Limpan Postat 1 mars 2008 Postat 1 mars 2008 Ingen annan som uppmärksammade att Bengzing's vers påminde en hel del om Mika's hitlåt?(Precis som de där tviliingarnas låt också gjorde) Tom texten verkar vara inspirerad. Blir alltid irriterad på sådant. Jo, det var det första jag tänkte på också... Inte speciellt nytänkade 🙂 //S +1 +2 🙂
karlblau Postat 1 mars 2008 Postat 1 mars 2008 Ingen annan som uppmärksammade att Bengzing's vers påminde en hel del om Mika's hitlåt?(Precis som de där tviliingarnas låt också gjorde) Tom texten verkar vara inspirerad. Blir alltid irriterad på sådant. Jo, det var det första jag tänkte på också... Inte speciellt nytänkade 🙂 //S +1 +2 🙂 +3
mrbjoorn Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Ingen annan som uppmärksammade att Bengzing's vers påminde en hel del om Mika's hitlåt?(Precis som de där tviliingarnas låt också gjorde) Tom texten verkar vara inspirerad. Blir alltid irriterad på sådant. Jo, det var det första jag tänkte på också... Inte speciellt nytänkade 🙂 //S +1 +2 🙂 +3 +4
Linus Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Ingen annan som uppmärksammade att Bengzing's vers påminde en hel del om Mika's hitlåt?(Precis som de där tviliingarnas låt också gjorde) Tom texten verkar vara inspirerad. Blir alltid irriterad på sådant. Jo, det var det första jag tänkte på också... Inte speciellt nytänkade 🙂 //S +1 +2 😛 +3 +4 I could be brownI could be blue I could be violet sky Jag kan va' varm Jag kan va' kall Jag kan va' allt du vill ha Samma rytmisering osv. Det är sådant som kallas pastisch. 😄
musik (oregistrerad) Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Bengtzing var den överlägset sämsta skit jag hört. Kassast av alla 32 låtarna som gjort upp. Perelli bäst, därefter Strömstedt, Calaisa och Sibel. Nordman, Greken och den jag glömt var inge bra...
antikartellmusikern Postat 2 mars 2008 Trådstartare Postat 2 mars 2008 (redigerat) Bengtzing var den överlägset sämsta skit jag hört. Kassast av alla 32 låtarna som gjort upp. Perelli bäst, därefter Strömstedt, Calaisa och Sibel. Nordman, Greken och den jag glömt var inge bra... Nu har Christer visat vad han kan erbjuda svenska folket Hur länga skall vi behöva stå ut med att inte riktiga låtskrivare släpps fram ? I.o.m detta åker ju andra på en räkmacka år efter år , då de övriga startfältet är rent uselt Vill dom inte ha nån konkurrens ? hoppas mögelfestivalen möglar Redigerat 2 mars 2008 av antikartellmusikern
antikartellmusikern Postat 2 mars 2008 Trådstartare Postat 2 mars 2008 (redigerat) De blir bara sämre - framåt Globen tut tut tutut )) ja nu låter skiten - mycket värre tut tut tutut ))) De blir bara sämre - framåt Globen tut tut tutut ))) som att samla skit - runt ögonloben ja vad sa dom , vi hade lyckats , med ett startfält men vilken shit ))) again )))) De blir bara sämre - framåt Globen tut tut tutut ))) ja nu låter schlager - som en groove baj tut tut tutut De blir bara sämre - framåt Globen tut tut tutut ))) svensson luras lätt - av deras fis agn ja vad sa dom , vi hade lyckats , med ett startfält men vilken hit ! sån shit )))) again ))) Sologitarr 2 takter De blir bara sämre - framåt globen tut tut tutut )))) när dom all musik - av klass - förråder tut tut tutut ))) De blir bara sämre - framåt Globen tut tut tutut ))) som att samla skit - runt ögonloben ja vad sa dom , vi hade lyckats , med ett startfält men vilken shit ))) again )))) Melodifestivalen 2008 Redigerat 2 mars 2008 av antikartellmusikern
musik (oregistrerad) Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Man får sjunga på vilket språk man vill, va? Man skulle kunna göra en sång om hur dålig Melodifestivalen är. Till den svenska Melodifestivalen kanske det vore bäst att ta den på ett språk som ingen talar i Sverige, eller ännu hellre på ett kodat språk. I finalen sjunger man den sedan på engelska - en version ingen har hört (ens under genrepet) och som många förstår. Hehe... 🙂
KillwithSkill Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Men vänta nu, gick Bengtzing vidare till globen? 🙂😄 Sitter och kollar på reprisen på svt HD. Nyss var det Bengtzing. Tappade fan hakan i bordet. Hon sjunger ju som värsta fyllot. Karaeoke-gap å skrik. Herrejävlar vilket skit. 🙂
Dreamtones Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Jag tyckte Bengtzinnan va helt fantastisk. Låten var det inget fel på heller. Det är möjligt att hon gormade lite extra när hon frmaförde låten en andra gång. Bruka ju oftast vara mindre seriöst framträdande då.
Sarita (oregistrerad) Postat 8 mars 2008 Postat 8 mars 2008 (redigerat) Gillade också Bengzing och tänkte inte ens på att den liknade Mikas låt.... 🙂 Redigerat 8 mars 2008 av Sarita
KillwithSkill Postat 8 mars 2008 Postat 8 mars 2008 Underbart att självgoda himmelska Carola och tattarsniksnattarlåtskrivaren Andreas åkte ur! 🙂
Biran Postat 8 mars 2008 Postat 8 mars 2008 (redigerat) Therese vart ok i mitt tycke, synd bara operametalen har blivit så uttjatat, med alla band som kom samtidigt eller efter Nightwish.. Edit: Hörde nu även Ola som började ok, tills refen dök upp.. Intro + vers påminner en del om BSB.. Redigerat 8 mars 2008 av Biran
musik (oregistrerad) Postat 8 mars 2008 Postat 8 mars 2008 (redigerat) Hörde nu även Ola som började ok, tills refen dök upp..Intro + vers påminner en del om BSB.. Ändrar, inget förstod... 😕 Redigerat 8 mars 2008 av musik
musik (oregistrerad) Postat 8 mars 2008 Postat 8 mars 2008 Vilken skettävling, men ikväll verkar det som om de sämsta försvinner iaf...
berra_- Postat 8 mars 2008 Postat 8 mars 2008 Underbart att självgoda himmelska Carola och tattarsniksnattarlåtskrivaren Andreas åkte ur! 😕 Go Nordman! 😑
musik (oregistrerad) Postat 8 mars 2008 Postat 8 mars 2008 Hörde nu även Ola som började ok, tills refen dök upp..Intro + vers påminner en del om BSB.. Ändrar, inget fattade ändå... 😕
antikartellmusikern Postat 8 mars 2008 Trådstartare Postat 8 mars 2008 (redigerat) Vilken skettävling, men ikväll verkar det som om de sämsta försvinner iaf... Vilken underbar uttagning för de 1:a , av melodifestivalsledningen Sen ... hehe denna utgång som blev ikväll ... SKÅL de blir bara sämre framåt globen nu har folket röstat på Asa Oden de blir bara sämre framåt globen folket rösta bort Carola gOd en men svenska folket , var nog frustrerat dom blev väl fulla , så dom sjung me))))))))) Aa i lågornas sken )))) Redigerat 8 mars 2008 av antikartellmusikern
Biran Postat 8 mars 2008 Postat 8 mars 2008 Hörde nu även Ola som började ok, tills refen dök upp..Intro + vers påminner en del om BSB.. Ändrar, inget förstod... 😕 Informativt 😑
Sarita (oregistrerad) Postat 8 mars 2008 Postat 8 mars 2008 Jag måste säga att jag gillade att Sibel kom vidare, mest för att hon gör den låt hon hade bra. Sedan hoppas jag att hon inte vinner i globen, eftersom jag tror att hon är ganska chanslös ute i Europa.
Gubben i Kalmar Postat 8 mars 2008 Postat 8 mars 2008 Jag måste säga att jag gillade att Sibel kom vidare, mest för att hon gör den låt hon hade bra. Sedan hoppas jag att hon inte vinner i globen, eftersom jag tror att hon är ganska chanslös ute i Europa. Instämmer! 😕 Sibel var bra!
antikartellmusikern Postat 9 mars 2008 Trådstartare Postat 9 mars 2008 (redigerat) Jag måste säga att jag gillade att Sibel kom vidare, mest för att hon gör den låt hon hade bra. Sedan hoppas jag att hon inte vinner i globen, eftersom jag tror att hon är ganska chanslös ute i Europa. Instämmer! 🙂 Sibel var bra! Tycker Sibel Sibyllas låt o röst borde vara förpassade ifrån dessa scener ..... Finns de inga andra i sverige som verkligen verkligen kan sjunga längre eller har melodifestivalsledningen fått för mycket champagne i sina öron av branschens mediamagneter ? Sen lär väl Champagne bubblorna åter igen dyka upp till nästa år med nya skummande bidrag som man vill bedöva svenska folket me och medierna skummar ju med på festerna , så de lär nog inte bli nån större bot på denna baksmällan . Och nu har Carolas f.d fans vuxit upp och tagit pressen naivt i handen ..... Redigerat 9 mars 2008 av antikartellmusikern
Tilly Postat 9 mars 2008 Postat 9 mars 2008 Såg ni vilken chock hon fick när hon såg att Nordman vann? lol. Det skulle jag kunna se om och om och om igen 🙂
berra_- Postat 9 mars 2008 Postat 9 mars 2008 Såg ni vilken chock hon fick när hon såg att Nordman vann? lol. Det skulle jag kunna se om och om och om igen 😄 +1 😆
Gubben i Kalmar Postat 9 mars 2008 Postat 9 mars 2008 Såg ni vilken chock hon fick när hon såg att Nordman vann? lol. Det skulle jag kunna se om och om och om igen 😉 +1 😆 Det hjälper inte alltid att klippa av en bit av kjolen. 😄 Många "skadeglada" har hörts!
Anders F Postat 9 mars 2008 Postat 9 mars 2008 Såg ni vilken chock hon fick när hon såg att Nordman vann? lol. Det skulle jag kunna se om och om och om igen 😳 +1 😏 +2
wiik Postat 10 mars 2008 Postat 10 mars 2008 Har de ändrat på reglerna i år? Det jag menar är att det (om jag minns rätt) hela tiden har varit strängt förbjudet att en tävlande låt framförs/spelas i radio etc om den har chans att vinna finalen - detta då den promotion det ger räknas som en orättvis fördel. Och därav så börjar de utslagna låtarna att promotas ut i radio direkt när de åker ut ur tävlingen. I år var det ett flertal artister som fulade sig och "råkade" släppa en annan låt till radio lagom i tid innan festivalcirkusen drog igång (Carola/Andreas mm). Detta eftersom det är låten som enligt reglerna inte får spelas - men alla vet vi ju att även artisters promotion hjälper till. Men nu släpps det plattor och premiärvisas musikvideor osv. av finalbidragen, trots att finalen är först på lördag? M.a.o de som har råd med mest promotion har även störst chans i finalen. Nog för att melodifestivalen slutade vara en melodifestival för ett bra tag sedan, men hur långt ska de dra det egentligen? Vad tycker ni?
mixtur Postat 10 mars 2008 Postat 10 mars 2008 De flesta låtskrivarna som deltar har ju kända artister. Om nån helt okänd skulle få Carola att sjunga på den sämsta låt som gjort så skulle den ändå komma med. Det jag menar är att jag tror att artisten är väldigt viktig för att komma med. Men du får ju inte välja artist själv.... däremot kan SVT tvinga dig att använda den artist som framför bidraget så det kan vara en variant. Den personen kanske å andra sidan kan välja och vraka bland låtarna ändå...
Demomannen Postat 10 mars 2008 Postat 10 mars 2008 Det jag menar är att det (om jag minns rätt) hela tiden har varit strängt förbjudet att en tävlande låt framförs/spelas i radio etc om den har chans att vinna finalen - detta då den promotion det ger räknas som en orättvis fördel. Det är ju inte 1983 längre, hur menar du att man skulle kunna hindra folk från att höra låtarna när de så önskar? Det funkar ju knappast att gå ut med påbud från Statstelevisionen om vad som får och inte får spelas i youtube eller var det nu kan vara...
wiik Postat 11 mars 2008 Postat 11 mars 2008 Det jag menar är att det (om jag minns rätt) hela tiden har varit strängt förbjudet att en tävlande låt framförs/spelas i radio etc om den har chans att vinna finalen - detta då den promotion det ger räknas som en orättvis fördel. Det är ju inte 1983 längre, hur menar du att man skulle kunna hindra folk från att höra låtarna när de så önskar? Det funkar ju knappast att gå ut med påbud från Statstelevisionen om vad som får och inte får spelas i youtube eller var det nu kan vara... Nja, det du påtalar har den betydande skillnaden att det är lyssnaren själv som väljer att se/ladda ner den låt de gillar. Givetvis vore det idioti att försöka stoppa det när bidragen väl sänts en gång. Det jag pekar på är möjligheten att marknadsföra artisten/låten och på det sättet köpa röster. Sen kan jag väl inte påstå att jag bryr mig så värst vad de gör, de får väl ha vilka regler de vill - jag undrade mest om de ändrat formulan ytterligare då jag inte kan minnas att låtar fick marknadsföras officiellt innan finalen var avgjord.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.