Jump to content
Annons

BCF2000 Midikontoller med problem

Recommended Posts

Mr Underhill (oregistrerad)
Postat

Har införskaffat en BCF2000 och inte lyckats få den att lira med Cubase.

Vet någon något om den eller väntar ni på testet i nästa nummer av STUDIO?

Har provat lite med Behringers support, någonstans i Tyskland verkar det som.

Mailsupport suger verkligen då man inte har engelska som modersmål.

Nåväl har kommit så långt som att jag lyckats hitta generic remote i Cubase menyerna och dessutom importerat preseten för Cubase. UTAN RESULTAT.

Provade i s.k. LEARNläge. Samma visa.

Skulle behöva en steg för steg beskrivning men har inte hittat ngn varken hos Behringer eller över huvud taget. Fann en olycksbroder på Cubase.net som trots allt hade fått fart på pinallerna.

Får väl försöka där om inte det finns någon här, vilket jag hoppas, som kan hjälpa mig. 😆

Väntar med spänning, Rock on! / Mr U.

Annons
Postat

har en kompis som kör det på cubase....han har nån mackie modus inställt och det är fruktansvärt coolt ......!? vad är det som inte funkar.....???

har du laddat hem de olika presets?

Mr Underhill (oregistrerad)
Postat

Tja igen.

BCF-en FUNKAR! inte 100 men 99 procent.

Tack Jonas för S.O.S tipset. Där fanns länkar till presets och nyare versioner än de jag hade. Lustigt eftersom jag hämtat allt på Behringers hemsida.

Provade Mackie läget och detta funkar helt och fullt. Måste ge kontrollern bra betyg när den funkar däremot får Behringer ett stort minus för kass support. (eller så var det undertecknad som uttryckte sig kasst.....)

Men tack för hjälpen i alla fall.

The digital beast goes analog! (skööönt).

ROCK ON ! 😛 Mr U.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.