Gubben i Kalmar Postat 13 februari 2008 Postat 13 februari 2008 (redigerat) Näää Jag säger som min psykolog "nu lämnar vi deltävlingen nr1 bakom oss och ser framåt". Carola går vidare (utan att hört låten). Eller är hon "hajpad" (jag tror det heter så nu på 2000-talet)? Men sen är det hugget som stucket. 6 liter poppcorn och 2 liter CocaCola. Hela familjen bänkad framför TV, schlager-SM omgång nr2. Vad säger Ni, har Ni några "stalltips" ? Gubben i Kalmar undrar. Redigerat 14 februari 2008 av Gubben i Kalmar
KillwithSkill Postat 15 februari 2008 Postat 15 februari 2008 (redigerat) 🙂 Herrejävlar vilka skitlåtar! 😄 Här 😆 Redigerat 15 februari 2008 av KillwithSkill
Claes Holmerup Postat 15 februari 2008 Postat 15 februari 2008 Visst vinner Carola. Det gör hon ju alltid när hon är med, eftersom alla vet hur fantastisk hon är... 🙂 Kan för övrigt också nämna Danmark. De brukar ha sådan klass att deras sämsta låtar klassar ut de bästa i de svenska deltävlingarna, men de hade idel skitlåtar i år. Det var faktiskt så illa, att det var helt ointressant att veta vilken som vann... Nu är det dax för svenska folket att bänka sig framför dumburken i morgon igen - och glo på mediokerfestivalen, som numera har blivit till Luuks egen ståupp-show med inslag av ovidkommande menlös musik. Själv ska jag nog fuska och titta på bidragen på SVT:s hemsida i förväg - och kolla om det är någon mening att lägga 1½ timme på spektaklet, eller om det är bättre att se en film.
musik (oregistrerad) Postat 15 februari 2008 Postat 15 februari 2008 Var kan man se bidragen redan nu? Kan man snart se de andra ländernas bidrag också nånstans på Nätet? Var? Det hade varit intressant att ha en tävling med alla 2:or från de olika länderna i Europa. Den hade ng inte varit sämre... 😆 :musik
Claes Holmerup Postat 15 februari 2008 Postat 15 februari 2008 (redigerat) Var kan man se bidragen redan nu? Kan man snart se de andra ländernas bidrag också nånstans på Nätet? Var? Det hade varit intressant att ha en tävling med alla 2:or från de olika länderna i Europa. Den hade ng inte varit sämre... 😆 :musik Man brukar kunna lyssna på bidragen under samma dag som de ska tävla, men man kan se snuttar av dem här: http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=79558 Här är danskarnas bidrag: http://www.dr.dk/melodigrandprix/Sange/sange2008.htm Här brukar man så småningom kunna hitta alla ländernas bidrag: http://www.eurovision.tv/page/participants-2008 Redigerat 15 februari 2008 av Claes
KillwithSkill Postat 15 februari 2008 Postat 15 februari 2008 (redigerat) Ola - Love In Stereo Lasse Lindh - Du behöver aldrig mer vara rädd The Nicole - Razborka Alexander Schöld - Den Första Svalan Rongedal - Just A Minute Sanna Nielsen - Empty Room Andra Generationen - Kebabpizza Slivovitza Johnson & Häggkvist - One Love Redigerat 15 februari 2008 av KillwithSkill
musik (oregistrerad) Postat 15 februari 2008 Postat 15 februari 2008 (redigerat) Hej! Verkade vara ett jämnt startfält i svenska deltävling nummer 2 när jag lyssnade på enminutsklippen. Är det bara jag som tycker - Melodifestival eller inte - att nästan alla låtar låter rätt ok när man bara hör 1 minut? De namnkunniga blir säkert favoriter här igen. Danska siten kunde jag inte lyssna på utan att installera ett program - men det orkade jag inte. Undrar hur de har lottat de två eurovisionsemifinalerna egentligen. Såg ut som om semifinal 2 var "bättre". 😆 :musik Redigerat 15 februari 2008 av musik
musik (oregistrerad) Postat 15 februari 2008 Postat 15 februari 2008 Kommer "Kebabpizza" sist? Vad är det för kvalitet på dessa mp3, på en skala 1-5 där 5 är bäst.
Claes Holmerup Postat 15 februari 2008 Postat 15 februari 2008 Danska siten kunde jag inte lyssna på utan att installera ett program - men det orkade jag inte. Man kan svara nej, så kan man lyssna utan att installera deras plugin... 😆
Gubben i Kalmar Postat 15 februari 2008 Postat 15 februari 2008 (redigerat) Kommer "Kebabpizza" sist? Vad är det för kvalitet på dessa mp3, på en skala 1-5 där 5 är bäst. Fråga ett: Svar ja! Men jag vet inte vad det är för "kvalité" man har gått på. Och som gör att den är med över huvud taget. Föresten, i den divisionen "lirar" Kalles låtar också. Fråga två: Svar 2,5. Snäppet under medel. Kaxiga Gubben i Kalmar 😆 PS. Tack "KillwithSkill" för snabb-länkarna till låtarna. DS Redigerat 15 februari 2008 av Gubben i Kalmar
lavrell Postat 15 februari 2008 Postat 15 februari 2008 Ola - Love In Stereo Lasse Lindh - Du behöver aldrig mer vara rädd The Nicole - Razborka Alexander Schöld - Den Första Svalan Rongedal - Just A Minute Sanna Nielsen - Empty Room Andra Generationen - Kebabpizza Slivovitza Johnson & Häggkvist - One Love Kompressor någon?
musik (oregistrerad) Postat 15 februari 2008 Postat 15 februari 2008 Ola - Love In Stereo Lasse Lindh - Du behöver aldrig mer vara rädd The Nicole - Razborka Alexander Schöld - Den Första Svalan Rongedal - Just A Minute Sanna Nielsen - Empty Room Andra Generationen - Kebabpizza Slivovitza Johnson & Häggkvist - One Love Kompressor någon? Nej tack, det är tillräckligt som det är. Dist värre.
Mr. Math Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 (redigerat) Jag vill uppmärksamma Velvets bidrag förra veckan. Så fort refrängen kom tänkte jag "nej" och ville gömma mitt ansikte bakom händerna å Velvet och hennes musikskrivares vägnar. Låten är en total rip off av den gamla Antique-hiten Die for you. Om någon mot all förmodan har svårt att se sambandet bifogar jag härmed en länk till en kompilation av pinsamheterna. www.mrmath.nu/_grejs/velvets_nyskapande.mp3 Redigerat 16 februari 2008 av Mr. Math
Gäst Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 Min goda vän Mickey Huskic kom med i Melodifestivalen och deltar i Linköping den 23:e med låten Izdadje. Vi har lagt mycket jobb på inspelningen och till slut så blev det riktigt bra, tycker vi. Så ring gärna och rösta på den 😠 Jag har fått äran att höra de andra bidragen också, och det finns en del riktigt bra låtar, en del mindre bra, som vanligt ;P Mvh. Robin
Anders F Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 Min goda vän Mickey Huskic kom med i Melodifestivalen och deltar i Linköping den 23:e med låten Izdadje. Vi har lagt mycket jobb på inspelningen och till slut så blev det riktigt bra, tycker vi. Så ring gärna och rösta på den 😠 Jag har fått äran att höra de andra bidragen också, och det finns en del riktigt bra låtar, en del mindre bra, som vanligt ;P Mvh. Robin Då får man önska lycka till 🤪 MVH Anders
lavrell Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 LOL @ Razborka! Vilken fantastiskt dålig låt och vilken falsksång 😉 🙂
sixties Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 (redigerat) LOL @ Razborka! Vilken fantastiskt dålig låt och vilken falsksång 😉 🙂 ungefär vad jag tänkte också. Lasse Lindh kändes som han viskade och jag satt bara och väntade på att han skulle ta i. bröderna Rongedahl var iallafall bra. Redigerat 16 februari 2008 av sixties
lavrell Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 ungefär vad jag tänkte också. Lasse Lindh kändes som han viskade och jag satt bara och väntade på att han skulle ta i. bröderna Rongedahl var iallafall bra. Jo dom är ju proffsiga som vanligt. Dock störde jag mig på att låten va en blandning av Mikas "Grace Kelly" och Scissor Sisters "I dont feel like dancing". Men det kanske bara va jag som tyckte så 😉
Biran Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 Då vart det dax att ta fram spannen och kräkas lite denna Lördag oxå.. ÄR DETTA verkligen det bästa Sverige har att visa upp musikaliskt?!? Man skäms ju som Svensk att skicka nått av detta som hitintills visats upp dessa 2 Lördagar 😉
musik (oregistrerad) Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 Hej! And here are the votes from the musik-juryn (1-5): Ola - Love in stereo - 3 Lasse Lindh - Du behöver inte va rädd - 2.5 Nicole - Bazooka - 1.5 Alexander - Svalan - 3 Rongedahl - Bee Gess Tribute - 3 Sanna Nielsen - Empty room - 4 Andra Generationen - Kebabpizza o brännvin - 1 Carola & Jonsson - One love - 1.5
musik (oregistrerad) Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 YES! Den bästa hittills av två program vidare... 😉
musik (oregistrerad) Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 ...och där gick den andra vidare som jag tyckte också... 🙂
KillwithSkill Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 Jävlar vad jag tycker sanna nielsen sjunger INTE bra! Jag vill uppmärksamma Velvets bidrag förra veckan. Så fort refrängen kom tänkte jag "nej" och ville gömma mitt ansikte bakom händerna å Velvet och hennes musikskrivares vägnar. Låten är en total rip off av den gamla Antique-hiten Die for you. Om någon mot all förmodan har svårt att se sambandet bifogar jag härmed en länk till en kompilation av pinsamheterna. www.mrmath.nu/_grejs/velvets_nyskapande.mp3 Ja det var en total ripoff! Okej ackordrundan är ju inget unik. Hört den tusentals gånger. Men när sjävla stuket och beatet är samma så är det fan bra skämigt av dom. Underbart att U2-snikaren Andreas Johnsson och plast carola inte gick vidare till final. Hoppas dom åker ur andra chansen.
flabb Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 I slutändan är det väl ändå kebabpizzalåten som har störst chans...? 🙂
Anders F Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 Underbart att U2-snikaren Andreas Johnsson och plast carola inte gick vidare till final. Hoppas dom åker ur andra chansen. Är det bara jag, men kändes inte den duon som att båda två var för starka artister och tog ut varandra. Blev som en tävling mellan dem två i mina öron. Båda ville ta all plats i musiken och på scen, vilket i mina öron och ögon bidrog till att styrkan försvann och att det mer blev grötigt och platt. Låten hade tjänat på att ha endast en sångare/sångerska av dessa två enligt min mening. //Anders
flabb Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 Då vart det dax att ta fram spannen och kräkas lite denna Lördag oxå.. ÄR DETTA verkligen det bästa Sverige har att visa upp musikaliskt?!? Man skäms ju som Svensk att skicka nått av detta som hitintills visats upp dessa 2 Lördagar 😉 Jag vill minnas förra årets festival att de svenska deltävlingarna var ju faktiskt bra i jämförelse med finalen, så därför gick taktiskt min röst till Andra Generationen... 🙂
musik (oregistrerad) Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 Underbart att U2-snikaren Andreas Johnsson och plast carola inte gick vidare till final. Hoppas dom åker ur andra chansen. Är det bara jag, men kändes inte den duon som att båda två var för starka artister och tog ut varandra. Blev som en tävling mellan dem två i mina öron. Båda ville ta all plats i musiken och på scen, vilket i mina öron och ögon bidrog till att styrkan försvann och att det mer blev grötigt och platt. Låten hade tjänat på att ha endast en sångare/sångerska av dessa två enligt min mening. //Anders Har de rätt att göra ändringar i arrangemanget till Andra chansen? Och sedan igen, för att bara vinna i Globen? Det jag tyckte var sämst med låten var att musiken inte hade någon melodi alls. Sång och musik passade inte ihop och nu blev det sången ensam som skulle skapa melodin. Torftigt! :musik
Magpie Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 Jag vill uppmärksamma Velvets bidrag förra veckan. Så fort refrängen kom tänkte jag "nej" och ville gömma mitt ansikte bakom händerna å Velvet och hennes musikskrivares vägnar. Låten är en total rip off av den gamla Antique-hiten Die for you. Om någon mot all förmodan har svårt att se sambandet bifogar jag härmed en länk till en kompilation av pinsamheterna. www.mrmath.nu/_grejs/velvets_nyskapande.mp3 Haha, fan så bra! Stor eloge till dig som tog dig tid att fixa en bra låtjämförelse. Men sen finns det väl tiotusentals låtar som liknar varandra väldigt mycket. Roligt om de i en intervju fick höra din kompilation och säga vad som skiljer låtarna åt 🙂
Matthew L Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 Underbart att U2-snikaren Andreas Johnsson och plast carola inte gick vidare till final. Hoppas dom åker ur andra chansen. Är det bara jag, men kändes inte den duon som att båda två var för starka artister och tog ut varandra. Blev som en tävling mellan dem två i mina öron. Båda ville ta all plats i musiken och på scen, vilket i mina öron och ögon bidrog till att styrkan försvann och att det mer blev grötigt och platt. Låten hade tjänat på att ha endast en sångare/sångerska av dessa två enligt min mening. //Anders Jo, limitern fick verkligen tre minuters slavarbete där... Sanna Nielsen var bäst ikväll och jag tycker KillwithSkill inte förstår sig på sång 🙂
Gubben i Kalmar Postat 16 februari 2008 Postat 16 februari 2008 Underbart att U2-snikaren Andreas Johnsson och plast carola inte gick vidare till final. Hoppas dom åker ur andra chansen. Är det bara jag, men kändes inte den duon som att båda två var för starka artister och tog ut varandra. Blev som en tävling mellan dem två i mina öron. Båda ville ta all plats i musiken och på scen, vilket i mina öron och ögon bidrog till att styrkan försvann och att det mer blev grötigt och platt. Låten hade tjänat på att ha endast en sångare/sångerska av dessa två enligt min mening. //Anders Jag instämmer i Din analys av Andrålas råt. Vokalisterna är kanonbar. men skriva låtar och arra ska andra göra. Gubben i Kalmar PS Rätt låtar gick vidare till Globen Ds
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.