Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag har inte hållit på många timmar med cubase hemma, men har nu skaffat en Line6 Toneport så man kan spela in "demo-demos" i bandet, så jag har införskaffat Cubase SX2 och nu spelat in en låt och har ett par nybörjar frågor som jag inte hittat svar på med hjälp av sökfunktionen, så ja hoppas jag inte blir dödad av att ja gör en ny tråd nu.

1. För det första så är det så att när jag ska göra en Audio Mixdown så vet jag inte vilka inställningar jag ska välja för att få bästa möjliga kvalitet. Tills nu har jag kört med en Wave fil, 16 bitar, 44Hz, Stereo Interleaved, alltså standard, men går det att få bättre kvalitet så är jag villig att höra.

2. Sen har jag sett att ljudteknikern i studion har spelat in alla spår på ett spår när han mixat klart, innan han "Audio Mixdown:ar", hur gör man det? måste man det?

3. Sen som sista fråga har jag, måste man ha cubase öppet hela tiden medan man Audio Mixdownar, för när jag öppnar något annat program under tiden så blir filen kortare, går detta att fixa om man pillar på nån inställning?

Så, skulle vara hemskt tacksam om någon kunde svara på mina frågor direkt, eller länka mig till en sida/ tråd, där jag får svar, och inte att jag bara får ett, läs i manualen svar, för jag har inte hittat något utan det här var min sista utväg ungefär... Tacksam för svar iallafall! 😉

Annons
Postat (redigerat)

Bättre om du kör med 24 bit annars är inställningen ok!

Kryssa i nånting med "Pool" i rutan så får du upp det du mixar ner till en ljudfil på en kanal i Cubase!

Redigerat av Fredrik Karlsson
Postat
cubase är inte en bra sida att gä vidare-Allt är mycket bättre. Jobba med live eller äller bätre.

va?

Postat
cubase är inte en bra sida att gä vidare-Allt är mycket bättre. Jobba med live eller äller bätre.

😄 är det alkohol med i bilden månne?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.