Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Mitt namn är Andreas. Jag spelat trummor sedan 9 års ålder och är tyvärr till 85 % självlärd. Jag som många andra här har visioner om studiobygge. Men mina kunskaper är mycket bristande. Jag har lite erfarenhet av Cubase sen ca -98 och fram tills i dag då jag var studiotekniker för en skivinspelning av bandet jag lirade i.

Analogt ligger mig varmast om hjärtat då jag fortfarande nästan bara köper vinyl och spelar in blandband till min gamla opel. Denna läggning har resulterat i att jag nu har köpt mixerbord (ARIES 16.8.16) och en rullbandare (FOSTEX 8-kanalare) mums... Jag vill fortsätta den analoga linjen i den mån det går. Men jag är INTE motståndare till den digitala tekniken. På nåt vis känns det som grundläggande kunskaper att kunna hantera det analoga först, så får jag utöka digitalt senare

När jag vid få tillfällen har varit studiotekniker/producent har jag aldrig känt mig tvungen att följa råden "sätt micen så här, för så har jag alltid gjort och det gör alla". Jag har ofta känt att det har varit en ganska konservativ kultur bland studiofolk. Att experimentera är halva nöjet.

Produktioner jag går igång på brukar vara live-inspelade, råa och ärliga om det musiken passar.

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.