Steinb Postat 8 augusti 2007 Postat 8 augusti 2007 (redigerat) Funderade på en sak nyss - om man fick sätta ihop ett "all-stars-team" till den ultimata supergruppen, hur skulle den då se ut? Ser skulle nog min se ut: Trummor: Lars Ulrich. Inte världens mest tekniska trummis, men har en egen stil och ett skönt anslag. Bas/sång: Jeff Walker (ex Carcass). Mest för hans underbara stämma! :-) Komp-gitarr: Eric Peterson (Testament). Underbart egen stil och grymt gitarrljud! Solo-gitarr: Chris Poland (ex Megadeth). Sanslöst begåvad gitarrist med unik stil och ljud. Sång: Pete Dolving (Haunted). Mästare på både brutal och lite mer känslosam sång. Hmm? Undras om det skulle funka? :-) Edit: Glömde skriva in trummisens namn... Redigerat 8 augusti 2007 av Steinberg
berra_- Postat 8 augusti 2007 Postat 8 augusti 2007 Funderade på en sak nyss - om man fick sätta ihop ett "all-stars-team" till den ultimata supergruppen, hur skulle den då se ut? Ser skulle nog min se ut: Trummor: Inte världens mest tekniska trummis, men har en egen stil och ett skönt anslag. Bas/sång: Jeff Walker (ex Carcass). Mest för hans underbara stämma! :-) Komp-gitarr: Eric Peterson (Testament). Underbart egen stil och grymt gitarrljud! Solo-gitarr: Chris Poland (ex Megadeth). Sanslöst begåvad gitarrist med unik stil och ljud. Sång: Pete Dolving (Haunted). Mästare på både brutal och lite mer känslosam sång. Hmm? Undras om det skulle funka? :-) Vem var trummis? 😮
Egghuvud Postat 8 augusti 2007 Postat 8 augusti 2007 Kul idé jag skulle nog försölka få det lite mer bisarrt Trummor: Steward Copeland (ex Police) Bas/sång: Glenn Hughes (ex Purple, KLF mfl) Komp-gitarr: Jag själv..... Solo-gitarr: Tom Morello (ex Rage against the machine, Audioslave) Sång: Agneta Fältskog. Tror att det skulle kunna bli intressant. Arbetsnamnet skulle kunna bli GET-AS (om man parafraserar Abba med initialerna och jag själv heter egghuvud) 😮
howk Postat 8 augusti 2007 Postat 8 augusti 2007 Trummor: Travis Barker (blink 182, transplants, box car racer m.m) Bas: Mark Stoermer (The Killers) Gitarr/sång: Matthew Bellamy(Muse)
Hellpig Postat 9 augusti 2007 Postat 9 augusti 2007 Trummor: Buddy Rich Bas: Jack Bruce Komp-gitarr: Malcolm Young Solo-gitarr: (ung) Ace Frehley Sång: Chris Cornell Fråga mig en annan dag och det blir en annan lista. 🙂
AndyPandy Postat 9 augusti 2007 Postat 9 augusti 2007 Jag skulle sparka alla i mitt band och ersätta dem med en dator. Men vänta här nu ... det har jag ju redan gjort! Jag har redan min supergrupp. 🙂
tbruce Postat 9 augusti 2007 Postat 9 augusti 2007 Synt 1 - Thomas Bangalter Synt 2 - Guy Manuel de Homem Christo Ey vänta, det där ser bekant ut.
Magnetic Postat 9 augusti 2007 Postat 9 augusti 2007 Halloj, skulle nog vilja se: Trummor: Ian Paice (Deep Purple) - för rock drivet framåt med finess Bas: Chris Squire (Yes) - mästaren på Rickenbacker Sång: David Bowie Gitarr: Roine Stolt (Flower Kings) - Sveriges bästa "progrockgäng" Synth / Keyboard : Rick Wakeman (Yes) skulle sitta fint minst sagt... 😕🙂😮 // Klas
KillwithSkill Postat 9 augusti 2007 Postat 9 augusti 2007 Släng ihop med den här vetja?!! 😕 https://www.studio.se/index.php?showtopic=26112&hl=
Larsson Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 james browns komp band med en ung ozzy på sång..
Fredrik Karlsson Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Gene Simmons Bas/Sång Eddie Van Halen Gitarr Ian Paice Trummor.
barkley Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Per Lindvall: trummor Flea: bas Peter Svensson: gitarr
Bone Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Gitarr/Sång: David Gilmour Bas/Sång: Roger Waters Trummor: Nick Mason Keyboard: Rick Wright .......
octavarium72 Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Trummor: Tommy Lee - Inte världens bästa trummis men han lever in i trummorna på ett underbart sätt. Han spelar med hjärtat. Det svänger. Bas: Flea - Förklaring onödig Gitarr: John Petrucci - Han har passerat gränsen för hur bra en musiker kan bli - Han väljer alltid att spela "rätt" sak. Keyboard: Jordan Rudess - Bara bäst Sång: Jorn Lande - Fantastisk röst
delaguerraconleche Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Trummor: John Bonham Gitarr: Santana (när han var ung) Bas: Jaco Pastorius Sång: Freddy Mercury
Overkill Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Trummor: Matt Tong Bas: En lugn Flea Gitarr/sång: Kele Okereke Gitarr/sång: Ben Gibbard Och så får Dave Grohl gärna producera.
Ken Kängström Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Sång - Johnny Gioelli (axel rudi pell, Hardline) Gitarr - Ritchie Blackmore (Rainbow, Deep Purple, Blackmore's night) Gitarr - Wolf Hoffman (Accept) Bas - Guy Pratt (Pink Floyd Pulse) Trummor - Mike Mangini (Steve Vai) Min ABSOLUTA dröm som band.. Vore sjuuukt grymt att höra hur denna kombination kunde bli.
barkley Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Trummor: John BonhamGitarr: Santana (när han var ung) Bas: Jaco Pastorius Sång: Freddy Mercury Hur tänkte du nu? Nån inspelning i Nangijala? 🙂
Cykeln Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Eftersom inget sas inledningsvis om det gäller nu levande musiker så blir det nog ändå Johna Lennon, sång och kompgitarr Paul Mc Cartney, sång och bas George Harrisson, sång och sologitarr Ringo Starr, trummor Jaja, det kanske kan tyckas banalt och ingen av dem (utom Lennon som sångare) tillhör de bästa på respektive instrument men tillsammans var de fullständigt unika i att de lyckades med att inte bara göra bra låtar utan också för nästan varje singel/LP bryta ny mark, gå över gränserna på ett sätt som gjorde att man direkt tog det till sig och alla andra följde efter. Fan va gammal man är
Limpan Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 (redigerat) Trummor: Jeff Porcaro Bas: Mike Porcaro Gitarr/Sång: Steve Lukather Synt: Steve Porcaro ... känns igen på nå sätt? 🙂 Redigerat 10 augusti 2007 av Limpan
delaguerraconleche Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Trummor: John BonhamGitarr: Santana (när han var ung) Bas: Jaco Pastorius Sång: Freddy Mercury Hur tänkte du nu? Nån inspelning i Nangijala? 🙂 Det kanske hade varit något. så kan Skorpan få vara med som groupie! Har ett annat förslag också Trummor: Dave Grohl Gitarr: Dave Grohl Sång: Dave Grohl Bas: Dave Grohl (Fanskapet är säkert fantastisk på det också, har inte hört honom spela vad jag vet iaf)
tomazopantera Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 (redigerat) Marias enmansorkester... Redigerat 10 augusti 2007 av tomazopantera
Overkill Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Trummor: John BonhamGitarr: Santana (när han var ung) Bas: Jaco Pastorius Sång: Freddy Mercury Hur tänkte du nu? Nån inspelning i Nangijala? 🙂 Det kanske hade varit något. så kan Skorpan få vara med som groupie! Har ett annat förslag också Trummor: Dave Grohl Gitarr: Dave Grohl Sång: Dave Grohl Bas: Dave Grohl (Fanskapet är säkert fantastisk på det också, har inte hört honom spela vad jag vet iaf) Bas spelar han ju på skivan Foo Fighters. Jag läste någonstans att Dave spelar in en demo själv och sedan ger han den till de andra i bandet och säger till dom att lära sig spela det. Så han ligger nog bakom de flesta basgångarna 😛
delaguerraconleche Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Trummor: John BonhamGitarr: Santana (när han var ung) Bas: Jaco Pastorius Sång: Freddy Mercury Hur tänkte du nu? Nån inspelning i Nangijala? 🙂 Det kanske hade varit något. så kan Skorpan få vara med som groupie! Har ett annat förslag också Trummor: Dave Grohl Gitarr: Dave Grohl Sång: Dave Grohl Bas: Dave Grohl (Fanskapet är säkert fantastisk på det också, har inte hört honom spela vad jag vet iaf) Bas spelar han ju på skivan Foo Fighters. Jag läste någonstans att Dave spelar in en demo själv och sedan ger han den till de andra i bandet och säger till dom att lära sig spela det. Så han ligger nog bakom de flesta basgångarna 😛 Dåså. Där har vi dreamteamet!
Mossman Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 (redigerat) Trummor: Dave Grohl Bas: (som sagt) en lugn Flea Sång: Conor Oberst (Bright Eyes) och sångaren i The Killers Gitarr: vem som helst som är hyffsad LÅtskrivare: se sång Redigerat 10 augusti 2007 av Mossman
TheOppositesCollide Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Trummor: Peter Wildoer (Darkane) Gitarr:JB (August Burns Red), Chris (All Shall Perish) Bas: Ryan Wombacher (Bleeding Through) Vocals: Jonny Davy (Job For A Cowboy) Satan va brutalt det hade varit.
basshole Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 Bas: Christer Sandelin Gitarr: Per Gessle Sång: Olle Ljungström och Bob Hansson Keyboard: Falco eller Baltimora eller Basshunter Trummor: Lars Ulrich
TheOppositesCollide Postat 10 augusti 2007 Postat 10 augusti 2007 för er som nämnt honom, ni är väl medvetna om att Lars ulrich är en fullkomligt URUSEL trummis, right? MAKALÖST otajt, fullkomlig brist på teknik och ungefär lika påhittig som en sten på botten av en sjö.
berra_- Postat 11 augusti 2007 Postat 11 augusti 2007 Får jag fråga vad ni ska med en lugn flea till? 🙂 Det är ju inte precis då han utmärker sig. Han fick ju just namnet flea för att han hoppar runt och har sig så mkt. Och det är det som gör han till den artisten han är. Spelmässigt finns det en hel drös andra som är bättre. Missförstå mig inte, han är en väldigt stor inspiration och idol för mig 😮 Men lugn? 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.