Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag undrar om man har förluster och om man får mer brus när man använder en patchbay istället för att gå direkt in i ett ljudkort...det är så smidigt att använder en patchbay att man nästan inte kan vara utan!!!

Annons
Postat

Prova och lyssna och om du inte hör något så är det ingen skillnad, spela in lite tystnad och jämför brusnivåerna.

Normalt sett så är det ingen skillnad om det inte är en riktigt dåligt lödd/tillverkad patcbay och taskiga kablar.

Rock on

Postat
Prova och lyssna och om du inte hör något så är det ingen skillnad, spela in lite tystnad och jämför brusnivåerna.

Normalt sett så är det ingen skillnad om det inte är en riktigt dåligt lödd/tillverkad patcbay och taskiga kablar.

Rock on

med dåligt lödd menar du typ behringer 😱

Postat

Kan man säga ungefär.............

Finns ju en radda skräp till, som dåligt masstillverkade kablar från typ hjung gang och teng bing etc tja hela östblocket är ju typ billigt skräp många ggr

Rock on

Postat
Det är ju bara kablar, inga komponenter så vitt jag vet. alltså bör det inte tillföra nått brus.

Kablar är ju i princip ett motsånd, alltså i högsta grad en komponent som färgar ljudet mer eller mindre beroende på kvalité...

Postat

Kör du balanserat så ska det inte va några större bekymmer med brus och sånt. Köp en billig, det funkar utmärkt.

Postat (redigerat)
Det är ju bara kablar, inga komponenter så vitt jag vet. alltså bör det inte tillföra nått brus.

Kablar är ju i princip ett motsånd, alltså i högsta grad en komponent som färgar ljudet mer eller mindre beroende på kvalité...

vi kom överens (?) om i en tidigare tråd att sladdars påverkan på ljudet är i princip försumbar.

Redigerat av ChrioN
Postat

vi kom överens (?) om i en tidigare tråd att sladdars påverkan på ljudet är i princip försumbar.

jag kom inte överens om det... 🙂

Postat

Det absolut bästa är en bantam-patchbay men dessvärre så är kostnaden rätt så hög också. Jag tog beslutet att införskaffa en sådan för ett tag sedan och jag är inte besviken!

Spar plats också eftersom bantam kontakter (+ sladd) är mycket mindre än vanliga 1/4 tum (tele).

Postat

Aprpopå Behringer. En fjärdedel av kontakterna glappar... Men de som inte gör det låter riktigt bra! 🙂

Postat (redigerat)

jag kom inte överens om det... 🙂

nångång när man känner för det ska jag starta en tråd som behandlar ämnet. det finns ju delade meningar om kabelns inverkan på ljudet.. skulle vara rätt intressant att höra folks funderingar om det.

edit: om någon sitter och klämmer på en länk till liknande debatter så pma gärna! eller skriv här 😆

Redigerat av ChrioN

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.