Jump to content
Annons

Midiklaviatur-val


Guldapa

Recommended Posts

Jag ska slänga iväg en beställning om någon dag på en midiklaviatur. Ska använda den till några mjukvaru-syntar på datorn. Men nu finns det några alternativ och jag vete fan vilken jag ska välja.

Dessa alternativ, kan någon tipsa vad ni har för erfarenheter/ eller hört om vilken som skulle vara bäst så vore jag väldigt tacksam.

MIDIMAN Radium49 (musikbörsen 1.895 Kr)

EVOLUTION MK249C (musikbörsen 1.995 Kr)

Evolution MK449C (jam.se 1.895 Kr)

MIDIMAN KEYSTATION KS49 (musikbörsen 1995 Kr)

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
binary (oregistrerad)

Köpte själv ett Radium49 igår.

Den slutade funka idag 🙂 , men jag tror det beror på min sunkiga dator och inte på klaviaturen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du... hehe.. vilket är bäst? alltid lika kul med sånt här. 😆 personligen hade jag skaffat ett radium49, det är nämligen min nästa plan. jag är trött på mitt gamla midiskräp här hemma.. så köp den, för det TYCKER jag... 😉

//Smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

om radium har samma klaviatur som oxygen 8 så tycker jag definitivt att evolutions är bättre, bytte nämligen "ner" mig från evolution 249c till oxygen 8.

Tangenterna på oxygenen är stummare, uppfattar inte alltid lösa anslag, och har inte samma "djup" på anslagen som evolutions.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tidigare satt jag på en Ensoniq synth, med grym klaviatur känsla, som master från tidigt 90-tal. Av nån korkad anledning bytte jag in den rakt över mot ett radium-61. Ångrar mej kraftigt och det bara för att tangenterna är så ruskiga att spela på...

Glöm finlir på dessa plastiga tangenter. Ingen "feeling" alls.

Annars e de bra 😆 (Antar att det är samma konstruktion på 49:an)

Link to comment
Dela på andra sajter

har själv ett EVOLUTION MK249C, och är relativt nöjd. Skulle kanske vilja att volymkontrollen är lite finkänsligare, men över det stora hela, prisvärd.

Link to comment
Dela på andra sajter

jo, alla klaviaturer i detta prissegment är väl "prisvärda", men som sagt, spelkänslan är ju ganska lika med noll.

Men det är ju en rejäl kreativitetboost att köpa en, om man tidigare har komponerat med musen.

Redigerat av ChrioN
Link to comment
Dela på andra sajter

Fille (oregistrerad)

Jag ska också köpa ett nytt klviatur. Funderade på ett radium men var ner på börsen och testade lite och råkade provspela rolands edirol pcr50. Vilken skillnad på klaviatur. Det är ju visserligen drygt 1500kr mer, men ack vad mycket bättre det är.

Hålet i plånboken blir bara djupare. Jag lägger mina pengar på roland.

/Fille

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...