo Postat 10 augusti 2007 Trådstartare Postat 10 augusti 2007 Kolla klaviaturets manual först och installera eventuella drivrutiner enligt instruktionerna (om du nu inte redan gjort det).Kika sedan i Options->MIDI devices i Sonar och se till att klaviaturen är markerad som MIDI input device där. Därefter ska det bara vara att tuta och köra hoppas jag... 🙂 manualen var ett a4 om hur keyboarden funkar.. Jag har installerat en drivrutin.. Klickat i den i MIDI devices.. Men sen då? Ska jag gå in i Track Properties i ett Midi spår och göra inställningar? Hur gör jag om jag ska använda SFZ med keyboardet? Eller hur ska jag göra?
android Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Kika lite i Sonar-manualen, kanske? 🙂 I track properties måste du se till att klaviaturet är valt som MIDI-input. Det borde iofs ske automatiskt om du enbart har det markerat som Input i MIDI device-menyn.
homer Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Glöm inte att du måste slå på strömmen till klaviaturen innan du startar programmet.
dizlo Postat 2 september 2007 Trådstartare Postat 2 september 2007 Jag har löst det! Min ESI KeyControl 25 var sönder, precis som alla andra ESI KeyControl 25 dom har på Emusic... Skickade tillbaka den. Så nu ska jag få en annan modell! 😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.