Jump to content
Annons

Nya iMac - från Apples presskonferens ikväll


Glaskatten (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Så det blev med aluminiumhölje till sist och inte plast. Jobs argumenterar också för att den nya glasskärmen är mer miljövänlig än tidigare och kan återvinnas.

Gissar att detta är ännu ett utslag av att Apple faktiskt kom sist i Greapeace's miljörankning i vintras, och vill fortsättta klättra på den listan. Trevligt, hursom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Så det blev med aluminiumhölje till sist och inte plast. Jobs argumenterar också för att den nya glasskärmen är mer miljövänlig än tidigare och kan återvinnas.

Gissar att detta är ännu ett utslag av att Apple faktiskt kom sist i Greapeace's miljörankning i vintras, och vill fortsättta klättra på den listan. Trevligt, hursom!

Greenpeaces miljörankning var iofs sanslös eftersom den baserades på hur mycket företagen gjort senaste året inte hur miljövänliga de verkligen var och Apple är och har varit ett av de miljövänligaste datorföretagen länge nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäklar, dom är ju riktigt billiga! 😱 Genaste dippade andrahandsvärdet på min nuvarande, knappt ett år gamla iMac rejält. 🙂

24"-aren känns riktigt lockande, särskilt till det priset...

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.engadget.com/2007/08/07/live-fr...ess-conference/ uppdateras konstant. Nån som vet om det kommer en keynotefilm senare på apple.com?

Bra tips, KWS! Den som ännu inte klickat: där finns mycket info, väl värt ett besök.

Vet inte om keynote på Apple, skulle nog tro att det läggs ut - men det brukar ju ta någon dag.

EDIT: Det verkar som att Ilife 08 skeppas med alla nya Macar från och med idag - jippe! Jag som har hållit på min beställning av en Macbook pro fram till och med idag 😱

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Från KWS:s länk:
"Didn't mention Mac mini today, how is it doing?"

Tim: "We're refreshing the Mac mini today."

Det betyder att ryktet om att Mac Mini skulle bort från sortimentet var fel, och det var ju trevligt.

Puh!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad är meningen med att det trådlösa tangentbordet inte har någon numpad utan ser ut precis som ett macbooktangentbord? trams.

Haha, ja, tangentbordet var verkligen helt sämst. Apples tangentbord är de skönaste som finns - varför skulle de byta?!

Link to comment
Dela på andra sajter

By the way, vår systertidning Macworld hade i en nyhet på sin hemsida information från en tipsare som listade specarna på en Mac mini. Nu är infon borttagen (vet inte varför, kanske för att det inte kom någon Mac mini just idag), men jag vill minnas att det såg ut i stil med:

* Intel C2D 2 GHz-2,16GHz

* 1 GB RAM-minne

* 160 GB SATA-hårddisk

* ett bättre grafikkort, minns inte vilket

Tipsaren hade för övrigt rätt i sina övriga specar på de burkar som lanserades, även det om att 17-tummaren skulle försvinna.

EDIT: Och priset, det skulle landa på 6500-7000 kronor beroende på modell, det vill säga mindre än idag. MEN, detta är ju som sagt inget som på något sätt är bekräftat. Snarast ännu mer som talar för att Apple inte ger upp Mac Mini.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad är meningen med att det trådlösa tangentbordet inte har någon numpad utan ser ut precis som ett macbooktangentbord? trams.

Haha, ja, tangentbordet var verkligen helt sämst. Apples tangentbord är de skönaste som finns - varför skulle de byta?!

Ärligt, jag tyckte det såg skönt ut 😆 Ska sägas att jag föredrar tangentbord som är låga. Men en numerisk del hade jag gärna sett, helt ok som separat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad är meningen med att det trådlösa tangentbordet inte har någon numpad utan ser ut precis som ett macbooktangentbord? trams.

Haha, ja, tangentbordet var verkligen helt sämst. Apples tangentbord är de skönaste som finns - varför skulle de byta?!

Ärligt, jag tyckte det såg skönt ut 😆 Ska sägas att jag föredrar tangentbord som är låga. Men en numerisk del hade jag gärna sett, helt ok som separat.

Ja, alltså, mitt gnäll riktades mot bristen på numpad (på bt-varianten), inte mot plattheten. Jag gillar ju mitt macbook-tangentbord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
By the way, vår systertidning Macworld hade i en nyhet på sin hemsida information från en tipsare som listade specarna på en Mac mini. Nu är infon borttagen (vet inte varför, kanske för att det inte kom någon Mac mini just idag), men jag vill minnas att det såg ut i stil med:

* Intel C2D 2 GHz-2,16GHz

* 1 GB RAM-minne

* 160 GB SATA-hårddisk

* ett bättre grafikkort, minns inte vilket

Tipsaren hade för övrigt rätt i sina övriga specar på de burkar som lanserades, även det om att 17-tummaren skulle försvinna.

EDIT: Och priset, det skulle landa på 6500-7000 kronor beroende på modell, det vill säga mindre än idag. MEN, detta är ju som sagt inget som på något sätt är bekräftat. Snarast ännu mer som talar för att Apple inte ger upp Mac Mini.

Nya mac mini kostar från 5495 ink. moms med 1.83GHz Core2duo http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore/

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya mac mini kostar från 5495 ink. moms med 1.83GHz Core2duo http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore/

Om jag inte misstar mig å det grövsta, så är den inte speciellt ny - och det var framförallt inget som presenterades idag. Uppgifterna på Macworlds hemsida (och i keynoten tidigare idag) gäller generationen efter den som finns tillgänglig på Apple Store idag.

Om man tittar på den nuvarande 2-gigahertzaren och jämför med priset på den spekulerade 2-gigahertzaren så är det fråga om en prissänkning. Men det är ju skåpmat att det fungerar så 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

JÄVLAR va snygg den var!

Ännu mer glädjande för mig, iWork fick kalkylprogram! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Inte helt i min smak. De skulle behöva en mid-end maskin i desktop format. Nu är det det bara lowend eller highend på desktop sidan,

och midend - topend på laptop sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte helt i min smak. De skulle behöva en mid-end maskin i desktop format. Nu är det det bara lowend eller highend på desktop sidan,

och midend - topend på laptop sidan.

Det är ju nästan ingen spec-skillnad på bästa minin och sämsta iMacen... så det finns väl inget särskilt stort hål att fylla med "mid-end", eller?

EDIT: Eller menar du att iMacen också är "low-end"?? Nu blev jag förvirrad.

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte helt i min smak. De skulle behöva en mid-end maskin i desktop format. Nu är det det bara lowend eller highend på desktop sidan,

och midend - topend på laptop sidan.

Det är ju nästan ingen spec-skillnad på bästa minin och sämsta iMacen... så det finns väl inget särskilt stort hål att fylla med "mid-end", eller?

EDIT: Eller menar du att iMacen också är "low-end"?? Nu blev jag förvirrad.

Jag med. De bättre iMacarna har jag svårt att se som low-end. Tvärtom, de har bra prestanda, bra chipset, bra grafikkort och bra skärmar.

Men smak går ju å andra sidan inte att argumentera för eller emot 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har apple tänk att göra med oss knäckta 1generation-imac-användare som bölar just nu.

12 papp för en 24" monsterbabe, DET E JU SJUKT!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...