Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Detta är både en Reason o Cubase fråga, men behöver mest hjälp med Cubase biten (tror jag).

Iaf, har hört att det ska gå att koppla ihop Reason o Cubase så att dom synkar (o gissningsvis även så att Cubase spelar in det som körs i Reason).

Iaf...grejjen är...hur gör man det o hur spelar man sedan in?

Jag har Reason 3.0 och Cubase 2.0 för den som är inresserad. O kräver det mkt extra processor kraft o göra det? Det jag främst är ute efter o spela in i Cubase är Reasons trummaskin o ev något extra (mao inte massor av prylar).

Ifall det kräver mkt extra...finns det någon bra gratis trummaskin som man kan använda med Cubase?

Annons
Postat

Iaf, har hört att det ska gå att koppla ihop Reason o Cubase så att dom synkar (o gissningsvis även så att Cubase spelar in det som körs i Reason).

Iaf...grejjen är...hur gör man det o hur spelar man sedan in?

Jag har ingen aning, tyvärr. Reason verkar vara en höjdare.. men köp den här så.. http://stutjansterr.idg.se/kampanjer/reason/

Postat

Nyckel heter Rewire. Kolla in gamla trådar om rewire här på forumet i sökfunktionen.

Vad gäller trummaskiner så är det väl lite frågan om vilken typ av trummaskin du löetar efter. DEt finns gratisvarianter men de flesta av dem är inte så heta. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.