Jump to content
Annons

V-amp 2 och mixerbord

Recommended Posts

johevs (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej! Jag är en nybörjare som har ett problem med hur jag ska ställa in EQ-inställningarna på min V-amp 2 som jag har kopplat till min Alesis Multimix 8 FireWire. Jag lyckas aldrig få det att låta bra. Detta beror ju troligtvis på att båda apparaterna har EQ så att det blir dubbelt på nått sätt? Min fråga är: hur tycker ni jag ska ställa in mina EQ-inställningar/volym inställningar på de båda apparaterna för att ljudet ska bli bra? Jag eftersträvar ett helt vanligt distat elgitarr-ljud (typ Metallica). Skriv alltså gärna vart ni har ställt diskant, mellanregister och basen för att få ett sånt bra ljud... vet att frågan är konstig men om ni kan ge lite tips till mig så snälla skriv!! 🙂

Jag är även rätt ny på denna sida så säg till om min fråga har hamnat i fel forum-kategori så får jag flytta på den! 😉 jag la först ut denna tråd på Redigering och sen här av misstag, och jag har inte listat ut ännu hur man raderar sin tråd, så ursäkta för det. Blir tacksam ifall någon kan säga vart jag går in för att radera den som ligger här 🙂

Redigerat av Gäst
Annons
Postat

eftersom V-ampens eq är svårare att nollställa så tycker jag du ska nolla eqn på mixern (allt står rakt upp) och sedan ratta efter behag på V-ampen

nuff said

Postat

Har redan skrivit svar på denna eftersom att den skrivits under flera kategorier

men

Man kan förbigå V-ampens EQ vad jag vet,

om man väljer Studio mode.

Läs mer i mitt svar på:

Studio forum » Generellt » Redigering

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.