Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jo. jag vet inte hur man lägger upp bilder här, men det finns väl nån gammal räv som vet vad jag har för prylar...?

I förrgår köpte jag ett 16kanaligt mixerbord som heter ARIES 16.8.16

Jag hittar ingen som helst info på nätet om det. 3000 pix betalade jag och fick veta att nypriset hade en extra nolla. Det köptes av Uppsala universitet och har bara använts där tills den studion lades ner.

En 8-kanals rullbandare: Fostex model 80. Tillverkad 1986 har jag tidigare också införskaffat .

Ja, vad tycker ni?

Annons
Postat

Blir säkert varmt och skönt ljud...

Om allt fungerar som det ska...

Blir till att serva bandaren ett par

ggr per år kan jag tänka mig...

Mixern vet jag inget om men den

är garanterat analog och korrosion

och liknande....Mmmmmm....

Kan säkert bli bra och NEJ

jag är INTE ironisk...

Postat

Bara du vet hur man servar gamla analoga prylar så blir det säkert finfint till slut.

Postat

Tack Twilight_Zound å Phobos för kommentarerna. Vi hade kurser i mixerbordsteknik på utbildningen, men jag insåg att jag tappat det mesta. Att avmagnitisera rullbandarn kommer jag att lära mig. Jag har ju som många här mest bara jobbat i Cubase, därför känns detta spännande.

Jag kanske borde vara i nån pryltråd om detta ?

Det jag eftersökte var om nån kände till mixerbordet jag köpt. Rullbandarn känner jag bättre till.

Någon?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.