tbruce Postat 7 augusti 2007 Postat 7 augusti 2007 http://www.apple.com/ilife/garageband/ Känns som att Apple har hittat en bra form för GarageBand nu, det passar mer in med målgruppen för de andra iLife-programmen. En intressant ny grej är en "lekstuga" där man kan byta instrument på olika förinspelade låtar. Känns väl lite eJay sådär, de marknadsför det ungefär som "även för folk som inte kan spela musik"... Kika: http://movies.apple.com/movies/us/apple/ma...070807_iref.mov Ser ut som att de har lagt till en hel del nya samplade instrument också - trevligt eftersom de med största sannolikhet finns i Logic också då.
Björn Olsberg Postat 7 augusti 2007 Postat 7 augusti 2007 Lite utanför ämnet: Då och då får jag mail från läsare som tycker vi är dåliga på att skriva om Garage Band. Och så är det ju. Vi har valt att i första hand fokusera på programmen några snäpp över GB. Nu med 3:an, är det många här som gör en annan bedömning än vi? Vad som ska sägas är att om något åker in i tidningen så åker något annat ut (enkel matematik). Ville bara ta upp frågan på en hyggligt lämplig plats när Garage Band ändå diskuteras
Fredrix Postat 8 augusti 2007 Postat 8 augusti 2007 Lite utanför ämnet:Då och då får jag mail från läsare som tycker vi är dåliga på att skriva om Garage Band. Och så är det ju. Vi har valt att i första hand fokusera på programmen några snäpp över GB. Nu med 3:an, är det många här som gör en annan bedömning än vi? Vad som ska sägas är att om något åker in i tidningen så åker något annat ut (enkel matematik). Ville bara ta upp frågan på en hyggligt lämplig plats när Garage Band ändå diskuteras 🙂 Jag vet, vi kan ju ta bort den där krönikan i början av tidningen 😄 nej men ärligt talat har gb tillräckligt med kött på benen för att slänga ut nåt av dom tyngre programmen? tveksamt...
Björn Olsberg Postat 8 augusti 2007 Postat 8 augusti 2007 Jag vet, vi kan ju ta bort den där krönikan i början av tidningen 🙂 Ja den där ja, vem tusan läser sånt egentligen? nej men ärligt talat har gb tillräckligt med kött på benen för att slänga ut nåt av dom tyngre programmen? tveksamt... Bra, så tänker vi med. Personligen ser jag hellre till att försöka få in Sonar. Med det är inget ställningstagande mot GB gjort - förstås! Tvärtom, det är nog ett av de viktigare programmen som finns idag för att få fler intresserade av musik.
Jacke (oregistrerad) Postat 11 augusti 2007 Postat 11 augusti 2007 Äntligen mer automation i Garageband! Förhoppningsvis så får jag köpt en ny Mac mini snart och GB därtill... Jag tycker inte heller det är nödvändigt att ta upp GB i tidningen. Det är ju inte så många avancerade funktioner som behöver förklaras på djupet. Att det fortfarande är begränsat till 16bit 44.1khz är ju också en orsak till att det inte riktigt går att jämföra med de tyngre programmen.
drloop (oregistrerad) Postat 11 augusti 2007 Postat 11 augusti 2007 Äntligen mer automation i Garageband! Förhoppningsvis så får jag köpt en ny Mac mini snart och GB därtill... Jag tycker inte heller det är nödvändigt att ta upp GB i tidningen. Det är ju inte så många avancerade funktioner som behöver förklaras på djupet. Att det fortfarande är begränsat till 16bit 44.1khz är ju också en orsak till att det inte riktigt går att jämföra med de tyngre programmen. Nya GB får 24 bitar...
trombonisten Postat 11 augusti 2007 Postat 11 augusti 2007 Fast kanske en artikel eller två vore lite intressant ändå. En artikel skulle kunna handla om vad som faktiskt går att uppnå i GB. Alltså om man är hyfsat haj på inspelning med mera. En annan artikel skulle kunna handla om hur man går vidare från GB. Kanske om hur man väljer nästa program och hur man konverterar sina alster till det nya. Gunnar. PS: tar mig en GB nu, glass alltså.
Jacke (oregistrerad) Postat 11 augusti 2007 Postat 11 augusti 2007 Nya GB får 24 bitar... Coolt! Sökte på Apples sida, men hittade ingen info om det, så jag antog att det var kvar på 16bit...
Zybler (oregistrerad) Postat 26 augusti 2007 Postat 26 augusti 2007 Lite utanför ämnet:Då och då får jag mail från läsare som tycker vi är dåliga på att skriva om Garage Band. Och så är det ju. Vi har valt att i första hand fokusera på programmen några snäpp över GB. Nu med 3:an, är det många här som gör en annan bedömning än vi? Vad som ska sägas är att om något åker in i tidningen så åker något annat ut (enkel matematik). Ville bara ta upp frågan på en hyggligt lämplig plats när Garage Band ändå diskuteras Personligen så använder jag nästan enbart GB trots att jag har Logic Express. Visst är det kul att läsa om proffsprogram men jag tror de flesta är som jag, glada amatörer. Därför tycker jag att ni bör ta in några artiklar om GB. GB är enligt mitt tycke överlägset som skissblock och för att lägga grunden för vidare bearbetning. Det vore kul att få tips om hur långt man faktiskt kan använda programmet i en musikproduktion. /Lars
Dj Pinetto (oregistrerad) Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 GB är enligt mitt tycke överlägset som skissblock och för att lägga grunden för vidare bearbetning. Det vore kul att få tips om hur långt man faktiskt kan använda programmet i en musikproduktion. /Lars MM håller med skulle också vilja ha en liten artikel om GB har nu bytt från pc till mac andvände Fl studio innan men håller på att lära mig logic men vill gärna veta mer om GB så man kan gå helt över till logic eller som sas i ett annat citat bra att ha som skissprogram.. mvh Dj Pinetto.. 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.