Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

😆 Sorry en ev dum fråga....

Läste i Studio special Mixologi sidan 17 om att spela in mjukvarusynthar som audiospår, givetvis för att spara datorresurser. Det här är ngt jag helt missat, har kört alla mjukvarusynthar i realtid i bakgrunden via midispår.

Hur tusan spelar man in en mjukvarusynt som audiospår? Säker en banal grejj som de flesta kan, men kan ng vänlig själ leda in mig på rätt spår.

Jag har tidigare använt mig av någon variant där man i efterhand mixar ett midispår till audiospår, men går det att i realtid spela in en mjukvarusynth direkt till audiospår.

Jag kör Cubase SX 2,2

Annons
Postat

Sola spåret (ta ev bort effekterna också) och i Audio Export-dialogen välj att importera filen till projektet igen.

Postat
Sola spåret (ta ev bort effekterna också) och i Audio Export-dialogen välj att importera filen till projektet igen.

Det jag förstod av notisen på sida 17 tyckte jag mig läsa till att det går att spela in en mjukvarusynth som audio rakt av, är det möjligt?

Postat

vad jag förstår beror det på vilket ljudkort man har? vissa ljudkort har "record what you hear" på ljudkortets mixer.

Det har bland annat soundblaster......jag har inte det på mitt ljudkort och jag tror dom flesta bättre asio korten saknar den funktionen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.