Qbaze Postat 3 augusti 2007 Postat 3 augusti 2007 Hej Jag har ett par Audio Pro A4-14, som behöver renoveras. Diskanten på den ena högtalaren är spräckt, samt att det sprakar väldigt när man vrider på rattarna (oxid?), samt att DIN kontakterna på ena högtalaren är lite glapp. Jag renoverade högtalarna för ca 5 år sedan och bytte då bas-element i bägge högtalarna plus någon diskant har jag för mig. Nu ska jag bygga om min hemmastudio till en lite mer seriös studio och undrar om jag ska satsa på nya studio-monitorer i 2-3000kr klassen, eller om jag ska renovera dessa vilket förmodligen kommer kosta mellan 1-2000kr ...gissningsvis. /Andreas
Biran Postat 3 augusti 2007 Postat 3 augusti 2007 Hej Jag har ett par Audio Pro A4-14, som behöver renoveras. Diskanten på den ena högtalaren är spräckt, samt att det sprakar väldigt när man vrider på rattarna (oxid?), samt att DIN kontakterna på ena högtalaren är lite glapp. Jag renoverade högtalarna för ca 5 år sedan och bytte då bas-element i bägge högtalarna plus någon diskant har jag för mig. Nu ska jag bygga om min hemmastudio till en lite mer seriös studio och undrar om jag ska satsa på nya studio-monitorer i 2-3000kr klassen, eller om jag ska renovera dessa vilket förmodligen kommer kosta mellan 1-2000kr ...gissningsvis. /Andreas Tycker absolut du skall renovera dom - är ju kulthögtalare men, inte som ersättning för monitorerna, utan som ett komplement 😉 /Biran
Qbaze Postat 6 augusti 2007 Trådstartare Postat 6 augusti 2007 Ja, jag ska nog lämna in dom för kostnadsförslag då... 😉 /Andreas
Glaskatten (oregistrerad) Postat 6 augusti 2007 Postat 6 augusti 2007 Tycker absolut du skall renovera dom - är ju kulthögtalare men,inte som ersättning för monitorerna, utan som ett komplement /Biran Till skillnad mot Biran så tycker jag att du kan använda dom som huvudmonitorer.Givet så är de ju inte bättre än ett par dyra monitorer men de klassar (rätt inställda) ut billigare dito.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.