Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

I Juni kom en samlings 2CD ut "Svensk postpunk" (Bonnier/Amigo) ut sammanställd av Lars Nylin. Dvs den musik som gjordes 1980 till typ 1985 och som dominerade tidningen Schlager och radioprogrammet "Ny Våg".

I veckan fick jag veta att mitt gammla band är representerat: att som - "Fixerad"

Så nu tycker jag definitivt att ni ska ta del av denna utmärkta samling! 😊

Kolla gärna in artikeln i DN: Efter punken kom det stora allvaret

MVH/dede

Annons
Postat

Jag föredrar ju punken fram till 79-80 men skivan verkar ju intressant och vore kul att höra.

• 5 månader senare...
xraa (oregistrerad)
Postat

Är du DEDE Svante?

JAg är Rakel

Postat

deDe heter svante på riktigt, han spelade orgel i att som bla.

Postat
"Lustans Lakejers Åkersbergadekadens" - underbar formulering.

Ett boktips är ju "Svensk punk 1977-81" vilken iofs mest behandlar de tidiga åren, men även (främst i Malmö/Lund-avsnittet) tar upp en del av de band som nämns i DN-artikeln.

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9173891932

Ett fynd för 39 :-

ja den är skitbra! rekomenderar även please kill me. om new yourk punkens framväxt (och om stooges, mc5, velvet underground, new york dolls osv.)

• 1 månad senare...
Postat
Är du DEDE Svante?

JAg är Rakel

Så klart det är jag. Skickar PM!

MVH d e´de ja

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.