Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! Jag försöker spela in min MicroKorg via mitt M-Audio Delta1010LT men får det inte att fungera.

Bifogar en bild så går det lättare att förklara...

http://img117.imageshack.us/my.php?image=mixcg6.gif

1. Jag har gjort ett midi track som triggar några noter på synthen.

2. I M-Audio's kontrollpanel ser man att synthen, som är ansluten på input #7 och #8 spelar upp ljud. Att den är mute:ad är normalt.. jag kör outputen i Cubase på 3/4 (hörlurar) och tar man bort mute spelar den rakt ut i monitorhögtalarna oavsett vad man konfigurerar i Cubase, men mitt audiotrack är fortarande tyst.

3. I Cubase:s mixer ser man också att den får en insignal.

4. Mitt audio-track, "Audio 01", är däremot knäpptyst, fast jag har Monitoring på (gulbruna högtalarikonen ovanför röda record-knappen). Monitoring är satt till "Manual" i Preferences.

5. Som en följd är även "Stereo Out" knäpptyst. Det är dock inget fel där, för VSTi's och sådant hörs utan problem (polylblit på skärmdumpen fungerar)

6. VST connections visar hur jag har konfigurerat inputs. Tror dock inte det är där problemet ligger eftersom Stereo In får signal i Cubase.

7. Spelar man in audio tracket syns t.o.m. vågformen i sequencern. Man hör dock fortfarande inget...

Troligtvis har jag bara missat något uppenbart. Har använt Reaper under en tid och där fungerar allt som förväntat. Någon som kan peka på vad jag gjort fel?

Redigerat av Jimi
Annons
Postat
Hej! Jag försöker spela in min MicroKorg via mitt M-Audio Delta1010LT men får det inte att fungera.

Bifogar en bild så går det lättare att förklara...

http://img117.imageshack.us/my.php?image=mixcg6.gif

1. Jag har gjort ett midi track som triggar några noter på synthen.

2. I M-Audio's kontrollpanel ser man att synthen, som är ansluten på input #7 och #8 spelar upp ljud. Att den är mute:ad är normalt.. jag kör outputen i Cubase på 3/4 (hörlurar) och tar man bort mute spelar den rakt ut i monitorhögtalarna oavsett vad man konfigurerar i Cubase, men mitt audiotrack är fortarande tyst.

3. I Cubase:s mixer ser man också att den får en insignal.

4. Mitt audio-track, "Audio 01", är däremot knäpptyst, fast jag har Monitoring på (gulbruna högtalarikonen ovanför röda record-knappen). Monitoring är satt till "Manual" i Preferences.

5. Som en följd är även "Stereo Out" knäpptyst. Det är dock inget fel där, för VSTi's och sådant hörs utan problem (polylblit på skärmdumpen fungerar)

6. VST connections visar hur jag har konfigurerat inputs. Tror dock inte det är där problemet ligger eftersom Stereo In får signal i Cubase.

7. Spelar man in audio tracket syns t.o.m. vågformen i sequencern. Man hör dock fortfarande inget...

Troligtvis har jag bara missat något uppenbart. Har använt Reaper under en tid och där fungerar allt som förväntat. Någon som kan peka på vad jag gjort fel?

Har satt "stereo out" inne i vst-connections? Jag hade samma problem i början men när jag såg till att sätta både in o out i respektive flik så löste det sig.

Postat (redigerat)

Lyckades komma tillrätta med problemet ikväll. Allting var konfigurerat korrekt, förutom att jag hade "Direct Monitoring" ikryssat i Device Setup. Nu går ljudet från synthen "in i" Cubase så jag kan mixa och t.ex. applicera mjukvarueffekter och de hörs direkt.

Redigerat av Jimi

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.