alexfree Postat 6 september 2004 Postat 6 september 2004 jag undrar om man har förluster och om man får mer brus när man använder en patchbay istället för att gå direkt in i ett ljudkort...det är så smidigt att använder en patchbay att man nästan inte kan vara utan!!!
belial Postat 6 september 2004 Postat 6 september 2004 Prova och lyssna och om du inte hör något så är det ingen skillnad, spela in lite tystnad och jämför brusnivåerna. Normalt sett så är det ingen skillnad om det inte är en riktigt dåligt lödd/tillverkad patcbay och taskiga kablar. Rock on
alexfree Postat 6 september 2004 Trådstartare Postat 6 september 2004 Prova och lyssna och om du inte hör något så är det ingen skillnad, spela in lite tystnad och jämför brusnivåerna. Normalt sett så är det ingen skillnad om det inte är en riktigt dåligt lödd/tillverkad patcbay och taskiga kablar. Rock on med dåligt lödd menar du typ behringer 😱
belial Postat 6 september 2004 Postat 6 september 2004 Kan man säga ungefär............. Finns ju en radda skräp till, som dåligt masstillverkade kablar från typ hjung gang och teng bing etc tja hela östblocket är ju typ billigt skräp många ggr Rock on
ChrioN Postat 6 september 2004 Postat 6 september 2004 Det är ju bara kablar, inga komponenter så vitt jag vet. alltså bör det inte tillföra nått brus. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw5_neu...2_prodinfo.html
classic Postat 7 september 2004 Postat 7 september 2004 Det är ju bara kablar, inga komponenter så vitt jag vet. alltså bör det inte tillföra nått brus. Kablar är ju i princip ett motsånd, alltså i högsta grad en komponent som färgar ljudet mer eller mindre beroende på kvalité...
VacUm Postat 7 september 2004 Postat 7 september 2004 Kör du balanserat så ska det inte va några större bekymmer med brus och sånt. Köp en billig, det funkar utmärkt.
ChrioN Postat 12 september 2004 Postat 12 september 2004 (redigerat) Det är ju bara kablar, inga komponenter så vitt jag vet. alltså bör det inte tillföra nått brus. Kablar är ju i princip ett motsånd, alltså i högsta grad en komponent som färgar ljudet mer eller mindre beroende på kvalité... vi kom överens (?) om i en tidigare tråd att sladdars påverkan på ljudet är i princip försumbar. Redigerat 12 september 2004 av ChrioN
classic Postat 15 september 2004 Postat 15 september 2004 Det är ju bara kablar, inga komponenter så vitt jag vet. alltså bör det inte tillföra nått brus. Kablar är ju i princip ett motsånd, alltså i högsta grad en komponent som färgar ljudet mer eller mindre beroende på kvalité... vi kom överens (?) om i en tidigare tråd att sladdars påverkan på ljudet är i princip försumbar. jag kom inte överens om det... 🙂
Fredster Postat 15 september 2004 Postat 15 september 2004 Det absolut bästa är en bantam-patchbay men dessvärre så är kostnaden rätt så hög också. Jag tog beslutet att införskaffa en sådan för ett tag sedan och jag är inte besviken! Spar plats också eftersom bantam kontakter (+ sladd) är mycket mindre än vanliga 1/4 tum (tele).
alexfree Postat 15 september 2004 Trådstartare Postat 15 september 2004 är bantam samma sak som TT då eller!? vart köpte du den då och vad kostade den?
dbd Postat 15 september 2004 Postat 15 september 2004 Aprpopå Behringer. En fjärdedel av kontakterna glappar... Men de som inte gör det låter riktigt bra! 🙂
ChrioN Postat 16 september 2004 Postat 16 september 2004 (redigerat) Det är ju bara kablar, inga komponenter så vitt jag vet. alltså bör det inte tillföra nått brus. Kablar är ju i princip ett motsånd, alltså i högsta grad en komponent som färgar ljudet mer eller mindre beroende på kvalité... vi kom överens (?) om i en tidigare tråd att sladdars påverkan på ljudet är i princip försumbar. jag kom inte överens om det... 🙂 nångång när man känner för det ska jag starta en tråd som behandlar ämnet. det finns ju delade meningar om kabelns inverkan på ljudet.. skulle vara rätt intressant att höra folks funderingar om det. edit: om någon sitter och klämmer på en länk till liknande debatter så pma gärna! eller skriv här 😆 Redigerat 16 september 2004 av ChrioN
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.