jockoapa (oregistrerad) Postat 8 augusti 2007 Postat 8 augusti 2007 (redigerat) Tjena ! jag har en fråga angående ljudkort till Laptop , jag har en Fujitsu Siemens Amilo typ och vill ha så jag kan mixa på datorn köra ut ljud och fortfarande kunna höra låte i cue:n . såg att det finna ett som heter Echo Indigo DJ som verkar vara det jag söker men till kruxet tror inte att det kortet funkar på min dator då datorn har bara 34/54 Expresscard ingång hmm ? tror att det ska vara TypeII kortplats får kortet , någon som har en annan lösning ? // Jocke Redigerat 8 augusti 2007 av Olsberg Tydliggjorde rubrik från "Ljudkort till Laptop"
trancer Postat 8 augusti 2007 Postat 8 augusti 2007 Tjena ! jag har en fråga angående ljudkort till Laptop , jag har en Fujitsu Siemens Amilo typ och vill ha så jag kan mixa på datorn köra ut ljud och fortfarande kunna höra låte i cue:n . såg att det finna ett som heter Echo Indigo DJ som verkar vara det jag söker men till kruxet tror inte att det kortet funkar på min dator då datorn har bara 34/54 Expresscard ingång hmm ? tror att det ska vara TypeII kortplats får kortet , någon som har en annan lösning ? // Jocke Finns ju program som ordnar det där åt dig tom. vet dock inte mer än ett jag testat, och det va i radiosändnings-sammanhang ... "rp software" .. men där kunde man cua utan att det kom ut i fel lyssning om man säger.. så jag tror inte du ska behöva nytt ljudkort för det. /Perrra
jockoapa (oregistrerad) Postat 8 augusti 2007 Postat 8 augusti 2007 Tjena ! jag har en fråga angående ljudkort till Laptop , jag har en Fujitsu Siemens Amilo typ och vill ha så jag kan mixa på datorn köra ut ljud och fortfarande kunna höra låte i cue:n . såg att det finna ett som heter Echo Indigo DJ som verkar vara det jag söker men till kruxet tror inte att det kortet funkar på min dator då datorn har bara 34/54 Expresscard ingång hmm ? tror att det ska vara TypeII kortplats får kortet , någon som har en annan lösning ? // Jocke Finns ju program som ordnar det där åt dig tom. vet dock inte mer än ett jag testat, och det va i radiosändnings-sammanhang ... "rp software" .. men där kunde man cua utan att det kom ut i fel lyssning om man säger.. så jag tror inte du ska behöva nytt ljudkort för det. /Perrra aha så du menar att jag kan köra ut stereo till högtalare och lyssna på en annan låt medans ena låter kör ? hmm låter ju intressant
jockoapa (oregistrerad) Postat 8 augusti 2007 Postat 8 augusti 2007 jag kanske var luddig i min fråga hmm det jag menade var att jag skulle ha med mig laptopen koppla in i förstärkare pa högtalare ut alltså mixa via datorn ut på golvet typ // Jock
trancer Postat 8 augusti 2007 Postat 8 augusti 2007 Exakt kolla www.radioplanner.com där är ett radiosändarprogram som en god vän till mig programmerat. han har ordnat den funktionen iallafall.. dvs när jag sänder radio ut till folket, kan jag lyssna på en annan låt i mina lurar samtidigt utan att folket hör den ... säg till så kanske jag kan ordna det billigt till Er! 😮 /Perrra
jockoapa (oregistrerad) Postat 8 augusti 2007 Postat 8 augusti 2007 ahh ser ut att vara det som jag söker ! how much ?
Demomannen Postat 9 augusti 2007 Postat 9 augusti 2007 Måste ju vara monosignaler det handlar om isf? För hur kan man fysikst tappa ur ett ljud ur datorn och samtidigt lyssna på ett annat? Laptops har ju oftast bara hörlur ut.
jockoapa (oregistrerad) Postat 9 augusti 2007 Postat 9 augusti 2007 känns som att det är ett externt ljudkort typ firewire jag söker hmm jag har i och för sig typ hörlur samt ljud in el ut på laptopen ! //J
Xeilon (oregistrerad) Postat 10 september 2007 Postat 10 september 2007 Det du behöver är vilket ljudkort som helst med mer än en stereoutgång. Har du det kan du ställa in i stort sett alla dj-program att sända separata signaler till hörlursutgång resp högtalarna. Precis som att cuea på en vanlig mixer. Dock borde du välja ett ljudkort med vettiga balanserade utgångar om dom ska vara tillförlitliga att koppla direkt till slutsteg utan att använda en mixer.
Linus Postat 10 september 2007 Postat 10 september 2007 när jag sänder radio ut till folket, kan jag lyssna på en annan låt i mina lurar samtidigtÖh. Det är en rätt skarp skillnad mellan att skicka ut en ljudström som data i ett nätverk och skicka till ett ljudkorts analoga utgång.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.