Jump to content
Annons

Mobiltlelefon med pulsmätare


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Finns det någon mobiltelefon med pulsmätare? Jag har sett Nokia 5500 och den har mp3, kamera, videokamera, radio, ficklampa, stötskydd, dammskydd, vätskeskydd, kalorimätare, stegräknare, träningskalender, diktafonfunktion, talande sms, tidtagarur, adressbok, internet m.m.

Men har den - eller någon annan mobiltelefon - pulsmätare?

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
Sony erikssons Walkman telefoner har en metronom... det närmsta iaf 😄
Haha det är ju stor ksillnad mellan en metronom och en pulsmätare 🙂

Om man har pacemaker kanske man kan koppla ihop den med metronomen så kan man ju i alla fall styra pulsen som man vill!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sony erikssons Walkman telefoner har en metronom... det närmsta iaf 🙂
Haha det är ju stor ksillnad mellan en metronom och en pulsmätare 😛

jamen det var ju poängen?

Ja men vadådå? Nokia-telefoenmr har kalkylator. Där kan man i alla fall skriva in siffror. 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag lägger ned detta med pulsmätare på mobiltelefoner! Nokia har en billigare variant än den där 5500, som man kan koppla en Polar pulsmätare till, men då är själva telefonen mer tålig (tål ej vatten, damm och stötar) - så den går bort.

Har läst mig till att varje seriös pulsmätare måste ha ett band som man har runt bröstet och som sitter lagom hårt åt. Såna där som "bara" bärs runt handleden och utan band runt bröstet har för hög felmarginal. Så det bästa kan vara en pulsmätare runt handleden (som också kan fungera som digitalklocka) och som man kopplar ett band till, vilket fästes runt bröstet. Modeller finns från 600-12000 SEK har jag sett.

Får bli en tillförlitlig basmodell.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...