Claes Holmerup Postat 11 mars 2008 Postat 11 mars 2008 Det jag menar är att det (om jag minns rätt) hela tiden har varit strängt förbjudet att en tävlande låt framförs/spelas i radio etc om den har chans att vinna finalen - detta då den promotion det ger räknas som en orättvis fördel. Det är ju inte 1983 längre, hur menar du att man skulle kunna hindra folk från att höra låtarna när de så önskar? Det funkar ju knappast att gå ut med påbud från Statstelevisionen om vad som får och inte får spelas i youtube eller var det nu kan vara... Nja, det du påtalar har den betydande skillnaden att det är lyssnaren själv som väljer att se/ladda ner den låt de gillar. Givetvis vore det idioti att försöka stoppa det när bidragen väl sänts en gång. Det jag pekar på är möjligheten att marknadsföra artisten/låten och på det sättet köpa röster. Sen kan jag väl inte påstå att jag bryr mig så värst vad de gör, de får väl ha vilka regler de vill - jag undrade mest om de ändrat formulan ytterligare då jag inte kan minnas att låtar fick marknadsföras officiellt innan finalen var avgjord. De enda regler som någonsin har funnits, är - såvitt jag vet - att låtarna som ska vara med inte får spelas i förväg. Det har väl aldrig funnits några regler om att artisten inte får spelas utanför spektaklet...? Visst släpper deras skivbolag låtar till radion innan - men se också hur många som släpper album precis efter... Melodifestivalen har aldrig varit ett lika stort marknadsföringsjippo tidigare. Med nuvarande 32 bidrag och en dokusåpa på 6 program (plus repriser...) blir det extra mycket reklamplats i vår "fria television"... 😄😏
Gubben i Kalmar Postat 11 mars 2008 Postat 11 mars 2008 Med nuvarande 32 bidrag och en dokusåpa på 6 program (plus repriser...) blir det extra mycket reklamplats i vår "fria television"... 😄😏 Men det går inta att "köpa" på kommersiella grunder den reklamen. Men vist är det PR-jippo! Jag tror ingen av deltagarna gick "lottösa" ur det hela. Andra chansen, har ett mycket stort PR värde. Så det gäller för artisterna att le och se lyckliga ut 😄 oavstett hur det går. Kanske en bedrift i sig.
pirateKING Postat 11 mars 2008 Postat 11 mars 2008 (redigerat) Även fast jag helt håller med om att Carol och Andreas Johnsson gjorde ett kasst framträdande av en kass låt, så måste jag nog ändå tycka att Carola blir lite väl mycket punching bag. Känns ju bara så larvigt att klaga på henne fram och tillbaka hela tiden när ändå ingen bryr sig. Hon får bara massa idiotisk uppmärksamhet som hon inte förtjänar. Nä lägg ner! Och snälla ignorera bara Carola. Hon är endast en parantes! För övrigt så sätter jag min högra arm på att Charlotte Perelli vinneri finalen. Hon har faktiskt den bästa låten (ja den låter som allt annat, men med det här motståndet så finns ingen annan utgång). Som en sista notis måste jag skryta om att jag genom jobbet får gå gratis på finalen i globen 🙂 (yey!) Nu vart ni allt avis va? 🙂 Redigerat 11 mars 2008 av pirateKING
Gubben i Kalmar Postat 11 mars 2008 Postat 11 mars 2008 Nä lägg ner! Och snälla ignorera bara Carola. Hon är endast en parantes! För övrigt så sätter jag min högra arm på att Charlotte Perelli vinneri finalen. Hon har faktiskt den bästa låten (ja den låter som allt annat, men med det här motståndet så finns ingen annan utgång). Som en sista notis måste jag skryta om att jag genom jobbet får gå gratis på finalen i globen 😎 (yey!) Nu vart ni allt avis va? ☺️ Dina synpunkter på Carola och Perelli delas av nånga. Även om det finns andra låtar som är grynt bra. Nu vart ni allt avis va? Tacka tusan för det. Men jag ska ligga ner med P3 i lurarna och äta chips. Å de kan man ju inte gör om man är på Globen. Eller finns det "liggplatser" med urtag för lurar?
antikartellmusikern Postat 12 mars 2008 Trådstartare Postat 12 mars 2008 (redigerat) Nä lägg ner! Och snälla ignorera bara Carola. Hon är endast en parantes! För övrigt så sätter jag min högra arm på att Charlotte Perelli vinneri finalen. Hon har faktiskt den bästa låten (ja den låter som allt annat, men med det här motståndet så finns ingen annan utgång). Som en sista notis måste jag skryta om att jag genom jobbet får gå gratis på finalen i globen 😛 (yey!) Nu vart ni allt avis va? 🙂 Dina synpunkter på Carola och Perelli delas av nånga. Även om det finns andra låtar som är grynt bra. Nu vart ni allt avis va? Tacka tusan för det. Men jag ska ligga ner med P3 i lurarna och äta chips. Å de kan man ju inte gör om man är på Globen. Eller finns det "liggplatser" med urtag för lurar? LINDA BENZIN VINNER PÅ LÖRDAG ELLER AMYDEO Sen måste jag säga ! VILKEN LÅG ARTIKELN PÅ AFTONBLADET , Nu har vi granskat alla artisters inkomster Usch , de är väl bättre dom granskar mediamagneternas förmögenheter dom tjänar på denna gratis reklam för skattebetalarnas pengar , tänk om dom pengarna istället hade satsas på kvalite 😄 ne de är lågt att granska såhär huvudtaget Sverige har snart tappat allt av värde Redigerat 12 mars 2008 av antikartellmusikern
Gubben i Kalmar Postat 12 mars 2008 Postat 12 mars 2008 Vad är AMYDEO?? ☺️ 🥰 En superhemlig "joker". 😆 Näää felstavar i brådskan hajjar Du väll.
musik (oregistrerad) Postat 12 mars 2008 Postat 12 mars 2008 Felstavning eller inte - den dagen jag läste detta första gången kom jag inte på det, men NU gissar jag på Christer Sjögren!! Var det det du menade? Nä, jag skojar... Amy Diamond. Själv både tror och hoppas jag på Sanna Nielsen eller Charlotte Perelli. ☺️ :musik
musik (oregistrerad) Postat 12 mars 2008 Postat 12 mars 2008 (redigerat) Om jag skulle göra en startordning? Tack TT. Startordningen: 1. Charlotte Perrelli: "Hero" (betyg 4.5) 2. Sibel: "That is where I'll go" (betyg 2) 3. Rongedal: "Just a minute" (betyg 1.5) 4. Linda Bengtzing: "Hur svårt kan det va?" (betyg 0) 5. Christer Sjögren: "I love Europe" (betyg 3) 6. Amy Diamond: "Thank you" (betyg 2) 7. Sanna Nielsen: "Empty room" (betyg 4) 8. Nordman: "I lågornas sken" (betyg 0.5) 9. Frida feat. Headline: "Upp o hoppa" (betyg 0) 10. BWO: "Lay your love on me" (betyg 0.5) nåt sånt... ☺️ :musik Redigerat 12 mars 2008 av musik
Gubben i Kalmar Postat 12 mars 2008 Postat 12 mars 2008 Själv både tror och hoppas jag på Sanna Nielsen eller Charlotte Perelli. 😆 :musik Min fru är mycket musikalisk och brukar "pricka in dom rätta". Hon har samma uppfattning som Du. Och efter som det är min frus åsikt, så tycker jag lika dant. ☺️
antikartellmusikern Postat 12 mars 2008 Trådstartare Postat 12 mars 2008 Själv både tror och hoppas jag på Sanna Nielsen eller Charlotte Perelli. 🙂 :musik Min fru är mycket musikalisk och brukar "pricka in dom rätta". Hon har samma uppfattning som Du. Och efter som det är min frus åsikt, så tycker jag lika dant. 😉 lika tant , ah vilken toffel
Gubben i Kalmar Postat 12 mars 2008 Postat 12 mars 2008 lika tant , ah vilken toffel 🙂 Retar jag upp Dig om jag säger att hon är en "lyxhustru" också! 😉
musik (oregistrerad) Postat 12 mars 2008 Postat 12 mars 2008 lika tant , ah vilken toffel 🙂 Retar jag upp Dig om jag säger att hon är en "lyxhustru" också! 😉 En riktig kvinna med andra ord. 🙁 Apropå det, kom på en ny tråd bara för D....
antikartellmusikern Postat 12 mars 2008 Trådstartare Postat 12 mars 2008 lika tant , ah vilken toffel 😄 Retar jag upp Dig om jag säger att hon är en "lyxhustru" också! 🙂 En riktig kvinna med andra ord. 😄 Apropå det, kom på en ny tråd bara för D.... ah en lyxhustru skall följa sin patriarks musiksmak kärringar skall veta hut , ojj nu kom Gudrun hem 😐 ( lägger mej genast under vardagsrumsbordet som en hund )
Gubben i Kalmar Postat 12 mars 2008 Postat 12 mars 2008 lika tant , ah vilken toffel 😄 Retar jag upp Dig om jag säger att hon är en "lyxhustru" också! 🙂 En riktig kvinna med andra ord. 😄 Apropå det, kom på en ny tråd bara för D.... ah en lyxhustru skall följa sin patriarks musiksmak kärringar skall veta hut , ojj nu kom Gudrun hem 😐 ( lägger mej genast under vardagsrumsbordet som en hund ) Jo det är lite utanför ämnet. Nä jag har all respekt för kvinnor. Dom gör ett fabulöst jobb i vårt samhälle! Och förtjänar aktning och respekt.
antikartellmusikern Postat 12 mars 2008 Trådstartare Postat 12 mars 2008 lika tant , ah vilken toffel 😄 Retar jag upp Dig om jag säger att hon är en "lyxhustru" också! 🙂 En riktig kvinna med andra ord. 😄 Apropå det, kom på en ny tråd bara för D.... ah en lyxhustru skall följa sin patriarks musiksmak kärringar skall veta hut , ojj nu kom Gudrun hem 😐 ( lägger mej genast under vardagsrumsbordet som en hund ) Jo det är lite utanför ämnet. Nä jag har all respekt för kvinnor. Dom gör ett fabulöst jobb i vårt samhälle! Och förtjänar aktning och respekt. Jo kvinnorna är otroliga de måste jag hålla med om bara dom inte slår av huvudströmbrytaren när man är som mest kreativ kl 03 på natten nere i källaren
Gubben i Kalmar Postat 13 mars 2008 Postat 13 mars 2008 [Jo kvinnorna är otroliga de måste jag hålla med om bara dom inte slår av huvudströmbrytaren när man är som mest kreativ kl 03 på natten nere i källaren Kvinnor är lite mer sociala än många män. Om Du vill bli en mer "balanserad" kreativ musikskapare ska Du ta till Dig av Din sambos små och försynta apropåer.
Gubben i Kalmar Postat 13 mars 2008 Postat 13 mars 2008 Det var en udda vändning den här tråden fick. 🙂 Udda vet jag inte. "Det hjärtat är fullt av, talar munnen" sa den vise manen Salomo. Våra "tjejer" har nog en framträdande plats där. Jag vet! Det är mitt fel alltihop! Ordning i klassen!
musik (oregistrerad) Postat 13 mars 2008 Postat 13 mars 2008 Man kan alltid hoppas på en spännande tävling i Globen på TV. Det blir lite roligare då. Men frågan är om det KAN bli spännande? Såg f.ö. en intervju om Björn Gustavsson på TV i programmet "Robin" och säger nu: Heja Björn! 😛 :musik
antikartellmusikern Postat 13 mars 2008 Trådstartare Postat 13 mars 2008 [Jo kvinnorna är otroliga de måste jag hålla med om bara dom inte slår av huvudströmbrytaren när man är som mest kreativ kl 03 på natten nere i källaren Kvinnor är lite mer sociala än många män. Om Du vill bli en mer "balanserad" kreativ musikskapare ska Du ta till Dig av Din sambos små och försynta apropåer. oki så man skall låta frugans kreativitet gå före i alla lägen då kl 03 på natten ne kärringar skall veta hut ( Örjans orkester )
antikartellmusikern Postat 13 mars 2008 Trådstartare Postat 13 mars 2008 (redigerat) Det var en udda vändning den här tråden fick. 😄 Udda vet jag inte. "Det hjärtat är fullt av, talar munnen" sa den vise manen Salomo. Våra "tjejer" har nog en framträdande plats där. Jag vet! Det är mitt fel alltihop! Ordning i klassen! men om man skriver utan att tala får man A-syl i vädret däruppe då de kanske är något för migrationsverket human league ligan 🙂 Redigerat 13 mars 2008 av antikartellmusikern
antikartellmusikern Postat 15 mars 2008 Trådstartare Postat 15 mars 2008 (redigerat) Det var en udda vändning den här tråden fick. 😛 Udda vet jag inte. "Det hjärtat är fullt av, talar munnen" sa den vise manen Salomo. Våra "tjejer" har nog en framträdande plats där. Jag vet! Det är mitt fel alltihop! Ordning i klassen! men om man skriver utan att tala får man A-syl i vädret däruppe då de kanske är något för migrationsverket human league ligan 🙂 Hoppas hon Skånskan vinner imorgon de skulle vara bra för hela skivbranschen så dom vet hur dom skall lägga upp den musikaliska profilen som man tjänar mest pengar på i fortsättningen . Vet inte om de är Friskis o svettis som får svenskarna att hoppa så nuförtiden så musikcellerna verkar trilla av . Gillar T-shirten grymma Bröder http://www.youtube.com/watch?v=R2M6IHzmVJI Saknar Per Lindwall bakom trummorna i festivalen men håll till godo med Gino:s trummis här Ett nytt arr på denna under 3 min så kanske saken är klar, ja va säger Juryn ? http://www.youtube.com/watch?v=cL7MCIGfzwI...feature=related ja njutbart så de glöder ifrån ett värmt hjärta Brother David Redigerat 15 mars 2008 av antikartellmusikern
musik (oregistrerad) Postat 15 mars 2008 Postat 15 mars 2008 De har redan haft en telefonomröstning i Göteborg, på Lokaltvkanalen. RESULTATET: 1. NORDMAN! 2. Sanna Nilsen . . . . . . 9. Sibel 10. Frida ja jävlar 🙂
Sarita (oregistrerad) Postat 15 mars 2008 Postat 15 mars 2008 De har redan haft en telefonomröstning i Göteborg, på Lokaltvkanalen. RESULTATET: 1. NORDMAN! 2. Sanna Nilsen . . . . . . 9. Sibel 10. Frida ja jävlar 😎 Jag har svårt att bestämma mig för vad jag egentligen tycker om Nordmans bidrag.... På gränsen till pinsamt, men är det bra? nja, kanske inte
Zmolker Postat 15 mars 2008 Postat 15 mars 2008 http://www.zmolklife.com/?q=node/218 Där finns min åsikt om tävlingen, i musikform.
Gubben i Kalmar Postat 15 mars 2008 Postat 15 mars 2008 Stalltips! 🙂 Såhär minutrarna söre start. 🙂 1. Pirelli 2. Sanna Nilsen 3. Sibel 4. Sjögren 5. Nordman 🙂 Ska Vi hoppas att jag har fel? 😉
musik (oregistrerad) Postat 15 mars 2008 Postat 15 mars 2008 Stallpitt såhär före start: 1. C Perelli 2. BWO 3. Sanna Nilsen 4. Amy D 5. Nordman 6. L Bengtzing 7. C Sjögren 8. Rongedal 9. Sibel 10.Frida feat H 🙂 Min egen önskelista: 1. C Perelli - godkänd 2. S Nilsen - godkänd 3. C Sjögren - godkänd 4. BWO - underkänd 5. Rongedal - underkänd 6. Sibel - underkänd 7. Amy D - underkänd 8. Nordman - underkänd 9. L Bengtzing - underkänd 10.Frida - underkänd 😉 :musik
antikartellmusikern Postat 15 mars 2008 Trådstartare Postat 15 mars 2008 (redigerat) Stallpitt såhär före start: 1. C Perelli 2. BWO 3. Sanna Nilsen 4. Amy D 5. Nordman 6. L Bengtzing 7. C Sjögren 8. Rongedal 9. Sibel 10.Frida feat H 🙂 Min egen önskelista: 1. C Perelli - godkänd 2. S Nilsen - godkänd 3. C Sjögren - godkänd 4. BWO - underkänd 5. Rongedal - underkänd 6. Sibel - underkänd 7. Amy D - underkänd 8. Nordman - underkänd 9. L Bengtzing - underkänd 10.Frida - underkänd 😉 :musik Oryp va tog han vägen ? Redigerat 15 mars 2008 av antikartellmusikern
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.