Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

som jag förstått det så är det bättre att ha samplingar på en annan hårddisk,hur gör jag om jag t.ex vill ha alla battery 3 ljuden på en extern hårdisk?Jag har två stycken lacie usb 2.0 hårddiskar,kan jag flytta samplingar och så till nån av dom med fördel?Eller bör jag inskaffa fler vanliga interna hds?och hur hittar mina samplingbaserade vsts sina respektive ljud sen?

Redigerat av Liquid_6
Annons
Postat

När det gäller battery så får du ju visa var du har samplingarna när du laddar kitsen igen. Det finns ett browserfönster så det är inga problem. Sånt där brukar dock funka bäst om man gör det vid installationen, men det går att flytta samplingar senare också. Vissa program tycker inte om det, och jag är osäker t e x på Nexuas. Där är det nog ominstallation som gäller. Det går att använda extern hårddisk, men det kan slöa ner systemet rätt så mycket om du använder tunga samplingar. Det beror också på hur snabb den externa hårddisken är. 🙂

Postat
När det gäller battery så får du ju visa var du har samplingarna när du laddar kitsen igen. Det finns ett browserfönster så det är inga problem. Sånt där brukar dock funka bäst om man gör det vid installationen, men det går att flytta samplingar senare också. Vissa program tycker inte om det, och jag är osäker t e x på Nexuas. Där är det nog ominstallation som gäller. Det går att använda extern hårddisk, men det kan slöa ner systemet rätt så mycket om du använder tunga samplingar. Det beror också på hur snabb den externa hårddisken är. 🙂

Nån som har tips på en bra snabb hårddisk?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.