TheFuse (oregistrerad) Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 Tjo! Har en tid funderat på att spela in lite hemma och står nu slutligen inför ett datorköp. Kör Cubase SX med Amplitube. Har väl inte tänkt göra något komplicerat. Mestadels sång, akustisk & elgitarr, munspel. Är ute efter något som fungerar nu framför något som håller i längden pga. min stränga budget. Grymt glad över kommentarer: Nätagg Zalman 300W (tyst har jag hört) LK Delta Audiophile 2496 CPU AMD Sempron 2500+ (boxad) MK ASUS A7N8X-X LAN (nForce) DDR 512MB PC3200 Samsung (kompletterar senare om det skiter sig med minne) HD160GB Hitachi 7K250 Har chassie, skärm, grafikkort Priset hamnar på runda 5000. Ett par funderingar: *Har jag missat nåt, typ fläktar och annat. *Behöver man alltid mixer/preamp till micen? Har nån Peavey budget mic till sång. Akustiska är micad. / Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
the-great-decay Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 (redigerat) tjena...lade bara märke till ditt val av processor..... sempron processorerna är väl mest lämpade för kontorsarbete har jag hört om du vill komma undan billigt så köp en amd athlon med nått år på nacken (ej beggad 😎 ) jo du måste ha mixer/preamp för att kunna koppla in din mick. /DAniel Redigerat 6 september 2004 av the-great-decay Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SERO Postat 7 september 2004 Dela Postat 7 september 2004 ...jo men det går bra med bara Audiophilekortet! Förutom processorn låter datorn som helt ok om grejerna passar bra med varandra. Men va f*n... ska du inte kräma på lite när du ändå köper nytt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gol Postat 7 september 2004 Dela Postat 7 september 2004 Tror du skulle kunna få bättre hjälp på ett data-forum, men det finns kanske några som har koll på datorer här med 😎 ... CPU AMD Sempron 2500+ (boxad) MK ASUS A7N8X-X LAN (nForce) DDR 512MB PC3200 Samsung (kompletterar senare om det skiter .... *Har jag missat nåt, typ fläktar och annat. Sempron är ju AMD's motsvarighet till Celeron. Alltså en budgetprocessor. Tycker som SERO att du borde "kräma" på lite ... speciellt om du vill att datorn ska hålla ett tag. Men om din budget inte klarar mer så kan jag inte hjälpa dig. Antar att cpu-fläkten som följer med klarar processorn. Hade du haft en kraftigare cpu skulle jag inte rekommendera "boxed". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 7 september 2004 Dela Postat 7 september 2004 & du ska defenitivt köpa 2xHD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HeHå Postat 15 september 2004 Dela Postat 15 september 2004 Bara du undviker att deltaga i tidningen STUDIOs senate tävling om att vinna en komplett musikdator-studio för 46 000 kr, ifrån KM Studio Systems i Karlskoga. Stackars den sate som vinner! Jag har hört med folk på Börsen i Malmö, alla de har haft hittills har strulat duktigt. Jag var på väg att skaffa en sådan och var inne för en demo, men köpte en Music XPC C2 istället. De skryter med pro specifikations, och support utöver det vanliga - därav priset, men som det heter - tunna tunnor skramlar mest. T ex har de en tjock plexiglasskiva i fronten för designens skull, där man också skall kunna stoppa in sina firewire och USB sladdar i några kontakter. Det är bara det att jag fortfarande inte hittat ngt på marknaden som går att stoppa in där för att plexiglasskivan är för tjock...hmmm...snacka om hjärnsläpp. De är väldigt tysta dock - men det är en stängd dator också, och de fungerar ungefär lika bra. Tips: Undvik! De är inte ens värda att "vinna", dvs även om du får den gratis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 september 2004 Dela Postat 15 september 2004 Bara du undviker att deltaga i tidningen STUDIOs senate tävling om att vinna enkomplett musikdator-studio för 46 000 kr, ifrån KM Studio Systems i Karlskoga. Stackars den sate som vinner! Jag har hört med folk på Börsen i Malmö, alla de har haft hittills har strulat duktigt. Jag var på väg att skaffa en sådan och var inne för en demo, men köpte en Music XPC C2 istället. De skryter med pro specifikations, och support utöver det vanliga - därav priset, men som det heter - tunna tunnor skramlar mest. T ex har de en tjock plexiglasskiva i fronten för designens skull, där man också skall kunna stoppa in sina firewire och USB sladdar i några kontakter. Det är bara det att jag fortfarande inte hittat ngt på marknaden som går att stoppa in där för att plexiglasskivan är för tjock...hmmm...snacka om hjärnsläpp. De är väldigt tysta dock - men det är en stängd dator också, och de fungerar ungefär lika bra. Tips: Undvik! De är inte ens värda att "vinna", dvs även om du får den gratis. Mats? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HeHå Postat 24 september 2004 Dela Postat 24 september 2004 Vadå Mats? Henrik hette jag, ursäkta att det inte framgick. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 24 september 2004 Dela Postat 24 september 2004 Vadå Mats?Henrik hette jag, ursäkta att det inte framgick. 🙂 Jadu. Det visade sig igår att Mats är en gemensam bekant till oss båda... 🙂 Men det fick du kanske oxå reda på igår eller idag, så det är därför du kommenterar inlägget först nu? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brynte Postat 24 september 2004 Dela Postat 24 september 2004 Här finns ALLT du behöver veta om tysta datorer + en ***** massa mer! http://www.silentpcreview.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HeHå Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 Ja, Masse och ja köpte samma dator - exakt - och hade exakt samma fel och brister med 2 st - då handlar det inte om ett enstaka måndagsex! Han maila mej och sa att han träffat dig igår och du trodde att han var ngt slags alias på bordet. Ursäkta att jag inte svara förrän nu. Alltså han sa att du hade sagt att han varit inne på forumet och sett det där. Sorry, Henrik Håkansson e mitt namn ifall nu de spelar roll... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 Ja, Masse och ja köpte samma dator - exakt - och hade exakt samma fel och brister med 2 st - då handlar det inte om ett enstaka måndagsex! Han maila mej och sa att han träffat dig igår och du trodde att han var ngt slags alias på bordet. Ursäkta att jag inte svara förrän nu. Alltså han sa att du hade sagt att han varit inne på forumet och sett det där. Sorry, Henrik Håkansson e mitt namn ifall nu de spelar roll... Masse? 😆 Kallar ni honom för Masse...?!? Fan va roligt! 😉🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.